Jos unessa on uhkaavan tuntuisia karhuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uni"

Vieras
niin mitä se meinaa? Olen sisällä peloissani ja ulkona liikkuu karhuja, vaikka ei täälläpäin
niitä oikeasti edes ole. Enkä päiväaikaan pelkää karhuja. Uni on painostava ja olen
nähnyt sitä usein.

Elämässäsi on jokin pelottava asia, jota et uskalla kohdata, vaan se on möykky sisälläsi. Luonnossa olevia karhuja ei ole syytä pelätä, ne kyllä väistävät ihmistä. Sisälläsi olevat karhut taas vaanivat sinua joka hetki.

Kun olin ensimmäistä kertaa melko nuorena raskaana näin toistuvasti unta karhusta. Välillä karhu jahtasi rakasta koiraani.
Jostain unikirjasta löysin selityksen, että karhu symboloi nuoren naisen heräävää äitiyttä. Selitys sopi ainakin minulle. Pelkäsin tulevan lapsen vaikeuttavan mahdollisuuksiani pitää koirastani huolta.

En usko, että noita voi mitenkään laittaa listaan. Itse jos omia uniani mietin, niin yleensä löydän miettimällä jonkun loogisen tuntuisen ajatuksen, mihin se voisi ehkä liittyä. Mutta kyse on siinä aina kokonaisuudesta, ei minusta mistään yksittäisestä sanasta, ja sama asia voi varmasti tarkoittaa eri ihmisillä eri asioita.

Totta, minäkin luen noita ihan mielenkiinnosta ja jos on tylsää. Työkaverini osaa tulkita unien kokonaisuuksia yllättävän hyvin, itse kun en tajua niistä juuri mitään. :D

Yhteistyössä