Jos tiedätte että tulette 2 viikon päästä raskaaksi, menisitteko viihteelle (tai ylipäätänsä juomaan) ennen raskautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Siis mulla on kaveri joka on suunnitellut miehensä kanssa että alkavat kunnolla yrittää lapsen hankkimista ensi kuun puolella. Huomenna olisi tulossa kaverin synttärijuhlat, ja kaverini vaan sanoi että me muut voidaan kyllä ottaa, mutta hän on mehulinjalla. Ei aijo kuulemman juoda mitään alkoholipitoista (edes yhtä saunajuomaa) ennen kuin lapsi täyttää 3 vuotta ja voi olla hoidossa isoäidin luona. Ja kaverini ei siis ole absolutisti, enkä välittäisikään vaikka olisikin, sillä se olisi hänen oma valintansa.

Itse vaan taidan olla pohjimmiltani juoppo, sillä varmaan menisin "viimeisen" kerran viihteelle kun saisi nauttia asiasta ilman kummempia järjestelyitä. Mieteinkin että mitä muut palstalaistalaiset tekisivät, eli ottaisivatko tilaisuudesta kiinni ja nauttisivat ilojuomaa, vai olisivat vaan ihan normaalisti..? :)

Mä olen ollut ilman alkoholia sitten kun olen raskaana. Eihän toi sun kaveri edes tiedä tuleeko raskaaksi vai ei. Silti ihan hyvä että voi olla ilman alkoholia, eihän se kenellekään ole välttämätöntä.

kuulostaa hieman omituiselta..
siis tottakai terveelliset elämäntavat auttaa raskaaksi tulossa,mutta että juominen 2vko ennen mahdollista ovulaatioo ei merkkaa mitään. ennemmin se merkkaa miten muuten elää ja syö.

itse en koska raskaana ollessani alkoon enkä röökiin,mutta todellakin menisin juhliin kunnolla jos tietäisin että tulen raskaaksi 2 vkonpäästä =D varmaan oikeesti vetäisin sellaset koomat ettei seuraavaan 1,5 vuoteen tekis mieli ees maistaa sidukkaa... ;)

kyllä mä menisin. Ei mitään ympärikännejä tarvitse vetää mutta kyllä mä vähän juhlisin. Sitäpaitsi jos aletaan yrittämään vasta 2 viikon päästä voi hyvin olla että yritetään vielä vuodenkin päästä. Siis eipä sitä välttämättä tosiaankaan 2 viikon päästä raskaana olla:D

Mä en juonut enää sen jälkeen kun alettiin yrittämään lasta. Ensimmäisen 4 viikon (jolloin nainen ei edes vielä tiedä olevansa raskaana) tapahtuu merkittäviä asioita alkion tulevissa aivoissa ja nimenomaan alkoholi siinä vaiheessa voi olla todella vahingollista.

Mä olen molemmilla kerroilla ollut bilettämässä ja alkoa nauttimassa, kun menkat olivat jo myöhässä (vaikkakin kierto mulla vähän epäsäännöllinen, että sekin olisi vielä menkkojen jäämisen selittänyt) ja aavistin raskauden... molemmilla kerroilla tein seuraavana päivänä plussatestin (kp31/28). En kyllä ole tuosta mitään morkkista potenut. Kaksi tervettä lasta.

[QUOTE="vieras";23220319]Mä en juonut enää sen jälkeen kun alettiin yrittämään lasta. Ensimmäisen 4 viikon (jolloin nainen ei edes vielä tiedä olevansa raskaana) tapahtuu merkittäviä asioita alkion tulevissa aivoissa ja nimenomaan alkoholi siinä vaiheessa voi olla todella vahingollista.[/QUOTE]

Ja nimenomaan siksi tässä vaiheessa alkiolla ja äidillä on tiukasti erilliset verenkierrot, että mitään ei pääse tapahtumaan, vaikka äiti alkoholia nauttiskin. Jos tässä vaiheessa tulee keskenmeno, johtuu se muusta, kuin alkoholista.

[QUOTE="vieras";23220319]Mä en juonut enää sen jälkeen kun alettiin yrittämään lasta. Ensimmäisen 4 viikon (jolloin nainen ei edes vielä tiedä olevansa raskaana) tapahtuu merkittäviä asioita alkion tulevissa aivoissa ja nimenomaan alkoholi siinä vaiheessa voi olla todella vahingollista.[/QUOTE]

Voi kuule, ensimmäisen kahden raskausviikon aikana nainen ei vielä edes ole raskaana. :D Ja istukkakin alkaa toimia vasta paljon myöhemmin kuin neljännellä raskausviikolla. Miten luulet, että se naisen veressä oleva alkoholi menee sinne pienen pieneen alkioon, joka ei ole vielä edes kiinnittynyt kohdun limakalvolle tai sitten on jo kiinnittynyt, mutta sillä ei vielä ole mitään yhteyttä naisen verenkiertoon tms?

Vastaus ap:lle, juhlisin normaaliin tapaani, mutta siihen ei kuulu kaatokännien vetäminen muutenkaan.

Tässä vaiheessa alkoholi ei vaikuta alkioon pätkääkään, sillä yhteinen verenkirto alkaa vasta viikolta 6.

Ja itse olen ollut kunnolla viihteellä vielä silloinkin kun hedelmöitys (siis ennen kun menkkojen pitäisi alkaa) on jo tapahtunut, sillä enhän ole asiasta voinut olla tietoinen.

siis ensimmäisen 2 vkonaikana..? jos munasolu on hedelmöittynyt ja menny 4 viikkoa niin silloin mennää rv 6 jolloin on tiennyt jo olevansa raskaana. suurin osa.
kuukautisten alkamispäivästähän se raskaus lasketaan,jos on rv 4 ni mitää elämää oo ollutkaan ekoihin 2 viikkoon. eli tuhoakaan ei voi tulla. eihän? :)

No tää ei nyt oikeastaan vastaa kysymykseen, mutta mikä ihme idea toi on, että lapsi vasta kolmevuotiaana voi olla hoidossa isoäidin luona?
Ja voin mä siihen kysymykseenkin vastata, että totta kai ottaisin ja lähtisin vielä miehenkin kanssa kunnolla syömään ja sit juhlimaan. Ei sellaiseen herkkuun oo enää sit samalla tavalla mahkuja.

[QUOTE="vieras";23220527]sikiön hermostoputki josta muodostuvat aivot ja selkäydin sulkeutuu 3 viikon iässä. Hermostoputken sulkeutumisen häiriöihin voi vaikuttaa alkoholin käyttö.[/QUOTE]

Mutta ei kuitenkaan ennen hedelmöittymistä.

[QUOTE="popo";23220552]No tää ei nyt oikeastaan vastaa kysymykseen, mutta mikä ihme idea toi on, että lapsi vasta kolmevuotiaana voi olla hoidossa isoäidin luona?
.[/QUOTE]

Et ole ainoa joka huomasi tuon kolmen ikävuoden jutun. Minun lapseni oli ekan kerran hoidossa 6kk ikäisenä.

Yhteistyössä