Joululahjoista ja määrästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Montako pakettia kukin lapsenne saa? (noin)

Meillä kaksi lasta ja saavat about 50 lahjaa/nenä.
Siihen on laskettu kaikki lahjat yhteesä.

Itse olen ostanut n. 20 lahjaa per laps. =)

1-2.

Siis riippuu, mitä. Pyyhe + pikkutavaraa tai sitten luistimet... Meen enemmänkin tarpeen ja summan mukaan. Yhden jos tarvitsee jotain kalliimpaa, jos ei oikeestaan tarvitse mitään, päätän summan ja ostan sillä. Yleensä mun summa tossa tapauksessa on (verrattain) pieni: 15-20 e/ hlö. =)

Tossa on nytte yhteensä 21 pakettia meiltä ja sitten siihen päälle mitä tulee muilta :whistle: toissapäivänä mies rupes miettimään että paljonkohan on lahjoihin menny rahaa ja laski alkuun 3 kalleinta yhteen niin tein stopin että eiiii lasketa kun en haluu tietää :whistle: :ashamed: :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
1-2.

Siis riippuu, mitä. Pyyhe + pikkutavaraa tai sitten luistimet... Meen enemmänkin tarpeen ja summan mukaan. Yhden jos tarvitsee jotain kalliimpaa, jos ei oikeestaan tarvitse mitään, päätän summan ja ostan sillä. Yleensä mun summa tossa tapauksessa on (verrattain) pieni: 15-20 e/ hlö. =)

Niin ja siis tämä on vain omalta perheeltä. :D Sorry, en lukenut huolella.

Mä pidän tota määrää siksikin rajoitettuna, et meillä lahjoja tulee myös isovanhemmilta (2), mun siskoilta (2), miehen siskoilta (2).

Eli ihan kiitettävästi minusta. =)

No aikonut olen ostaa itse vain muutaman lahjan mutta tänään juuri laskin, että esikolla on meillä jo 9 lahjaa :o

Mies on ostanut niistä 2kpl (iso möhköfantti pehmolelu sekä höyläpenkki+työkalut ), itse olen kuukausia sitten tilannut 2kirjaa sekä dvd:n, nuo olin aivan unohtanut kunnes eilen ne löysin.
Uimapuvun, 2x vesivärit ja dublot ostin toissapäivänä.

Kuopukselle ostin 2lelua lahjaksi.

yli 10 pakettia ja hintaa mielestäni liikaa, mulla vaan oikeasti jo kohta menee sairauden puolelle lapsille ostelu joulusin ja synttäreillä.. :ashamed:

mut mun joulu on lapsien ilmeitä kun avaavat paketteja, ja ne on pitkäaikaisia leluja et ei mitää kertakäyttö kamaa nii sanotusti... et se plussaa ostelus, mut silti sais hillitä..

Alkuperäinen kirjoittaja martta:
Aikamoista materialistista menoa noi 20 pakettia per lapsi. Teette karhunpalveluksen lapsillenne!

No onko tuolla mitään merkitystä varsinkaan jos kaikki ei ole jotain vilkkuvia ja kirkuvia leluja?Mukana paljon kirjoja,vaatetta,kyniä jne?
Ei meilläkään kunnon leluja ole ostettu kuin 2/lapsi.

3 lahjaa joihin mneeyt noin 70 e. Saa kaikki 4 lasta meiltä vanhemmilta ja isovanhemmilta tulee muutama hyödyllinen pikkupaketti ja sitten kummeilta yhdet joka lapselle, eli 5-6 lahjaa jokaiselle. Aikuisille yhdet paketit.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Aikamoista materialistista menoa noi 20 pakettia per lapsi. Teette karhunpalveluksen lapsillenne!

No onko tuolla mitään merkitystä varsinkaan jos kaikki ei ole jotain vilkkuvia ja kirkuvia leluja?Mukana paljon kirjoja,vaatetta,kyniä jne?

No jos oikein asiaa ajattelet, niin eihän siinä mitään järkeäkään ole. vaan missäs touhussa tänäpäivänä järkeä olisi? Ihmiset ovat itsekkäitä paskiaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

No jos oikein asiaa ajattelet, niin eihän siinä mitään järkeäkään ole. vaan missäs touhussa tänäpäivänä järkeä olisi? Ihmiset ovat itsekkäitä paskiaisia.

Kerran vuodessa voikin olla itsekäs paskiainen ja ostaa lapsille leluja :D :xmas:
Meillä niitä ainakaan ei osteta juurikaan kuin syntymäpäivälahjaksi ja jouluksi joten kyllä on kiva sitten laittaa vaikka kerralla enemmänkin.
Eivät mummot,papat ja kummitkaan muulloin leluja osta.

Mutta jokainen tavallaan, joulurauhaa sinnekin päin :wave:

Ööhh.. Miten niin?
Mistä sä tiedät mitä siellä paketeissa on? Niistähän voi olla vaikka 10 pakettia vaatteita, miten se on karhunpalvelus lapselle?

Meidän muksu saa varmaan ainakin 30 pakettia, kun niitä lahjoja tulee kummeilta ja meidän ystäviltä jotka kaikki haluavat muistaa pikkuista.
Ja kuvittele, muksu ei ole edes puolta vuotta vielä :o Menee varmaan pilalle nyt.

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut enkä muutenkaan ole lahjojen turmelema. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

meillä esikoiselle noin 10pkt kaiken kaikkiaan ja pikkuisempi saa 3pkt, että onhan sitä tuossakin jo ihan liikaa.. plus sitten matkatuliaiset isovanhemmilta ja siskoltani, jotka ovat omissa reissuissaa joulun sekä jo yhdeltä reissulta odottavat tuliaiset, joita ei lasketa nyt joululahjoiksi, mutta jotka kyllä korvaavat ne puuttuvat joululahjat.. että hohhoijaa mitä kulutusjuhlaa!!
mielestäni ihan turhaa!

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:

Ööhh.. Miten niin?
Mistä sä tiedät mitä siellä paketeissa on? Niistähän voi olla vaikka 10 pakettia vaatteita, miten se on karhunpalvelus lapselle?

Meidän muksu saa varmaan ainakin 30 pakettia, kun niitä lahjoja tulee kummeilta ja meidän ystäviltä jotka kaikki haluavat muistaa pikkuista.
Ja kuvittele, muksu ei ole edes puolta vuotta vielä :o Menee varmaan pilalle nyt.

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

Miten niin menee pilalle, se on jo pilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Montako pakettia kukin lapsenne saa? (noin)

Meillä kaksi lasta ja saavat about 50 lahjaa/nenä.
Siihen on laskettu kaikki lahjat yhteesä.

Itse olen ostanut n. 20 lahjaa per laps. =)

Ehkä noin 8 pakettia /nenä. 2 lasta on. Itse ostamme noista 6. Kummeilta loput. Toiset isovanhemmat eivät lahjo, toiset haluavat lasten tietävän mitä antavat, ja antavat ennen joulua.

Teillä saavat tosi paljon lahjoja. Meillä nuo 8 lahjaa/nenä sisältävät mm. konvehtirasia, kirjan, piirustuspaperia ym pientä. Yksi isompi /lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:

Ööhh.. Miten niin?

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

Miten niin menee pilalle, se on jo pilalla.

?? Perusteluja, kiitos.

Yhteistyössä