Jos vaikka joskus...

14.06.2012
89
0
6
No niin..

Kuinka paljon olette säästäneet vauvatarviketta sillä verukkeella että "jos vaikka joskus vielä yks"?

Pakko oli laittaa tällanen kysymys kiertoon, kun itselläni kaapit pursuaa kyseistä tavaraa.

Löytyy vaunut,turvakaukalo,pinnasänky,hoitopöytä,syöttötuoli,järkyttävä kasa vaatetta...ja lista vaan jatkuis.
No mutku,ei oo ollu halua hävittääkkään.
Ja jos vaikka joskus.. ;)

Olen säästänyt kaikki kivat vaatteet sekä arvokkaammat hankinnat. Pinnis on tosin ollut niin kauan lainassa, että taidetaan ottaa mieluummin rahallinen korvaus. Vältytään siten hankalilta kuljetusjärjestelyiltä. Meillä se ajatus ei tosin ole "jos joskus halutaan", vaan "jos joskus onnistutaan". Sopiihan nuo tuolla olemaan. En tiedä vielä kuinka kauan haluan tavaroita säilyttää. Jonkun verran on myös sellaisia, joista en koskaan luovu, vaan säästän lapsen omaa jälkikasvua varten.

Mä inhoan kaikkea ylimääräistä sälää, joten myin kaiken mahdollisen pois kahden täydellisen tytön jälkeen. Meillä on vauvan saaminen ollut kanssa hankalaa, takana nyt 4 km:ä ja ajattelin etten jaksa stressaamista kestääkö raskaus. Kuopuksen raskauden elin koko ajan "viimeisenä" raskautena eli selitin miehelle koko ajan, että täytyy nauttii nyt siitä ja tästä kun jää viimeiseksi raskaudeksi. Kierrukan kävin laittaa, kun kuopus oli 4kk etten vaan tule hassahtamaan ja haluamaan lisää. Myin pois vaunut, jolloin mies vielä varmisti: oletko ihan 100% varma, johon totesin että olen 110% varma. Myin pois turvakaukalon, rintarepun, sitterin, leikkimaton, mobilen ym. Vaatteet oli ainoa mitä osan jätin jäljelle. No, niin siinä sitten kävi, että se perhanan vauvakuume iski viime kesänä taas pahana ja kierrukka sai kyytiä samantien. Sen jälkeen tämä on nyt kolmas raskaus (2 keskenmenoa) enkä malttaisi millään odottaa vielä n 3kk:tta, että näen tulokkaan. Niin se vauvakuume vaan iskee, nyt on sovittu, että tämän jälkeen mies käy vasektomiassa :) Ja nyt masussa asustelee kaiken lisäksi siis poika eli kaikki mitä säästin oli ne vaatteet ja ne ei nyt käykään, kaikki täytyy siis hommata uusiksi. Onneksi ystävät ovat olleen ihania ja luvanneet lainailla, mutta näin se elämä yllättää!

Yhteistyössä