Joululahjoista G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sutinasussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sutinasussu

Aktiivinen jäsen
15.12.2007
15 447
0
36
Kuinka paljon ostatte joululahjoja omille lapsillenne ja kummilapsille? Keitä muita lahjotte?
Mä ajattelin vetää tänä vuonna vähän vähemmällä lahjamäärällä kuin yleensä. Lahjoja vaan omille lapsille, kummilapsille ja isovanhemmille. Muita en lahjo.

Vähän samaa olen aatellut, poika ei kohta mahdu enää huoneeseensa joten jotain rajaa juu!
Kummilapsille 1-2 pakettia per nassu, omille muutama enemmän.
Äidille ja veljille, lasten kummeille ja tietty mummulle pistän myös paketit.
Niin juu ja miehelle jotain myös. :xmas:

Omille lapsille vähemmän kuin aiemmin ja enemmän harkittuja juttuja vaikka en varsinaisesti mitään lahjoja lapsille osta tarpeellisuus periaatteella vaatteita yms. koska ne ostetaan jokatapauksessa. Ja ostan tänävuonna lapsille enemmän laatua kuin määrää.

Omille (2kpl) tulee ostettua varmaan noin 70-100 pakettia yhteensä, kummilapsia ei ole. Lisäksi lahjotaan mammat, vanhemmat, sisarukset, sisarusten lapset (1kpl) ja koirat (8 kpl).

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Omille (2kpl) tulee ostettua varmaan noin 70-100 pakettia yhteensä, kummilapsia ei ole. Lisäksi lahjotaan mammat, vanhemmat, sisarukset, sisarusten lapset (1kpl) ja koirat (8 kpl).
Siis, oikeestiko vai vedätkö nyt höplästä?! Siis 100 pakettia yhteensä?!

Siis ootko ihan tosissasi tuosta lahjamäärästä?

Mul on la 7.12:sta et jää hyvästä syystä joululahjavillitys tänävuonna vähemmälle! Oon yhistelly kummilasten (joil synttärit loppuvuodesta) joulu + synttärilahjoja (ostanu jotain isompaa) ja sit jouluks laitan enintään jotain pientä (sukkia tms.).
Miehen kans päätettiin, et koska me ei tarvita mitään henk. kohtasta isompaa, ni panostetaan (tänäkin vuonna) yhteiseen joululahjaan, eli ostetaan meille mokkamasteri.
ja esikolle (jouluna 1v10kk) ostetaan jotain pientä (kummeiltaki toivon lahjaksi lähinnä vaatteita). Ei "ymmärrä" vielä lahjojen "laadun" tai määrän päälle, ni mitä tuota sit ressaamaan, ku luulen et on isompaaki ressattavaa!
Joululahjoja olen alkanu muutenki jo pikkuhiljaa varaamaan yläkaappiin, et on sit jotain takataskussa, ku joululähenee.. joulun alla on joko ison mahan/vastasyntyneen kanssa, ni pitää helpottaa näin "joulukiireitä". Muutenki oon aatellu liisiä, tulee se joulu vähemmälläkin hössötyksellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:

Kyllä mä olen ihan tosissani...ja tämä on siis jo riisuttu määrä sillä edellisvuonna esikko sai yksinään yli 80 pakettia ja viime vuonna sitä saatiin vissiin muutamalla paketilla vähennettyä.

Mä tykkään lahjojen ostosta ja vaikka tällä palstalla ollaan jo 3v väitetty että mun lapsesta tulee itsekäs paska ja jos vaikka mitä YHDEN PERKULEEN PÄIVÄN LAHJAMÄÄRÄN VUOKSI niin ei ole tullut...ja edelleen olen sitä mieltä ettei tule. Nih! :saint:

Kyllä mä olen ihan tosissani...ja tämä on siis jo riisuttu määrä sillä edellisvuonna esikko sai yksinään yli 80 pakettia ja viime vuonna sitä saatiin vissiin muutamalla paketilla vähennettyä.

Mä tykkään lahjojen ostosta ja vaikka tällä palstalla ollaan jo 3v väitetty että mun lapsesta tulee itsekäs paska ja jos vaikka mitä YHDEN PERKULEEN PÄIVÄN LAHJAMÄÄRÄN VUOKSI niin ei ole tullut...ja edelleen olen sitä mieltä ettei tule. Nih! :saint:

Ok, kait :xmas: :xmas:

Omille lapsille tyyliin 2 lahjaa per nenä (ei enempää, koska saavat isovanhemmilta, kummeilta ja tädeiltä&sediltä lahjoja), kummilapsille (2kpl) yhdet ja meidän sisarusten lapsille (6kpl) yhdet lahjat. Ja päätetty on yhdessä, ettei aikuisia lahjota...

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Vähän samaa olen aatellut, poika ei kohta mahdu enää huoneeseensa joten jotain rajaa juu!
Kummilapsille 1-2 pakettia per nassu, omille muutama enemmän.
Äidille ja veljille, lasten kummeille ja tietty mummulle pistän myös paketit.
Niin juu ja miehelle jotain myös. :xmas:

Nyt en ymmärrä:o Kenelle muulle voisit enää edes antaa lahjoja -naapureille, kehitysmaiden lapsille:D Eikö kummilapsille riitä yksi lahja? Parempi yksi kunnollinen kuin pari halvempaa.

Me sovimme suvussa, että emme anna aikuisille lahjoja, kun on niin vaikea keksiä mitään. Aikuiset ihmiset ostavat kyllä kaiken tarpeellisen itse, eikä turhan tavaran antamisessa ole järkeä. Lapsillekin koitamme antaa tarpeellista tai toivottua (kysymme vanhemmilta) ja ostamme mahdollisesti yhteislahjoja. Krääsässä ei ole mitään ideaa. Jos lapsi on vähänkin pienempi eli 1-3-vuotias, hän ei tahdo edes jaksaa avata kaikkia paketteja vaan tykkäisi ruveta heti leikkimään jollain tavaralla. Pieni lapsi ei tule onnelliseksi pakettien määrästä vaan siitä, jos saa vaikka yhden kivan lelun. Uskon että ne kaikki paketit ovat enemmin aikuisia varten, kun on niin kiva katsoa kun lapsi avaa paketteja tai sitten on velvollisuus ostaa. Ihan järjetöntä...

omat lapset (3 lasta) saavat kaikki 4 lahjaa. Kummilapsille ostan kaikille yhden (4 kummilasta) isovanhemmille ehkä kukka/kynttilä tms. Lasten kummeille myös suklaata/kynttilä/kukka tms.

Omille lapsille varmaan kymmenkunta pakettia per muksu. Isovanhemmilta tulee kuitenkin taas paaaaljon paketteja, enolta myös, kummitädeiltä, jne...siksi tuo noin 10 pakettia meiltä saa riittää. Ja onhan molemmilla myös synttärit joulun tienoilla, eli tavaramäärä tulee olemaan melkoinen.

Kummilapsia mulla ei oo. Miehelle hommaan pari kolme lahjaa, vanhemmilleni ja veljelleni myös jotain.

Ei ole kummilapsia, meidän yhdelle tytölle riittää 1 tai 2 lahjaa, sitten kun kasvaa isommaksi (on ensi jouluna 2v) niin varmasti ostellaan ehkä enemmänkin. Meillä on vaan noita mummoja jotka hemmottelee jo tyttöä piloille niin ei tarvi omasta ohuesta kukkarosta siihen edes alkaa :p .

Oon kans sitä mieltä että jos jouluna saa paljon lahjoja ei se tarkoita että ei oppis arvostaan mitä saa tai vastaavaa. Meillä ei juuri muulloin leluja sun muuta ostella kuin jouluna ja synttärinä. Toki joskus muulloinkin mutta harvoin. Joululahjoja alan ostamaan hyvissä ajoin ja niitä kertyy paljon. Muutama arvokkaampi ja sit kaikkee pientä ja vaatetta.

Omille lapsille, miehelle, molempien vanhemmille ja sisaruksille ja tietty kummilapsille. Muille luultavasti 1 kpl/hlö, mutta kummilapsille 2 ja omille siis useampi kymmen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mitä paketeissa on?

Mä pohdin tota samaa.
Ajattelin tänä vuonna satsata laatuun ja sitä myöden lahjoja tulisi aiempaa vähemmän.

nyt sovittiin että ostetaan yhdet arvokkaammat lahjat lapsille, muut tuokoon sitä mitä haluavat, tosin mielellään otettais noihin meidän arvokkaisiin liittyvää esim. lisäosia tai täydennysosia
kummi lapsille ostamme yhdet lahjat myös
molempien vanhemmille myös lahjat ja sit koiruuksille joita on 2

Lapsille varmaan muutama paketti per naama, yhdet vähän isommat lahjat ja loput on jotain pienempää kuten vaattetta ja villasukkia. Sitten lahjat saa tietty mies, appivanhemmat,omat vanhemmat, mummini, veljeni (2) naisineen,mieheni veli avokkinsa kanssa ja miehen kummipoika. Siinäpä ne ihan pakolliset. Tietysti lasten kummejakin täytyisi muistaa jotenkin.

Kuinka paljon ostatte joululahjoja omille lapsillenne ja kummilapsille? Keitä muita lahjotte?
Mä ajattelin vetää tänä vuonna vähän vähemmällä lahjamäärällä kuin yleensä. Lahjoja vaan omille lapsille, kummilapsille ja isovanhemmille. Muita en lahjo.

omille koululaisille ehkä 5-10 lahjaa (mutta ei kovin kalliita, ehkä 50e per nuppi max), 4kk vauva ei saa meiltä lahjaa, 3v saa varmaan yhden.
- lapset saa kuitenkin muilta lahjoja-

miehelle ei lahjaa, ellei nyt suklaata mutta senkin mä syön varmaan itte =)

kummilapselle ja tämän veljelle lahja tai kaksi

lasten isovanhemmille (eli meidän vanhemmille) jotain kivaa itsetehtyä yleensä

Lasten kummeille jotain lasten tekemää muistoa, esim. koru

Siinä se, tuntuu että tossakin on ihan riittävästi...onneksi osa noistakin on jo hankittu

Meillä omille lapsille tulee ostettua 3-5 pakettia / pää.
Sit ostan lahjat mun siskoille (yht. 4kpl) ja heidän lapsilleen (yht. 6kpl), anopille ja appi-ukolle, mun vanhemmille ja kummilapsille (4kpl).
Ja kahdelle ystäväperheelle ja heidän lapsilleen.
Ja toki mie ostan 2-3 lahjaa miehellekin.

Lasten kummeille laitetaan itsetehdyt kortit ja jotkut valokuvat - elleivät lapset innostu jotain itse väsäämään.

Omille lapsille tulee ostettua yksi lahja, nyt kun he ovat pieniä niin lahjoja satelee joka rööristä. Menis ihan mahdottomaksi jos siihen ostais viel omat lahjat päälle. Kummilapsille on tullu paketoitua kaksi lahjaa.

Omille 5-6 pakettia per lapsi jotka on "pukilta" ja yhden molemmille jotka on reilusti meiltä.
Minulla on 2 kummilasta joille molemmille annan yhden paketin.
Siskoni pojalle yhden, miehen veljen lapsille yhdet.
Aikuisista mummoille ja sisaruksille puolisoineen.

Yhteistyössä