Jos toinen lapsista on mahataudissa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uskaltaako toisen terveen lapsen laittaa kouluun, vanhempi on siis nyt koulussa ja nuorempi alkoi aamulla ripuloimaan ja oksentamaan, olin jo laittanut vanhemman pojan kouluun joten nyt on myöhäistä, mutta entäs huomenna? Pidänkö isommankin kotona varmuuden vuoksi, vatsatauti kun tarttuu helposti ja alkaa yllättäen? Vai laitanko vaan kouluun, jos on terve ja sieltä sitten soitetaan hakemaan jos yhtäkkiä alkaisi ripuloimaan.

kyllä mä kouluun laittasin, mutta kerho jää esikoiselta väliin huomenna kun kuopus on oksennustaudissa. kouluun on pakko mennä, mutta kerho on ihan vapaaehtonen, niin en sinne viitti laittaa ´jos vaikka tartuttaa jo esikoinenkin

No kotiin pitää tietysti jäädä jos siellä vaikka luokkakaverilla vastasyntynyt sisarus joka saa nyt tartunnan ku ap:n lapsi voi kenties sitä tautia tartuttaa. Niin ja molemmat vanhemmat myös töistä pois etteivät vaan tartuta. Ja varmaan isovanhempienkin olisi syytä pysytellä neljän seinän sisällä etteivät vaan tartuta jos ovat olleet tekemisissä sairaan kanssa.

Kyllä laittasin minäkin, tai laitoinkin. Isompi lähti kouluun, vaikka nuorempi on kipeänä. Oksensi eilen kerran, syy todennäköisesti korkea kuume tai pääkipu kun ei sen koomin ole yrjönny. Sit jos oireilee jää kotiin myös.

Samalla linjalla että kouluun kyllä laittaisin. Mutta jos olen kotona yhden lapsen kanssa niin hoitoon en vie toistakaan. Jos toisella flunssa niin harvakseltaan vien toisen kuitenkin hoitoon mutta vatsatautisen sisarusta en ikinä.

Yhteistyössä