Joululahjoista ja määrästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Järkyttävää mitä määriä lahjoja jotkut ostaa.
Me on ostettu yks yhteinen lapsille ja yks oma lahja. Isovanhemmilta ja kummeilta tulevat lahjat kuitenkin kasvattaa määrää niin paljon että kumpikin saa 10-15 lahjaa. Siinä on mun mielestä jo liikaakin.

tänä vuonna en osta suurta lahjavuorta lapsille..
kun huomasin esikosta jo sen edeltävinä jouluina ku oli paljon paketteja ni meni jo ilo avata niitä ku tuli ja tuli lisää...
nyt kumpainenkin lapsi saa 6pakettia ja mun mielestä toi 6 pakettia on liikaa juuri 1-vuotta täyttäneelle

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja martta:
Aikamoista materialistista menoa noi 20 pakettia per lapsi. Teette karhunpalveluksen lapsillenne!

Ööhh.. Miten niin?
Mistä sä tiedät mitä siellä paketeissa on? Niistähän voi olla vaikka 10 pakettia vaatteita, miten se on karhunpalvelus lapselle?

Meidän muksu saa varmaan ainakin 30 pakettia, kun niitä lahjoja tulee kummeilta ja meidän ystäviltä jotka kaikki haluavat muistaa pikkuista.
Ja kuvittele, muksu ei ole edes puolta vuotta vielä :o Menee varmaan pilalle nyt.

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

Miten niin menee pilalle, se on jo pilalla.

?? Perusteluja, kiitos.

Vanhempiaan ei voi valita.

mä en edes uskalla laskea, niitä on liikaa vain meiltä (ainakin se 10kpl) niitä vain kertyi kun ostin jo ensimmäiset syyskuussa ja unohdin ne tuonne kaappiin ja nyt penkoessa ne huomasin :ashamed: tohon tulee lisäksi lahjat isovanhemmilta, tädeiltä ja enolta :whistle: hirvittää ihan :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tänä vuonna en osta suurta lahjavuorta lapsille..
kun huomasin esikosta jo sen edeltävinä jouluina ku oli paljon paketteja ni meni jo ilo avata niitä ku tuli ja tuli lisää...
nyt kumpainenkin lapsi saa 6pakettia ja mun mielestä toi 6 pakettia on liikaa juuri 1-vuotta täyttäneelle

Totta, niin totta.

Aikamoista materialistista menoa noi 20 pakettia per lapsi. Teette karhunpalveluksen lapsillenne!

Ööhh.. Miten niin?
Mistä sä tiedät mitä siellä paketeissa on? Niistähän voi olla vaikka 10 pakettia vaatteita, miten se on karhunpalvelus lapselle?

Meidän muksu saa varmaan ainakin 30 pakettia, kun niitä lahjoja tulee kummeilta ja meidän ystäviltä jotka kaikki haluavat muistaa pikkuista.
Ja kuvittele, muksu ei ole edes puolta vuotta vielä :o Menee varmaan pilalle nyt.

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

?? Perusteluja, kiitos.

:laugh:
Tunnetaanko me? Kun tunnut niin hyvin tietävän miten meidän muksu voi ja millaiset vanhemmat sillä on..

Ööhh.. Miten niin?

?? Perusteluja, kiitos.

:laugh:
Tunnetaanko me? Kun tunnut niin hyvin tietävän miten meidän muksu voi ja millaiset vanhemmat sillä on..

Sinäpä sen sanoit, en minä.

Jokainen saa meiltä kirjan, dvd:n, cd:n, pyjaman, "pienen" lelun ja yhden ison/arvokkaamman lelun. Kummeilta ja mummeilta ei aavistusta kuinka paljon saavat, luulisin että saavat kymmenen lahjaa yhteensä per lapsi.

en ole niin laskenut mutta liekkö jotain 20 pakettia kumpikin ja siinä on ihan liikaa.
miksi hukutttaa lapsensa lahjoihin, he tottuvat siihen ja vaatimukset vain kasvaa. meillä on myös aikuisia lapsia je heille on kolme pakettia ( kolme aikuista lasta, kaksi kouluikäistä)

ihan samaa mieltä! hirvittää jo omien lasten nuorempien lahjojen määrä.. tosin suurin osa tulee kummeilta ja isovanhemmilta.

Meille tulenee paljon lahjoja. Meiltä lapset saavat 7 ja 7 pakettia. Siihe lisäks kummeilta paketit per pää, mut miun äitee ei hillihe yhtään ja ostaa järettömät määrät joka vuosi.

Tytölle olemme miehen kans ostaneet 7 pakettia (sit tulee 6pkt kummeilta ja isovanhemmilta), pojalle on ostettu 7 pakettia (sit tulee 5pkt kummeilta ja isovanhemmilta) eli molemmat saa noin 12-13pkt.

Itse ostetuista vain pari on hömppää ja leluja, muut tarpeellisia juttuja.
Myös kummeilta tulossa suurimmaksi osaksi tarpeellista tavaraa :)

Meillä ostetaan leluja vain jouluna ja synttäreillä. Ollaan ostettu 15 lahjaa ja ainakin 5 tulee muualta. Eipä mua haittaa et saa noin paljon lahjoja. Nykyään eletään materialistisessa yhteiskunnassa, joten voin siis aivan hyvin näyttää rakkauteni lahjoilla. So what!

Minusta nämä ihmiset ovat hieman tosikkoja, jotka eivät suosi suurta lahjakasaa. Ei nuo lahjat vie mitään pois joulun tosi tarkoituksesta. Meillä nimittäis suositaan myös yhdessäoloa, hyvää sydäntä, joulumieltä, joulun sanomaan, ym.

Tarkennan vielä, että ne ihmiset ovat mielestäni tosikkoja, jotka valittavat muille, että lahjat ovat pois joulun tositarkoituksesta. En siis tarkoita, että kaikkien olisi suosittava suurta lahjakasaa.

Noh .... jokainen viettää joulunsa niinkuin viettää :headwall: ja mä tykkään ostella lahjoja ja antaa niitä joten meillä on lahjoja paljon :D ei se ole multa pois jos joku haluaa antaa lapselleen yhden lahjan ... se on heidän tyyli eikä ole mun lapsilta pois :whistle: :D

*muoks* Siis kannattaako tämmösestäki nyt sitte tapella? B)

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Noh .... jokainen viettää joulunsa niinkuin viettää :headwall: ja mä tykkään ostella lahjoja ja antaa niitä joten meillä on lahjoja paljon :D ei se ole multa pois jos joku haluaa antaa lapselleen yhden lahjan ... se on heidän tyyli eikä ole mun lapsilta pois :whistle: :D

Joo ei ole multakaan pois, mutta ei ole kiva kun solvataan täällä niitä, jotka ostavat niitä lahjoja ja yritetään syyllistää lahjoja ostavia. Sitä tarkoitin!

No mä en näe mitään järkeä siinä,että paketoidaan sukat ja kynät erikseen.Sit lasketaan että paketteja tulee 50 per lapsi ;).Mun mielestä max. 10 pakettia on ehdoton maksimi per lapsi.ostetaan muutama mieleinen lahja ja se on siinä.Isovanhempien kanssa on keskusteltu lahjatoiveista ja he tietävät mitä kannattaa hankkia.Ei krääsää,ei vaatteita ym ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilkka:

Joo ei ole multakaan pois, mutta ei ole kiva kun solvataan täällä niitä, jotka ostavat niitä lahjoja ja yritetään syyllistää lahjoja ostavia. Sitä tarkoitin!

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai pikemminki tässä tapauksessa silmästä sisään ja toisesta ulos :D

Näinpä. Kyllähän se on jokaisen oma asia paljonko niitä lahjoja lapselleen ostaa, eikä se ole kenenkään muiden lahjoista pois.

Joo ei ole multakaan pois, mutta ei ole kiva kun solvataan täällä niitä, jotka ostavat niitä lahjoja ja yritetään syyllistää lahjoja ostavia. Sitä tarkoitin![/quote]

Näinpä. Kyllähän se on jokaisen oma asia paljonko niitä lahjoja lapselleen ostaa, eikä se ole kenenkään muiden lahjoista pois.

Ei tietenkään ole mutta se kertoo arvoista....

Me ostettiin pojalle ihan liikaa :ashamed: yhteensä meiltä miehen kanssa saa 18 pakettia plus siihen sitten mummit sun muut. Hukutaan tuohon roinaan varmaan joulun jälkeen,mut jotenkin sitä vaan innostu..eikä noin pieni tartteis vielä edes kummosia kun ei se niistä hirveesti ymmärrä,lahjapaperit on varmaan jees :D

Yhteistyössä