Jottain mikä auttaa elukan karvanlähtöön...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kissalla karva pölissy jo kuukausia eikä loppua näy vaikka kuinka harjais. Lienee joku vitskun puutos? Onko kokemuksia jostain lisästä mikä lopettas ton karvanlähdön kun oksentelee karvapalloja turhan tiuhaan, raukkaparka. Ikääkin jo on ja ei ikunaan ennen oo kestänyt tää pöllyäminen kuukausia...ja parafiiniöljyäkään ei oo hyvä liian tiuhaan antaa, tosin pakko sillon kun alkaa tukosta tehdä. Onhan ne pallerot saatava liukenemaan ja k'kka tulemaan ja onhan toi aina auttanu.
 
mä ostin eläinlääkäristä kuivamuonaa, en muista mitä merkkiä, mutta sehän on paljon parempaa kumminki ku kaupan kuivis.
mulle sanottiin siellä että kissojen karvanlähtö johtuu siitä kun kaupan purkkiruuassa on liian vähän lihaa ja liikaa kaikkia säilöntäaineita ja muita, mitä kissa ei tarvitse.

meillä karvanlähtö loppu kuin seinään, mutta tuli takasi kahta kauheempana kun ei ostettu sitä enään. semmonen isompi säkki maksaa 22 ?. me ostettiin semmonen 5? kokeilupussi ja annettiin siitä muutama nappi pitkin päivää "karkkina"

säännöllinen pesu ja harjaus auttaa myös vähän.
 
Kalaöljyä ( EI kalanMAKSAöljyä ) taikka biotiinia. Meillä ei kalaöljy mene tuolla maatuskalla ja karvaa lähtee kamalasti. Päivittäin harjaan ja aina vaan irtoaa lisää.

Biotiinia saa apteekista ja varmaan eläinkaupoistakin. BIORIONia on meillä.

Ruokaöljyä kissa ei pysty hyödyntämään, joten se on ihan turhaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
matokuuri aina keväällä ja syksyllä, muuten kissa voi mennä tosi huonokuntoiseksi.


Juu toki madotetaan, on nytkin keväällä se tehty. Ei pitäs siitä olla tää karvanlähtö - ihan niitä karvapalloja oksentelee välillä. Joku vitskun puutos se täytyy olla. Haeskellaan tässä...
 

Yhteistyössä