Jotenkii on nyt semmonen tunne, et yks ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Texas Flame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Texas Flame

Aktiivinen jäsen
14.01.2005
3 227
0
36
ei vaan haluu lähtee mun seurassa minnekkää, ku aina kun pyydän johkuu, nii ei oo sillepäivälle mitää menoa, mut sitte kyseisenä päivänä tulee viestii, et ei voikkaa lähtee kun ovat menossa sinne ja sinne juhlii... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Näitä "tyyppejä " taitaa olla useampikin. :| Viimeksi minua kenkutti niin että en vastannut viestiin. Katsotaan sitten jatkossa, miten toimin.

Siis ärsyttää ihan kympillä. |O Ehkä en enää pyydä, ku aina tää sama kaava toistuu tän henkilön kohdalla. :/

Mulla taas on kaveri (samassa kaupungissa), joka vajaan vuoden seurustellut miehensä kanssa ja KOKO tuona aikana olemme tavanneet vaivaiset 2 kertaa!! Jos johonkin pyydän, niin A) sillä on töitä tai B) on suunnitelmia miehensä kanssa, yleensä tuo jälkimmäinen. En tiedä ihmetteleekö, etten enää juuri ota yhteyttä tai pyydä minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja piikuli:
Juu näitähän piisaa, valitettavasti. Mutta, odotas kun hän pyytää sinua johonkin tai pyytää apuasi, niin sinullahan voi silloin olla "jotain" muuta tärkeää tekemistä ;)

Tästälähtien taitaakin olla... Aikoinaa kun hän oli pahasti sairas kävin itse töissä, tulin kotiin tein perheelle ruuan sitten äkkiä toimittamaan ystävän kauppa+apteekki asioita ja laittamaan hänelle ruokaa+seuraksi kun ei kotoaa mihkään päässyt...Omalla miehellä meinas hermot mennä, mut mä aina selitin, et aattele jos itte oisit tuossatilassa ja kukaan ei tulis auttamaan JA TÄSSÄ ON KIITOS. |O ( no oikeestee en mä mitää kiitosta siitä kaipaa...ittehän halusin auttaa, eihän mun mikää pakko ois ollu) :)

Ei tuo nyt ystävyydeltä kuullosta... Mutta onhan se laulukin siitä, miten on tiettyjä ilmiöitä, kuten se, että vastarakastuneet eivät koskaan tule kylään ja se, ainakin laulussa, raivostuttaa laulajaa.

Tuo "outojen menojen keruu" on muuten oma strategiani, jolla olen itse pyrkimässä/päässyt jo eroon tutuista, jotka tahtovat myydä siinä yhteisen kahvikupillisen ohessa minulle luontaistuotteita, pesuaineita tai jotka kuormittavat minua kohtuuttomasti ja alati yksipuolisesti murheillaan ja elämänasenteellaan.

Toisaalta en kyllä sitten itse ota vahingossakaan heihin yhteyttä ja odota heiltä mitään. Ja kyse ei siis omalla kohdallani ole ystävistä vaan tutuista ja kylänmiehistä.

Piika-äiti

Pärjään itse pitkälti näillä ja näiden versioilla:

"Mies menee tiehoitolautakunnan/kyläyhdistyksen kokoukseen tai talkoisiin kylätalolle, ja olen luvannut hoitaa sen tilaisuuden kahvituksen. Jos tahdot tavata, tule mukaan keittämään tappaiskeittoa 30 ukolle, ennätetään me siinä pottuja kuoriessa jutella"

"Joo, tapaaminen käy ihan hyvin, mutta kaupungissa, ja minulla on autossa juuri eläinlääkäriltä haettu leikattu kissa, kolme naapurin villiä lasta, joita lupasin kaitsea sen aikaa kun odottelen omiani treenikämpältä, ja heidän kanssa pitää käydä ummetuslääke naapurin mummolle apteekista. Mutta tule vaan, jutellaan siinä ohessa ja käydään koko porukka kahvilassa, se on siinä apteekin nurkalla..."

"Kuule, mulla on vajaa puoli tuntia aikaa, että voidaan nopeasti nähdä kun tulen sieltä ja odottelen palaveria. Kirjasto on hyvä paikka, minun pitää kopioida 15 kolmekymmentäsivuista nippua palaveria varten, ja sain sitä varten kirjaston kopiokoneen koodit. Voit varmaan auttaa niputuksessa?"

"Tosi ihana olisi nähdä! Istutaan hetki iltapäivällä vaikka pubissa kun olen kirjoittanut ensin apurahahakemukset, voit samalla oikolukea niitä, joo, vierashan näkee niissä olevat virheet ulkoapäin paremmin. Minä voin panna siinä samalla kun jutellaan liitteet järjestykseen!"

"Joo, ilman muuta voit tulla meille! Muuten, onko sulla se entinen auto? Siinä tiessä on niitä kohtia tähän aikaan vuodesta, joihin voi jäädä kiinni/joissa on peilikirkas palanne/joista tie on menossa poikki. Että varo niitä kun tulet. Kylän kaikki miehet ja traktorit kun ovat vielä metsätyömaalla ettäänperällä, ettei kukaan pääse vetämään sinua pois"

"Ei, minä en ole kotona, mutta meillä on yhistyksen kämpän siivoustalkoot, ja sinne mahtuu! Tulet vaan mukaan, ennätetään me siinä mattojen puistelun lomassa jutskaamaan sekin asia. Siellä olikin paljon tekemistä, menee rattoisasti koko ilta"

Lisäksi perheellisellä on rutkasti vanhempainiltoja, vanhempaintoimikuntien kokouksia, vanhempainvartteja, lasten harrastusryhmien vanhemmille tarkoitettuja infoja ja herra ties mitä...

Piika-äiti

Ihan on lapseton ja muutenkin vapaa ihminen, usein löytyy kaikenlaisia tekosyitä, ettei ehdi nähdä.

Tänään viimeksi pyytelin kahville, ei jaksa kun on niin väsynyt.
Selevä, päätin nyt että minä en ole se, joka seuraavaksi ottaa yhteyttä :o

Mulla niin kun täyty aina pyytää pääseekö kahville koskaan ei siis yksikseen mua pyydetty. Sit oli ain selityksiä kaiken laisia. Mutta mun kuulteni kun muut on pyytäny et voiko tulla kahville ni on aina sopinut. Ja olen huomannut sen monista kavereista. Ja vähän kaikkien suhteen jotka olen luullu olevan kaveri. Mut 2 on ex kavereita ja yks silleen tekemisissä kun nähdään mut nää 2 on semmosia et en edes enään moikkaa.

Mä taas olen sellanen, että hyvin harvoin jaksan nähdä kavereitani :ashamed: siis läheskään aina ei kiinosta muu kun olla rauhassa jos sitä vapaa-aikaa on eikä lähteä kahveelle tms. Joskus mutta harvoin taas huvittaa sitten kahvitella ja rupatella mutta toiset on vaan sellasia että aina ei vaan jaksa eikä kiinosta :/ Eikä se ole yhtään ihmisestä kiinni kuka kyselee, vaan omasta mielialasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mä taas olen sellanen, että hyvin harvoin jaksan nähdä kavereitani :ashamed: siis läheskään aina ei kiinosta muu kun olla rauhassa jos sitä vapaa-aikaa on eikä lähteä kahveelle tms. Joskus mutta harvoin taas huvittaa sitten kahvitella ja rupatella mutta toiset on vaan sellasia että aina ei vaan jaksa eikä kiinosta :/ Eikä se ole yhtään ihmisestä kiinni kuka kyselee, vaan omasta mielialasta.

Tästä ei voi olla kyse tän mun kaiffarin tapauksessa.
Aina kertoilee, miten oli kahvilla tai parilla tai jotain sen ja sen kanssa.

Ehkä pitäisi vaan ymmärtää vihje ja jättää rauhaan, kun ei seura kelpaa.
Se on kyllä kumma juttu, että työhöni liittyvät jutut, joista hän hyötyy taloudellisesti, kelpaavat :headwall:

Yhteistyössä