Joskus kannattaa niellä ylpeytensä ja olla sinnikäs :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
En tiedä muistaako täällä enää kukaan, mutta kerron lyhyesti: mulla oli erittäin läheinen ja tärkeä ystävä, jonka kanssa yhteydenpito hiipui kun vaihdoin paikkakuntaa. Olen kaivannut tätä ystävää tasaisin väliajoin ja miettinyt miten hän mahtaa voida (hänellä todettiin vakava sairaus joskus muinoin). Muutamia kertoja olen kuullut toisaalta hänen kuulumisiaan.

Muutamia kuukausia sitten sain vihdoin hänen numeronsa ja rohkenin laittaa viestiä. Enkä saanut vastausta. Olin aivan hirmu surullinen, mutta päätin mielessäni jättää hyvästit tälle ystävälle. Mietin (täälläkin) että taitaa meidän ystävyys olla yksipuolista ja hän tärkeämpi mulle kuin minä hänelle.

Jokin aika sitten huomasin että hän oli liittynyt facebookiin. Ja kerran sitten yön unettomina tunteina päätin laittaa tälle ystävälle viestiä. Vuodatin kaikki ajatukseni ja tunteeni hänelle, mitään sensuroimatta. Ystävä vastasi mulle ja siitä alkoi kirjeenvaihto. Kävi ilmi että hän ei ollut vastannut viestiini siksi, että oli ollut niin järkyttynyt yhteydenotostani 10 vuoden jälkeen. Ja oli myös ajatellut että mulla on nyt oma elämä täällä toisaalla.

Viestittelyjen aikana sovittiin että treffataan heti kun toinen on toisen paikkakunnalla käymässä. Viime viikolla tää ystävä sitten ehdotti tapaamista, mutta mä en yksinkertaisesti ehtinyt nähdä häntä. Tänään hän soitti taas ja kertoi että on tulossa tänne maanantaina. Nyt sopii mullekin, eli näen hänet maanantaina ekan kerran yli kymmeneen vuoteen.

Ai että, onneksi nielin ylpeyteni ja kerroin avoimesti ja aidosti miten häntä ikävöin :heart: =)

Hienoa!
Tulee ihan ikävä yhtä omaa ystävää...

Ikävä sai alkunsa jo eilen kun RadioNovassa oli puhetta että tänään on naapuripäivä. Ystävyytemme alkoi naapureina ja muuton myötä se hiipui hiljalleen :( :'(

Mulla aukes jotkut ihan ihme itkupadot tämän seurauksesta :D. Itkin aivan älyttömästi silloin kun viestiä ystävälleni kirjoitin ja pari seuraavaa päivää meni enemmän tai vähemmän itkiessä. Mies ihmetteli kun soitin sille töihin ja pillitin puhelimessa että vihdoinkin sain ystävään yhteyden :D

Mäkin löysin tänä vuonna parhaimman lapsuudenkaverini uudelleen. :heart:

Olimme kavereita ekalta luokalta lähtien ja sitten lukioiässä se ystävyys alkoi hiipua, tai totta puhuen siinä oli muilla ihmisillä sormensa pelissä. Hän otti minuun yllättäen yhteyttä vuodenvaihteen jälkeen ja puhuimme selviksi myös kaikki vanhat asiat. Kyllä helpotti ja toisaalta ärsytti oma tyhmyys, kun olin silloin aikanaan uskonut ne jutut, mitä mulle ystävästäni oli kerrottu. Nyt olemme muutaman kerran nähneet ja juttu luistaa ihan samaan malliin kuin vanhoina hyvinä aikoina.

Joidenkin ihmisten kanssa vain on sellainen yhteys, että se säilyy, vaikka olisi vuosiakin välissä. Ne vuodet vaan jotenkin katoavat siitä väliltä pois. Mä olen todella iloinen, että ystäväni rohkaistui ottamaan yhteyttä. :D

Mun mielestä oli ihana kun tää mun ystävä kertoi lukeneensa ekan kerran aivan järkyttyneenä mun viestini. Tokalla kerralla oli jo alkanut jotain ymmärtämään ja kolmannella kerralla oli häntäkin alkanut itkettämään :D. Kerrottakoon tässä kohden, että ystäväni on miespuolinen ja sellainen melkolailla "lunkki" tyyppi jota ei ihan heti osaa kuvitella itkemässä :)

Yhteistyössä