joululahjatoivesita....ei ole järkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veli-pekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veli-pekka

Vieras
mä en ymmärrä mitä järkeä on kysyä joltakulta mitä toivoo joululahjaksi. sitten kun kerron niin naljaillaan, ettei sellaista voi toivoa joululahjaksi. siis jotain arkista asiaa, käytännön asiaa, jonka itse joutuisin joka tapauksessa pian hankkimaan.

jos ei toiveet "kelpaa" niin mitä sitten kyselee. mieluimmin haluaisin lahjaksi kuitenkin jotain jota oikeasti tarvitsen kun jotain, joka jonkun mielestä on mulle niin tarpeellista.

urgh.

Itse toivoin silityslautaa ja saan sen, mutta ihmiset on sillai että "ethän toivonut, tylsät on sunki toivees" . No siittä olen haaveillut jo pitkään, mutta aina se jää kauppaan ku on niin paljon muuta ostettavaa. Nyt sen saan =D Aikuisten toiveiden nyt luulisikin olevan suurimmaksi osaksi järkiperäisiä =D , mutta ilmeisesti kodinkoneita ja kodin kunnossapitoon liittyviä tavaroita/välineitä ei saa lahjaksi pyytää.

Minä olen aina ihmetellyt sitä, kun moni kieltää ostamasta lahjaksi kodinkoneita tai muuta vastaavaa. Mitä ne oikein haluaa? Taas niitä iänikuisia satiiniyöpukuja vai?

Minä olen aina ihmetellyt sitä, kun moni kieltää ostamasta lahjaksi kodinkoneita tai muuta vastaavaa. Mitä ne oikein haluaa? Taas niitä iänikuisia satiiniyöpukuja vai?

Kodinkone, keittiöväline tai siivousvimpain ei ole lahja mulle, koska mä en ole niiden pääasiallinen käyttäjä, enkä todellakaan koe että sellainen olisi mikään lahja.
Lahja on jotain henkilökohtaista, mistä minä pidän tai mikä on minulle tärkeää, ei sellaista minkä avulla saan kotona raataa vielä vähän enemmän :kieh:

Mä taas en ymmärrä miksi kukaan haluaa esim. siivousvälineen lahjaksi. Miksi?

no just näin, ei niitä yökkäreitäkään tarvitse määräänsä enempää. mä oikeasti käytin puoli vuorokautta siihen pohdintaan, mitä toivon lahjaksi. eikä paljon paistinpannua kummempaa tullut mieleen. se on kumma, kun esim. lahjakorttikaan vaikka hierojalle ei ole vaihtoehto. vaikka on henkilökohtainen jos joku.

Kodinkone, keittiöväline tai siivousvimpain ei ole lahja mulle, koska mä en ole niiden pääasiallinen käyttäjä, enkä todellakaan koe että sellainen olisi mikään lahja.
Lahja on jotain henkilökohtaista, mistä minä pidän tai mikä on minulle tärkeää, ei sellaista minkä avulla saan kotona raataa vielä vähän enemmän :kieh:

Mä taas en ymmärrä miksi kukaan haluaa esim. siivousvälineen lahjaksi. Miksi?

no jos vaikka se ei IHAN OIKEASTI keksi muuta mitä voisi toivoa.

meidän 11 v poika toivoo mikroaaltouunia kun edellinen hajos eikä ole tullut hankittua uutta..Itse en oikeastaan edes kaipaa sitä mutta poika hermostui yks aamu kun ei olisi jaksanut lämmittää karjalanpiirakoita leivänpaahtimessa.

[QUOTE="a p";27737442]mä olen tätä mallia yrittämnyt saada läpi jo ties kuinka monta vuotta, mutta kukaan muu aikuinen ei sitä halua.[/QUOTE]

Mulla ei ole sisaruksia mutta miehellä on 2 veljeä. He ovat sopineet ettei aikuisille osteta lahjoja. Minä en siis saa ostaa kenellekään muulle lahjoja kuin omille lapsille + kummipojalle. Isovanhemmat saa pienet jutut, mutta välillä vähän harmittaa =(

Meillä tämä lahjojen vaihtokauppa on ratkaistu niin, että aikuisille ei osteta lahjoja. Jos joku haluaa jotain, niin ostaa sen itselleen. Kokeillaan sitä systeemiä tänä jouluna. Ainahan voi palata vanhaan, jos se tuntuu paremmalta.

meillä tämä on ollut käytössä jo vuosia, eikä ole mitään hinkua entiseen.
Joskus ostetaan jotain jos sattuu just sellainen sopiva juttu, mutta yleensä ei.

Yhteistyössä