Jos tyttöni on nyt 3,5 v ja käyttää 104 cm haalaria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä hankin 110cm puvun kevääksi jo tällä hetkellä 104cm vaatetta käyttävälle pojalle. TÄmän talven pukukin on 110cm. Vyötäröllä olevan nauhan avulla saa kurottua väljyyttä eikä näytä yhtään yli-isolta puku

Mun 5 v 3 kk poika käyttää 110-senttistä haalaria, ei kyllä varmastikaan mene kuin tämän yhden talven. En ainakaan kuvittelisi, että 110-senttinen haalari 4-vuotiaalle siis ainakaan pieni olisi. Mutta lapsethan kasvaa eri tahtiin, tietty.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Se voi hujahtaa yhtäkkiä.Meillä 2½-vuotias ksvoi yhtäkkiä86 aatteista 104 vaatteisiin.Joten sinuna en ostaisi. Hukkaan menee, jos on liian pieni.

4-vuotias ei muuten onneksi kasva enää niin nopeasti kuin 2-vuotias. Muutenhan ne olisikin kohta 3-metrisiä. =)

Ihan vaan vinkkinä että 70% lapsista on niin suuret talvihaalarit että ne haittaa liikkumista :(
Tämän olen huomannut omalla työpaikallani päiväkodissa. Otetaan reilusti kasvunvaraa eikä ajatella että miltä se tuntuu lapsesta. Ei ihme että lapset ei viihdy ulkona.
Kokeile itse lähteä ulos liikkumaan takissa jossa hihat makkaralla ja housuissa lahkeet 10cm liian pitkät ja vyötärö lanteilla .

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
entäpä sitten jalkojen koko?
nyt menee 26 kokoiset
viime talvena oli 24
voisiko se olla 28?

uskallankohan ostaa?
olis niin kiva ostaa nää jo alesta valmiiksi...

Meidän 92-senttisiä talvihaalareita käyttävällä 2 v 9 kk tytöllä on muuten 26-kokoinen jalka. Pojalla oli 4-vuotiaana koko 29 ja nyt 5-v koko 30. Mutta meidän lapset eivät ole ainakaan pienijalkaisia, mitä olen vertaillut muihin lapsiin. Mun mielestä lapsilla jalkojen koko vaihtelee vielä enemmän kuin vaatekoko.

entäpä sitten jalkojen koko?
nyt menee 26 kokoiset
viime talvena oli 24
voisiko se olla 28?

uskallankohan ostaa?
olis niin kiva ostaa nää jo alesta valmiiksi...

Meillä on joka vuosi kasvanut jalankoko aina siten, että seuraavana talvena on 2 numeroa suurempi...toivottavasti vauhti nyt hiipuu...tyttö on 7v2kk ja jalankoko 35...jottei sitten sentään ois 37 ensi talvena :o

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Se voi hujahtaa yhtäkkiä.Meillä 2½-vuotias ksvoi yhtäkkiä86 aatteista 104 vaatteisiin.Joten sinuna en ostaisi. Hukkaan menee, jos on liian pieni.

4-vuotias ei muuten onneksi kasva enää niin nopeasti kuin 2-vuotias. Muutenhan ne olisikin kohta 3-metrisiä. =)

Tätä täytyy vaan toivoa ;)
Meillä poika hujahti 2v -->3v 13cm ja 3v --> 4v 10cm.
Ystävällä lapsi on kasvanut 7vuotiaaksi vuodessa tuon 10-12cm tasaisesti, ehkä se kasvu jossain vaiheessa tasaantuu.

Mutta luulisin että 110cm menee ihan hyvin. Meillä oli se viimevuonna käytössä, tänä talvena takki on vielä 110cm ja housut 116cm 4vuotiaalla pojalla sekä 5vuotiaalla tytöllä.
Molemmilla pituutta n.113cm tällä hetkellä. Tosin nyt käytössä erimerkki kuin viimevuonna, joten sekin saattaa vaikuttaa asiaan.

Meillä ainakin 104cm jälkeen on käyttäny 110 cm haalaria ja talvikengissä oon hypänny aina yhden koon yli eli just 26-->28. Tosin kun vertaa vaikka Kuomien sisäpohjallisia, niin kokojen välissä ei ole paljon eroa. Ja nyt kun vartta on enemmän, niin ei ole niin tarkkaa onko koko 116 vai 110, jos on siinä hilkulla.

110 cm haalarin ostaisin (oma tänään 4 v täyttävä on tosin ollut jo viime kesänä yli 110 cm pitkä & haalarin koko on 116 mutta hän onkin PITKÄ :D ), helpostihan sen saa myytyä jos sattuukin olemaan ensi talvena liian pieni.

Kengistä aattelen niin, että jos talvikenkä on nyt 26, olisi kesäkenkä 27 ja ensi talven kenkä 28-29. Niin meillä ainakin menee molempien lasten kanssa. Tietty eri merkkien välillä on huimia kokoeroja.

Ostan aina etukäteen seuraavan talven tamineet, eikä ole tullut hutiostoja.

Pukujen kootkin vaihtelee niin paljon.Meillä käytössä 5v tytöllä 116cm talvipuku,vaikka pituutta oli alku syksystä jo 113,5 cm ja muuten käyttää 122cm vaatteita.Talvikengät on kokoa 31.

ja on noin 100cm pitkä niin uskallanko ostaa sille ensi vuodeksi 110cm haalarin ensi talveksi alesta?

kasvaako se sen verran?
Meillä 3,5 v haalari oli 104 cm . Nyt 4,5 v ja käyttää 116 cm haalaria.

Kuumimmat

Yhteistyössä