JOULUKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannele*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hannele*

Vieras
Aloitetaan uusi ketju, vanha alkaa olla hankala luettava ja taas on sata viestiä täynnä, hyvä juttu! Tervetuloa jatkamaan uuteen ketjuun =)Toivottavasti tämä lista on ajantasalla, uusimman ainakin kopioin. Saas nähdä joko tämä nyt onnistuu lähettää kun kirjauduin sisään ja hankin tunnukset, pirun hankalaksi menee jos se näin on.....

Ja hyvää Juhannusta kaikille jotka jo tänään katoavat koneen äärestä!

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12. LKS
Minni 21v. -1.- LA 6.12. LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
mo 30v - 2. -LA 8.12, Hyvinkää
Lydia 34v - 2. - LA 8.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Tuulimamma 35v - 2. - LA 16.12. - LKS
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 23.12. -TAYS
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12.
Mariia 35v. – 1. – LA 28.12.
Iines 32v. -1. -LA 29.12.
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Meri 31 v. - 1. - LA 30.12.
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

No nyt se pompsahti näkyviin eli ihan uuden ketjun aloittaminen vaatii sittenkin käyttäjätunnuksen aktivointia yms :-(
Kokeilen nyt samantien kirjoittaa tähän josko se toimis ilman ihmeellisyyksiä.............

Täällä sitä taas ollaan. Juhannus sujui mukavasti. Aurinko paistoi ja ruokaa ja juomaa oli riittävästi. Varasin ittellenikin ihan mahottomat määrät erilaisia alkoholittomia juomia mukaan että saan varmaankin juoda niitä samoja vielä koko loppu kesän. Olin ihan kuvitellut että myös meidän juhannusporukka äityy maistelemaan runsaamminkin alkoholipitoisia virvokkeita, mutta yllätyinkin positiivisesti kun kukaan ei ollutkaan pahemmassa humalassa.

No eilen kylläkin kun rupesin jo ajoissa yöpuulle ja lukemaan kirjaa, niin isännät siinä kylläkin sitten keksivät kossupullon korkata ja sitä sitten lipittelivät. Ja kyllä oli hauskaa, ihan oikeasti, kuunnella hölmöjen humalaisten juttuja kun se alkoholi alkoi vaikuttaa. Siinä pohdittiin tosi syvällisiä aina maailman kaikkeuden laajuudesta meteoriitteihin...voi että nauratti.

Kaikista ihaninta oli kun salaa kuulin kun ukot saunassa juttelin niin minun mies kehui että on niin mahtava tunne kun meille on vauva tulossa ja että hänellä on ihan samanlainen tunne kuin ensimmäistä odottaisi...minun miehellä on ennestään jo 4 omaa lasta ja yksi adoptoitu. Kyllä lämmitti ! Välillä on nimittäin käynyt mielessä että mitähän se ajattelee kun nuorin on jo 12 vuotias ja taas alkaa alusta...mulle tämä on siis eka kerta.

Aurinkoisia ajatuksia täältä rapakon takaa
Mariia 13+3

Heippa!

Juhannus sujui hyvin. Oltiin mökillä koko perhe. Mies jäi yöksi ja me tultiin esikoisen kanssa illalla kotiin. Ilmat suosi mökkeilyä, aurinko paistoi kauniisti ja tuuli juuri sen verran että hyttyset pysyi loitolla. Poika tykkäs mökkeilystä aivan valtavasti. Pesi rannassa käpyjä ja keksi muutenkin itselleen koko ajan tekemistä!

Mulla on maha kasvanut valtavasti viimeisen viikon aikana. Taitaa olla aika siirtyä äityshousuihin... Ja vitkuttelusta huolimatta kertoa työpaikallakin raskaudesta. Raskausviikkoja nyt kasassa 16+0

Täälläkin on palailtu juhannuksen vietosta.
Vietettiin juhannusta rauhallisesti mökkeillen. Siinäpä ne pyhät meni saunoessa (ja uidessa), syödessä ja laiskotellessa. ;)

Tähän mennessä olen kuvitellut pitäneeni tämän "salaisuuden" hyvin, enkä mielestäni ole "jäänyt kiinni" kellekään ennenkuin olen uutisemme ehtinyt kertoa. Nyt juhannuksena sitten kerroin uutisen kahdelle ystävälleni, joita harvemmin näen. Toinen nauroi aavistaneensa asian jo juttujeni perusteella (ollaan vain puhuttu puhelimessa) ja toinen sanoi tilanteen näkyvän jo ihan selvästi päällepäin kun "hänellä on kokemusta jo monen lapsen ajalta". ;)
Ja minä kun kuvittelin, että ainoa muutos mikä on tullut on mun kadonnut vyötärö. Isompaa vauvakumpuakaan ei ole vielä ilmestynyt.
Mulle mahtuu vielä ihan entiset housut, mutta mammahousujen hankinta on ehtinyt käydä jo mielessä. Yhdet "valtavan" kokoiset on jo odottamassa käyttäjäänsä, mutta jotain tähän alkuun pitäisi saada hankituksi. Tahtoo tuo tarjonta vain olla niin vähäistä, tai sitten en osaa etsiä oikeista liikkeistä. :(
Täytyy nyt malttaa odotella tuota masun kasvua, etukäteen niitä housuja on vaikea sovitella. ;)

-Meri- rv 13+6

Päivitän tänne sen uuden la:n...

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12. LKS
Minni 21v. -1.- LA 6.12. LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
mo 30v - 2. -LA 8.12, Hyvinkää
Lydia 34v - 2. - LA 8.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Tuulimamma 35v - 2. - LA 16.12. - LKS
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 23.12. -TAYS
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12.
Meri 31 v. - 1. - LA 26.12.
Mariia 35v. – 1. – LA 28.12.
Iines 32v. -1. -LA 29.12.
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Heippa! Myös täällä on juhannuksesta selvitty! Tuli saunottua, uitua ja syötyä ihan riittävästi! Jaksoin jopa valvoa joka ilta myöhään eikä muiden juominenkaan käynyt hermoille. Kerran tuli paha olo ja jouduin oksentamaan, kavereita nauratti että joudun oksentamaan joka juhannus, tällä kertaa vaan toisesta syystä kuin aikaisemmin :)

Masu alkaa ihanasti pompottaa, yhdet mamma caprit olen jo ostanut ja lisää housuja pitäisi pian ostaa, mitkään ei meinaa mahtua enää kiinni. Keskiviikkona olisi taas neuvolakin, jännittää vähän että paljonko paino on noussut. Kuinkas paljon teillä muilla on paino tähän mennessä noussut?

Kivaa alkavaa viikkoa!

T: Lellu rv 13+1

Mulla oli pani noussut jo ekalla neuvolakäynnillä 5kg normaalista. Tuli kai syötyä siinä alussa aika reippaasti. Neuvolantäti kyllä lohdutti, että tämä on luonnon tapa taata se että tosi hoikatkin odottajat saavat ravittua lapsensa. esim. jos ripuli tai muu sairaus iskisi niin lapsella olisi vähän vararavintoa minkä turvin elää. Luin kyllä jostain että odottavan äidin verimääräkin lisääntyy 40% (punasolut ei siis lisäänny veri vaan laimenee) että kai tuollainen nestemääräkin painaa jotain. Itse olen kyllä huomannut että aineenvaihdunta on hidastunut todella paljon raskusaikana. Normaalisti saan syödä aika paljon lihoamatta, mutta nyt raskausaikana joka gramma jää vyötärölle... No joka tapauksessa siirryin pahoinvoinnin takia hedelmälinjalle ja nyt viimeneuvolakäynnillä panoa oli tullut 300g. Ekassa raskaudessa panoa tuli lähemmäs 20kg eli odotettavissa on todella raskasolo...

Terveisiä neuvolasta! Eilen käytiin tyttelin ja minun yhdistetellä neuvolareisulla, on kätevää kun on voitu yhdistää nuo ajat niin ei tarvitse erikseen mennä aina toisen neuvolaa varten. No enää 1-vuotisneuvola reilu kuukauden päästä ja sittenhän tytön neuvolat taitaa alkaa harventua. Kaikki oli mullakin onneksi kunnossa, painoa tullut tähän mennessä kilon verran. Onneksi! Ekasta raskaudesta paino oli noussut muutaman kilon jo ennen ekaa neuvolaa ja jatkoi tasasesti nousuaan. Yhteensä taisi tulla 23 kiloa, tai saattoi olla enemmänkin... Niistä sain pudotettua sen verran että ennen tätä raskautta olin vielä 4-5 kiloa jäljellä. Kesällä 2007 aion kyllä olla taas edes normaalipainoinen, hoikaksi en uskalla edes kuvitella tulevani enää...

Pikkuisen tuli huolia neuvolassa kun sydänäänet eivät alkaneet kuulumaan. Terveydenhoitaja kyllä selitti, että johtuu istukasta, joka on kohdun etuseinällä, mutta oli kamalaa kun ei kuulunut millään. Jonkin ajan kuluttua sitten yritettiin uudestaan ja silloin äänet alkoivatkin kuulumaan ihan heti, onneksi! Sitä ehti kuvitella jo vaikka mitä.

Varsinaisia äitiysvaatteita en ole vielä ostanut. Viime kesän kun kuljin samoissa äitiysretkuissa, kun sitä ajatteli, että jos vauva syntyykin heinäkuun alussa viikolla 38 niin ei viitsi kauheasti kesä-äitiysvaatteita ostaa, ehtikin koittaa jo elokuu ennen kuin mukula saatiin ulos joten olisi kait kannattanut niitä vaatteita ostaa enemmän. Paitsi kivoja lyhyt hihaisia ei meinannut löytää, mitkä olisi peittäneet mahan, nyt on onneksi tullut ihan tavallisiinkin mallistoihin pidempiä paitoja. Harmittaa kun ostin yhdet kivat strech-farkku caprit, missä on matala vyötärö, joten mahtuu isompikin maha, mutta ne on jostain syystä venyneet, että suorastaan lököttävät päällä.

Hyviä vointeja ja kesäilmoja kaikille!

T.Kati rv 15+

Käyn täällä aina välistä kurkkimassa, mutta tuntuu koko sivusto nyt aika kuolleelta kun tuli tämä uudistus. Joko kaikki on kesälomilla vai missä ?

Mulla on jo aika iso maha, oli jo aiemminkin läskiä ja nyt paisuu entisestään. Tuskailen vaatteitten kanssa enkä tiedä mitä päällensä laittaisi. Silloin joskus aikoinaan ajattelin ja kuvittelin että sitten kun tulen raskaaksi niin sitten kyllä laitan sellaisia ja sellaisia vaatteita, mutta nyt kun menee sovittamaan niitä kuvittelemiaan vaatteita näyttää ihan muumimammalta tai joltain vastaavalta. Ei oikein kuvitelmat vastaa todellisuutta. Nyt vielä on se hankala aika kun tuo maha ei vielä kunnolla ole sen kokoinen että voisi oikein kunnolla sitä esitellä, näyttää enemmänkin ylensyöneeltä. Ehkäpä kesälomien jälkeen saa sitten jo muillekin mahan paljastaa, nyt sitä jotenkin yrittää kaikenlaisten kaapujen alle piilottaa.

Mitähän neuvoisitte että miten kerron miehen 12-vuotiaalle pojalle tulokkaasta ? Poika on ollut niin kiintynyt isäänsä ja mustasukkainen minustakin välillä ja ihan pelottaa reaktiot kun kuulee että on tämä pikkuinen tulossa. Poika tulee meille huomenna ja on meidän mukana kesälomareissulla 3 viikkoa, joten pakostikin asia paljastuu. En haluaisi pahaa mieltä pojalle, mutta en oikein tiedä miten saisin asian kerrottua siten ettei koe asemaansa uhatuksi. Auttakkee !!!

Ai niin...pakko on vielä kertoa kun mies joka päivä jaksaa kehua että olen niin pirteän näköinen. En ole viittinyt paljastaa että se on YSL:n valokynä joka laittaa minut hehkumaan. Ihan totta kyllä on että rypyt silmien ympäriltä ovat häipyneet ja ei kait se ihmekään kun ei juo, ei polta ja nukkuu 10 tunnin yöunia. Pitäneeköhän paikkaansa että silloin kun oottaa poikaa äiti kukoistaa, mutta tyttö vie äidin kauneuden...

No tämmösiä tällä kertaa. Kirjoitelkaahan hyvät ihmiset nyt jotakin ettei tämä meidän ketju ihan kuole. Kaikkia hauskoja tai vähemmän hauskoja juttuja...

Mariia 13+6

Moikka! Joo hiljaista on tässä ketjussa. Tosi iso porukasta ei ole ilmoitellut itsestään kuin alussa. HU HUU missä kaikki on?

Olin tänään neuvolassa ja kuten pelkäsin, painoa oli tullut viime käynnistä 3 kiloa! No toivottavasti ei nousu jatka samaa käyrää vaan tasaantuisi. Ruoka kyllä maistuu älyttömän hyvin, en juuri herkkuja syö vaan ihan tavallista ruokaa.
Sydänäänet saatiin hyvin kuulumaan, on se vaan niin ihanaa! Rakenneultra aikakin varattiin elokuulle, tuntuu että ollaampas tässä jo pitkällä...

Muuten on ollut taas ihan veto poissa muutaman päivän, nyt kai se juhannus valvominen kostautuu. Olettekos muuten uskaltaneet vielä ostaa mitään vauva tarvikkeita? Itse en ole, mutta yhdet pienet potkuhousut sain kyllä lahjaksi :) Välillä kaupassa miehen kanssa koitan mennä vaatteita hypistelemään, mutta mies ei ole asiasta vielä innostunut, ehkäpä sitten syksymmällä.

Lellu 13+3

Heippa!

Kuumeisesti odottelen tuota rakenneultraa, johon vielä muutama viikko on aikaa. Viime keralla neuvolassa tuli puhetta siitä että istukka on aika alhaalla kohdunsuun reunalla. Jos se ei siitä nouse, niin sitten voi olla, että on sektio edessä. Täti lisäsi vielä vettä myllyyn ja varoitteli siitä, että pahin mahd. mitä tässä tilanteessa voisi käydä, olis se että istukka irtoisi ennen aikojaan ja siinä olis sitten hengenvaarassa sekä lapsi että äiti. Huh huh, vähän alkoi hirvittämään. No, onneksi on kuitenkin hyvin, hyvin epätodennäköistä, että noin pääsisi käymään. Rakenneultrassa sitten nähdään, onko yhtään noussut ylemmäksi.

Kovassa käytössä ovat jo olleet viime kesänä hankitut äitiysvaatteet. Ovat niin mukavia, kun eivät kiristä ja purista. Kati, teillähän on lapsille tulossa aika sama ikäero kuin meillä! Meidän esikoinen myös täyttää reilun kuukauden päästä vuoden.

Toivottavasti täältä eivät kaikki loputkin katoa. Itse lupaan roikkua mukana, vaikken päivittäin ehtisikään kirjoittelemaan.

Heippa!

Juhannus meni meilläkin ihan mukavasti ja kaverit oli liikuttavan innoissaan meidän vauva-ilmoituksesta:) Toisille isovanhemmillekin on jo kerrottu, mut toisille vasta tänään, kun ne on ollet reissussa.

Housut alkoivat kiristää viime viikolla, joten tarvii tässä kohta hommata jotakin mamma-vaatteita. Tosin vauva-mahaa ei kyllä mun mielestä juurikaan tunnu, vaan oon muuten vaan turvoksissa...

Iines

Nostellaanpas meitä ennen nukkumaan menoa. Raskaus on alkanut taas valvottamaan minua. Niin kävi edellisessäkin raskaudessa ja loppuaikoina sitä herättiin jopa pariksi tunniksi keskellä yötäkin.

Meillä tosiaan taitaa Mon kanssa tulla miltei saman ikäiset lapset molemmista. Meidän pikkuneiti täyttää elokuun alussa vuoden. Taisi muuten synnytyssairaalakin olla sama, sillä me ollaan hyvinkääläisiä, joten täällä tietty synnytetäänkin. Miten muuten, oletteko jo miettineet nukkumisjärjestelyitä kun uusi vauva syntyy. Kun ei oikein viitsisi toista pinnasänkyä ostaa, mutta esikoinen kumminkin tuntuu niin pieneltä ja turhan liikkuvaiselta lastensänkyyn. Tietty jos ostaisi sen lastensängyn ja nukuttaisi siinä vauvaa äitiyspakkauksen laatikossa niin saisi pari kuukautta lisäaikaa esikoiselle pinnasängyssä, mutten tiedä auttaako niin pieni aika kumminkaan mitään.

Tuplavaunuja en kyllä ajatellut ostaa vaan keväämmällä kevyet tuplamatkarattaat. Isojen tuplien kanssa kaupoissakaan pyöriminen ei varmaan ole mitään hauskaa. Ihan siitäkään syystä en viitsi investoida järeisiin tupliin kun on kumminkin talvi, eikä vastasyntyneen kanssa voi kauheasti muutenkaan ulkoilla jos on kovat pakkaset. Esikoisen kanssakaan ei loppujen lopuksi hirveästi talvella ulkoiltu ja ratasikä alkoi kumminkin yllättävän nopeasti. Esikoinen saa tulla talven vaikka pulkalla perässä, kun pikkuinen on vaunuissa. :)

Mullakaan ei ole ihmeepää asiaa, mitään uutta ei ole taphtunut oman navan ympärillä, eikä paljon muutenkaan.

Mariia puheli noista uskomuksista "tyttö vie äitinsä kauneuden" tyyliin. Noita ois minusta kiva kuulla lisää. ;)

Mulla on jotenkin "tosi vahva" tunne siitä, että tulokas ois poika. Mitään järkevää perustetta sille ei ole, mutta jotenkin vain "tuntuu" sille ja oikeasti palaisin halusta saada tietää kumpi se oikeasti on.
Joku jossain kertoi, että jos äidin tekee mieli makeaa, tulossa olisi tyttö. Poikaa odottavalle taas maistuisi suolainen.

Mun ensimmäinen "raskausoire" oli se ettei mulle enää maistunut suklaa, joka normaalisti on mun lempiherkkua. Edelleenkin kaupan karkkihylly saa olla rauhassa suklaan kohdalta, kun taas salmiakkia tekisi enemmänkin mieli kuin "laki ja neuvolan ohjeet sallii". ;)

Niin olisi toisiaan mukava kuulla noita vanhan kansan sanontoja ja uskomuksia. Minäkin olen tuon kuullut että makeanhimo tietää tyttöä ja suolaisen poikaa.

Mullekaan ei enää suklaa maistu ollenkaan, ennen saattoi vaikka mennä puoli levyllistä maitolasin kanssa kepeästi. Toisaalta ei taas kylläkään ole mitään suolkurkkuhimoja tai muita suolaisen himoja tullut.

Nyt on jo 3 päivää päätä särkenyt. Ehkä liian vähän on tullut vettä juotua. Periaatteesta en särkylääkkeitä syö kun olen ennenkin ilman pärjännyt. Pitäis varmaan mennä niskahartiahierontaan mennä kun päätetyötä teen niin on hartiat aika jumissa. Vai alkaakohan nuo uudet uhkeammat rinnat jo niin paljon painaa että tulee niskat jäykiksi, heh...

Luin jostain että vaunuilla saattaa olla 6 kk tilausaika. Oletteko kuulleet vastaavaa ? Itellä ei ole vielä käyny mielessäkään moinen asia kuin vaunujen hankinta. Oon ihan uuno näissä vauva hommissa, mutta minkä kokoisia vaatteita voisi ajatella ostaa jos ajattelee ensi kesää. Silloinhan vauveli on 6 kk ikäinen, joten olisiko se koko jotain 70 cm ? Himottaisi niin hirveästi mennä lastenosaston alennusmyyntejä penkomaan...

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Mariia 14+1

Hei vaan!
Noista uskomuksista: mulla teki mieli makeaa ekan lapsen raskausaikana ja poika tuli! Tosin söin kyllä ihan kaikkea ja paino nousikin ihan huippulukemiin..
Tää kakkonen taas on ihan erilainen: ei tee mieli makeaa,vaan kaikkea tervellistä ja vähärasvasta. Painokaan ei oo noussut samaa tahtia kuin viimeksi-onneksi!

Eilen olikin neuvolakäynti ja eka lääkäri. Sain ton lääkäriajan vasta nyt vkolle 16+6,kun meilläpäin on lääkäripula,eikä mulla ole ihmeemmin vaivoja,eikä kysyttävää lääkäriltä. No,toimitus kesti sitten 5minuuttia,lääkäri kun otti minut työaikansa ulkopuolella,omalla ajalla.

Mulla on jo niin iso maha,että kaikki huomaa missä mennään:)

Lomat kohta lopuillaan ja sitten ehtii koneelle paljon paremmin töissä istuskellessa ;-) Vatsa pyöristyy ja omia housuja ei juuri ole enää käytössä.
paino silti alempana kuin lähtötilanteessa..ainakin neuvolan "vanhanajan" puntarilla punnittuna. Hemoglobiini oli myös hieman laskenut(125) mutta vielä säästyin rautakuurilta.

Nyt on kiire, illalla on menoja suunnitelmissa ja ajattelin josko ehtis ottaa päikkärit ennen sitä vielä =)Kirjoitellaan!

-Hannele rv 17+2-

Hei taas!

Minä olen huomannut tuon saman kuin Mariia, päänsärky saattaa helpottaa jos juo tarpeeksi vettä. Toisaalta kyllä mun on särkenyt päätä niin paljon että on ollut pakko turvautua särkylääkkeisiin, eikä aina ole voinut syyttää pelkkää nesteen puutetta. :(
Neuvolan kautta sain lääkäriltä reseptin vahvemmille panadoleille, kun migreeni alkoi vaivata entistä useammin. Eipä nuo panadolit kyllä kovin hyvin tepsi, mutta vievät ne ainakin pahimman "terän" kivusta.

Lydia kirjoitteli että eka lääkäri aika on vasta viikolla 16+, millä viikoilla teillä muilla on ollut eka lääkäriaika?
Mulla on toinen neuvola-aika vasta viikolla 17 ja rakenneultraan aika varattuna (oiskohan silloin viikkoja 19, en ole laskenut niin tarkkaan), mutta noista lääkärintarkastuksista ei ole mitään "hajua"..

Vaunuhankintoja ei olla vielä ehditty edes pohtimaan, tai jotenkin sitä vain on lykännyt "ehtiihän tässä vielä"-menttaliteetilla. Kuulostaa kyllä aika hurjalle tuo kuuden kuukauden toimitusaika. Johan tässä pitäisi olla tilaus vetämässä!
Muutenkin olen vielä vähän sormi suussa noiden vaunujen kanssa, kun valikoimaa ja vaihtoehtoja on niin paljon. Pitäisi osata jo etukäteen miettiä millaisia vaunuja tulee tarvitsemaan ja mihin ominaisuuksiiin pitäisi kiinnittää huomiota.
Mitään muitakaan vauvahankintoja en ole vielä tehnyt ja nuo vauvanvaateosastot ja alennusmyynnit olen vielä kieltänyt itseltäni kokonaan. Luulenpa että niitä ihania pieni potkuhousuja sun muita kertyy sitten alkuun ihan itsestään ja ihan pikkunuttuja pidemmälle mun ajattelukyky ei riitä. Täytyy luottaa siihen, että uusia alennusmyyntejä tulee vielä. ;)
Ainoa mikä tällä hetkellä harmittaa, on se ettei täällä lähiseudulla ole noita mammavaatteisiin erikoistuneita liikkeitä. Sen sortin alennusmyynnit kyllä kohta alkaisi kiinnostaa! ;)

-Meri rv 14+4- nyt kun jo lauantain puolella eletään.. ;)

No heippa taas!!! Kylläpä tänne oli vaikeeta löytää kun oli sitten puhelimen ellit lopetettu vallankin!!!!!
Mutta täällä ollaan...
Meilläkaikki ok edelleen....toivottavasti näin jatkuukin....
Oon nähnyt kaksi unta vauvasta...eka unen jossa se syntyi kk ennen ja oli pieni poika ja ihan elossa,sitten toinen uni jossa se oli taas menehtynyt,.....
Mutta mä meinaankyllä olla positiivisella vaan liikkeellä......
Tänään viikkoja jo 18+1.....
Ja vauva on kova liikkumaan....
Terkut kaikille!!!!!!!! Ja ihanaa kesän jatkoa...

Moi! Me käytiin tänään taas vaunuja kattelemassa, tällä kertaa ruotsin puolelta kun sielä pitäis olla ainakin emmaljungat halvempia (ainoa merkki jotka valmistetaan vielä euroopassa) Olihan siinä jonkin verran hinnassa eroa mutta mallit alkaa olla loppu! Siis 2006 mallistossa oli enää jäljellä tuossakin liikkeessä 4 väri vaihtoehtoa eikä sellaisella rungolla ainuttakaan joka me olis haluttu. Eli kannattaa kyllä katsella jo mieleistä..Elokuun lopulla(noin) on tulossa 2007 mallisto josta oli jo kankaista koepaloja näytillä. Ei mitään ratkaisevan suuria eroja tämän vuoden väreihin mutta jotakin oli jäänyt pois ja toisia tilalla. Ja hinta nousee noin 30€ uudessa mallistossa.Uusia malleja saapuu 8kpl ja ellei niissä ole mieleistä väriä toimitukseen menee 3-8 viikkoa(eli ei suinkaan puolta vuotta kuten joku kirjoitti, ainakaan näissä vaunuissa) Suomessa olevassa liikkeessä oli vielä pari viikkoa sitten melkein kaikkia värejä saatavana(riippuu liikkeen varaston koosta) ja sinne sai varausmaksulla varata vaunut ja hakea myöhemmin.Sieltäkin kyllä myyjä sanoi että hän alkaa heinäkuulla myymään "ei oota" että jos haluaa värin valita niin olla ajoissa asialla. Emmaljungalla 2 vuoden takuu, ruotsissa ja suomessa sama aika. Ja ainakin tuo ruotsin myymälä maksaa sisällä hyvin säilytetyistä vaunuista koko hinnan takaisin jos vauvalle sattuu jotain ennenkö vaunuja tarvitaan.Tietysti toivotaan että kaikilla menee loppuun asti hyvin ja saamme käärömme onnellisesti kotiin!

Kannattaa hakea esitteet kotiin ja tutkiskella vaunujen ominaisuuksia ja mahdollisuuksia kaikessa rauhassa. Siinä aikakin meille selvisi mitkä vaunut me halutaan(vaikka yhtä ulkona ollaan tässä asiassa kuin ekakertalaiset yleensä) ja liikkeessä sitten asia vahvistui kun pääsee katsomaan livenä jo ennalta "suosikeihin" valittuja vaunuja.Toki käytäntö osoittaa sitten lopulllisesti miten kävi mutta siinä vaiheessa se on jo myöhäistä ;-) Tässä teille nyt niitä tietoja joita me on saatu kerättyä, toivottavsti jollekin on apua tästä sepostuksesta....

Joko te tunnette vauvan liikkeet? Koska ne alkoi tuntua selvästi ja miltä ne tuntuu? Itselläni on epäilyksiä että niitä jo välillä tuntuu mutta en saa bongattua niitä ainakaan joka päivä. Ja pitäisi melkein makoilla paikallaan että pystyy rekisteröimään tarkemmin olotilaansa =)Tuntuuko muilla liikkeessä ollessakin vauvan elämöinti? Kohtahan se pitäis alkaa tuntua ja olen jo hieman huolissanikin...

Nyt on jonkun muun vuoro jatkaa, tässä tuli niin pitkästi juttua =)
-Hannele rv17+3-

heips taas!
Juu kyllä mä aiankin tunnen liikkeet,oon tuntenut jo vk 16 asti. (ensisynnyttäjäthän vasta vk 20-22 kuulemma...?)
Nyt yllä iltasin havaittavis kunnon potkuja ja onpa tässä saanut jo yhden yönkin valvoavauvan vilkkaan yöelämän vuoksi,mutta eipä tuo haitannut.Jokainen potku kun oli niin tervetullutta...
Ja edelleen suihkussa vauva alkaa liikkumaan urakalla,liekö sitten vedensolina kuulosta korviin kummalta vai mikä....
Niin,meillähän on jo vaunut,mutta ainakin silloin ku me ostettiin seinäjoen huvikummusta,emaljungan tarjonta oli iahn valtavaa...ja joka väriä. Oli jopa yhdet todella kauniit vaaleenpunaiset,mutta kun ei tietoa ole kumpi tulee,nioin ostettiin värin puolesta sopivat kummallekkin!!!

Että sitten taas tällästä tällä kertaa.......
muips!!

Juuri tuolta samaisesta liikkeestä käytiin lomalla katsomassa ja sielä tosiaan oli värejä vielä joka lähtöön. Täytyy maanantaina valita ja varata ennenkö kaikki menee..

Hoksasin vasta nyt että sulla on jo noin pitkä kokemus liikkeistä ja niiden tuntumisesta, olin huolissani kun muistelin että olet jo aikoja sitten tuntenut liikkeet niin vilkkaina. =)
Edelleen kaipailen kommentteja muilta ekakertalaisilta..
Olen tullut taiakuskoiseksi tuon rv:n suhteen, en voi jättää sitä kirjoittamatta viestin loppuun ainakaan tässä omassa ketjussa, siksi vaan kertoilen jos joku ihmettelee miksi se siinä aina lukee ;-)

-Hannele rv17+3-

Eihökän tuo ole ihan normaalia Hannele, ettei vauvan liikkeet tunnu vielä "kunnolla" tai ettei niitä tunnu vielä ihan joka päivä. Uskoisin ainakin että vielä varsinkin ensikertalainen voisi noilla viikoilla olla huoletta.
Itse ainakin yritän malttaa mieltäni tuonne rv 20:n tietämille ( ja sinne on aikaa vielä 5 viikkoa!!), ellei aiemmin tosiaan ala tuntumaan. Tuohon väliin kyllä sattuu neuvola ja se rakenneultra, joten sekin toivottavasti auttaa rauhoittelussa. ;)
Ja minä peruspessimistinä aina pystyn näkemään sen "ikävämmän" puolen, joten ajattelen sen niin, että jos nuo liikkeet näillä viikoilla tuntuu vähän myöhemmin niin on sitten sen verran vähemmän sitä kipeiden, "kylkiluita muskaavien" potkujen aikaa. ;)
(tämä oli sitten sanottu niin isosti pilke silmäkulmassa, ettei kenenkään kannatta huolestua..) ;)

Täytyypä nuo vaunujutut laittaa korvan taakse. ;)
Kaipa sitä pitäisi pikkuhiljaa sitten alkaa niiden hankintaa suunnittelemaan. Eilen jo juttelin miehen kanssa siitä millaisia vaunuja kannattaisi harkita ja onneksi olitiin aikalailla samoilla linjoilla. Ei ainakaan ihan erilaisia olla hommaamassa. ;)

Yhteistyössä