joululahjoista kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rusina82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lahjoja ostan omille lapsille 1-3 kpl/lapsi. Lapset 13v, 8v, 6v, 2v, 2v ja 10kk. Vanhin saa todennäköisesti jotain kalliimpaa ja siten vain yhden lahjan. Pienemmät sitten useamman halvemman. Sukulaiset ostaa lapsille niin paljon kaikkea, että itse en enempää osta.

Omien lasten lisäksi lahjat ostan kummilapsille ja lasten isovanhemmille. Muille aikuisille meillä ei ole tapana ostaa joululahjoja.

no ei olla kyl ikää ostettu kummeille lahjaa eikä osteta nytkää!
omille lapsille laitetaa,tiettyä budjettia ei oo,ostetaa mitä keksitään eikä sen kummemmin lasketa euroja.
nyt päätettiin et esikoinen melkein 9v. saa joku 5 lahjaa ja tuplat 1 lahja per nuppi ku ovat nii pienii(9kk) etteivät viel ymmärrä joulun päälle.
anopeille laitetaa kuivakakut ja kahvipaketit.. :/

me teetetään kalenterit muksujen kuvista mun ja miehen porukoille sekä sen mummulle,niihin menee 45? siskolle ostan jotain,ei mitään kovin kallista,ehkä lahjakortin. vauva on niin pieni etten mitään ihmeellistä osta sille,jotain pientä lelua ja vaatetta. isommalle mukelolle ostan ainakin brion nukenrattaat ja jotain muuta nukkeilua kun on nyt noi nuket ruvennu kiinnostaan. mihelle ostan jotain päälle pantavaa ja lahjakortin pelikauppaan,itse en osaa valita kuitenkaan hyvää peliä. en tiä paljon menee rahaa,sen näkee sit kun kaikki on ostettu. ostan kuitenkin kaiken sokoksesta tai prismastaja saan alennukset :D

En paljoakaan.
Ensinnäkään lapsellamme ei oo kummeja, toiset isovanhemmat jo pois nukkuneet. Jäljellä jää vain toiset isovanhemmat, miehen puolelta 2 pikku lasta jolle ostamme ja mun siskolle&miehelleen jotain pientä.
Tyttö saa 2 isompaa kait ja sitten jotain pientä vielä.
Harkiten ja nuukasti ostamme, tarpeellista&hyödyllistä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Loreliina:
kuinka paljon laitatte yhteensä joululahjoihin?

mitä ostatte lasten kummeille lahjaksi, ja kuuluuko kummin perhe (puoliso+lapset) myös?

monta lahjaa ostatte omille lapsille ja minkä ikäisestä kyse?

entä puolisolle, monta lahjaa tai paljon rahaa laitatte siihen?

:xmas:
tein nimittäin lahjalistaa ja huhhuh... :ashamed:

No lapset tekee kummeille itse jotkut askartelut, laitetaan kerhokuva ja sitten joku suklaarasia tmv.

Omien lasten lahjamäärä vähän vaihtelee: osa lahjoista on itse tehtyjä eli rahaa niihin ei ole mennyt kovinkaan paljon. Noin 5 lahjaa per nenä. Lapset 4 ja 1v.

Puolisolle 1 tai 2 lahjaa. Max. n. 50?.

Sit kummilapset 3kpl, mun sisarukset 6kpl, omat kummit 3kpl ja mun vanhemmat. Osa itse tehtyjä, osa ostettuja. Lisäksi leivon erinäisille sukulaisille joulukakut ja vien ne joulukortin kera perille hieman ennen joulua.

Menee yhteensä rahaa n. 500? (ja paljon mahdollista että jää allekin)

Paljon tulee menemään, mutta en laske sita koska on niin ihana antaa lahjoja.

Kummitytöille ostan jotain pientä ja sitten vaatetta tms. Puolivuotiaalle ajattelin antaa rahaa jotta se voi pankissa sitten kasvaa korkoa. Kavereita muistan jollain pienellä ja parhaalle kaverille ajattelin ostaa jonku kivan paidan.

Vanhemmille jotain käyttötavaraa tai hyvää syötävää. Niillä kun krääsää riittää. Samoin isovanhemmille.

Poikaystävälle ja hänen perheelleen ostamme kalliimmat lahjat koska hekin ostavat meille aina kalliita lahjoja.. Olenkin aloittanut pikkuhiljaa shoppailun ettei kaikki sitten joulukuussa tule yhdellä kertaa

Kummeista sen verran, että kummityttöni vanhemmat ovat minua muistaneet esim pienellä iittalan kynttilällä tms joka minusta on ollut todella ihana lahja.

Yhteistyössä