Joululahjoista G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sutinasussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Omille (2kpl) tulee ostettua varmaan noin 70-100 pakettia yhteensä, kummilapsia ei ole. Lisäksi lahjotaan mammat, vanhemmat, sisarukset, sisarusten lapset (1kpl) ja koirat (8 kpl).

Aukaisevako he kaikki? Mitä niille tehdään?

Meillä lahjotaan sen verran paljon ympäri vuoden, että itse annamme vain muutaman lahjan lapselle jouluna ja samaa pyydämme muilta. Legopaketti ja kirjoja löytyy jo varastosta :) Aikuisille on 50e budjetti suurinpiirtein ja usein yhdeistelemme isompaan lahjaan muutaman muunkin merkkipäivän samaan. Anoppi ja appiukko saivat jo joululahjansa - uuden mikron hajonneen tilalle. Viime vuonna se oli televisio. Lahjoissa on siis käytäntöä mukana.

Minusta on ihan kiva lahjoa aikuisia - kyllä aikuisillakin on toiveita usein ja näitä silloin annetaan. Toki kyynisimmät sanovat tässä kohtaa, että ostaisivat sitten omilla rahoillaan, mutta kivaahan se yllätyspaketin saaminen on...

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Omille (2kpl) tulee ostettua varmaan noin 70-100 pakettia yhteensä, kummilapsia ei ole. Lisäksi lahjotaan mammat, vanhemmat, sisarukset, sisarusten lapset (1kpl) ja koirat (8 kpl).

Aukaisevako he kaikki? Mitä niille tehdään?

Kuka jaksaa paketoida ne kaikki? Vai lasketaanko jokainen kynäkin erikseen omaksi lahjaksi? 15 pikkuautoa olisi minusta yksi lahja eikä 15 kpl.

Vakaasti tämän vuoden osalta olen päättänyt , että kummilapsi + hänen sisaruksensa saavat lahjan per lapsi. Ja sitten heidän vanhemmat lahja per nenu.
Omalle varmaan tulee ostettua noin 5 lahjaa, joista ehkäpä 3 on ns. pehmeitä paketteja.

Jollei sitten taas käy vanhanaikaisesti ja mulla lähde mopo käsistä kaupoilla käydessä :laugh:

siis oonko mä outo, koska ostan omien lasten lisäksi siskon tytölle, miehen siskon lapsille ja sit kummilapselleni ja hänen sisaruksilleen??? siis tos vasta lapset. muuten ostan nuorimmalle siskolleni, vanhemmille, appivanhemmille, miehelle ja parhaalle kaverille ja sit mummuille yms. leivomn jotain??? kun tuntuu et muut ei oikeen osta kellekkään lahjoja.

Mä en kyllä osta edes omille tai appivanhemmille. Jos käydään joulun aikaan siellä kylässä, viedään suklaata ja joku joulukukka. Ovat hyvätuloisia ja osaavat kyllä itse ostaa tarvitsemansa. Sit kun lapset on isompia voi tietysti olla että lasten kanssa jotain askarrellaan (vaikka leivinliinoja kädenjäljillä) joululahjaksi.

Omat lapset on niin pieniä (alle 2v) että eivät vielä ymmärrä mikä paketti on keneltäkin. Tuskin ostetaan siis juuri mitään, jos jotain niin sellaista vaatetta mitä muutenkin tarviis. Vastustan joulun tavarahysteriaa.

Herkkuja kyllä leivotaan ja syödään tavallista enemmän, mutta tätä materiapuolta en muuten kannata.

Yhteistyössä