Joulukinkku/naudan sisäfile -ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joop

Vieras
Mulla on ollut joka joulu ongelma, mutta uskoisin että oon keksinyt siihen nyt ratkaisun! Mutta kertokaa mulle, onko tää idea kauhean tökerö tai vastoin käytöstapoja tms..

Mä inhoan joulukinkkua, se on musta kamalin ruoka mitä kukaan ihminen voi syödä. En pidä sianlihan mausta muutenkaan, ja kammoan kaikkea läskiä yms sitkeää lihassa, joten mielestäni joulukinkku on vain iso möhkäle pelkokerroinruokaa. :D

Olen menossa jouluksi vanhemmilleni, ja mulla on yhteensä kymmenen sisarusta, joista suurin osa on tulossa myös vanhempien kotiin. Voinko mielestänne viedä mukanani tarvittavan määrän esim. naudan sisäfilettä? Mainittakoon, että koska perheessämme on niin monta lasta, eivätkä porukat ole mitenkään suurituloisia, vanhempani eivät ole saaneet oikeasti hyvää lihaa herra ties kuinka pitkään aikaan, ja osa lapsista ei varmaan ole koskaan moista herkkua päässyt maistamaankaan. Eli veisin lihan tavallaan niin kuin yllätykseksi ja bonukseksi muiden ruokien lisäksi, sillä muista jouluruuista pidän kyllä, joulukinkku vaan ällöttää..

Eli yksinkertaistettuna, onko tökeröä jos vien mukanani "omat lihat", jos otetaan huomioon, että aion tarjota siitä muillekin?

Ei mielestäni tökeröä, mutta juttele toki äidillesi asiasta. Hän saattaa ilahtua kovastikin, jos haluat osallistua joulupöydän kustannuksiin ja valmistukseen, mutta ihan yllätyksenä se saattaa vähän aiheuttaa närää. Näin siis itse suhtautuisin eli haluaisin tietää etukäteen, jos joulupöytään tulee muutakin kuin suunniteltuja ruokia.

Possussa on tismalleen oikea rasvahappokoostumus eli paljon pehmeää rasvaa ja sekin on pinnassa eli kinkku on 3-4% rasvaa, kun naudassa paljon enemmän. Ehkä et osaa laittaa kinkkua, miedossa lämmössä pitkään.

Mä keskustelisin ensin äitin kanssa. Tai niin mä tein. Vien tänä vuonna joulupöytään meiltä. Naudanpaistia ja hirvipaistia ehkä peuraakin.

Meillä on aina useampaa lihaa, koska kaikki eivät tykkää sianlihasta. (mm. minä) On sit jokaiselle jotain.

Äiti laittaa sit kinkun.

Yhteistyössä