joululahjoista kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rusina82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rusina82

Jäsen
10.02.2005
531
0
16
kuinka paljon laitatte yhteensä joululahjoihin?

mitä ostatte lasten kummeille lahjaksi, ja kuuluuko kummin perhe (puoliso+lapset) myös?

monta lahjaa ostatte omille lapsille ja minkä ikäisestä kyse?

entä puolisolle, monta lahjaa tai paljon rahaa laitatte siihen?

:xmas:
tein nimittäin lahjalistaa ja huhhuh... :ashamed:

No höh ... laitoin viestin ja se tuli kahteen kertaan ja sitten kun poistin toista niin molemmat hävis :kieh:

Eli en edes uskalla ajatella kuinka paljon menee rahaa :whistle: ja 11 jo ostettu ja 10 paketissakin jo ... tosin ilman naruja ettei mene lyttyyn :D

Minä laitan kaiken liikenevän rahan :D

Emme osta lasten kummeille lahjoja, viidellä lapsella on yhteensä 19 kummia..
Kummilapsille ostamme lahjat, heitä on 6.

Ostan omille lapsille 1-5 pakettia, riippuen sisällöstä.

Miehelle ostan ainakin 2 lahjaa, ehkä useamman mikäli bongailen huutonettiä ahkeraan :saint:

Ehkä ostain jotain siskoilleni.
Äidille ja hänen miehelleen jotain, samoin anopille ja hänen miehelleen ja yksi miehen veljistä saa myös paketin, myös mummoani ja pappaani aion jotenkin muistaa, samoin miehen ukkia.

Noin nyt äkkiseltään tulee mieleen :D

200-300e menee lahjoihin. Ei enempään varaa. Kummeille ei olla koskaan ostettu mitään. Ei ole ollut kummankaan suvussa tapana muistaa kummeja, joten ei ole tullut mieleenkään. Lapsia on kolme 7v, 4v ja 2v ja jokaiselle kolme lahjaa. Miehelle ostan cd:n tai DVD:n.

npoin 300? per lapsi,voi mennä ylikin :whistle: mihelle ehkä joku 50? lahja,sit lahjat kummilapsille,lasten kummeille jotain pientä,mun vanhemmille ja sisaruksille.varmaan lähemmäs joku 2000? koko joulun budjetti.

no mä muistna omia kummeja jollain pienellä, riipuen vähän vuodesta kukka/suklaarasia/kynttilä tms! samoin isovanhempiani!
lasten kummeille laitetaan jotkut lahjat ja kummilapsille tietenkin! tänä vuonna ostetaan omille yhdet vähän isommat lelujutut ja lsiäksi isommat saa pyyhkeet ja pienemmät petivaatteet!
puolisolle 1-2 lahjaa..
niin ja omia avanhempia teitenkin muistetaan!

Me ei osteta lasten kummeille lahjoja.
Ainoastaan omille ja kummilapsille, molempien (mun ja miehen) vanhemmille ja mun siskon perheelle.
miehelle aattelin tänä vuonna ostaa kylpytakin ja ehkä nuottitelineen ja noihin menee ehkä 50e.

Omat lapset saa ehkä 3 lahjaa molemmat ja noihin menee sellanen 30-40e /lapsi.
Kummilapsille on tehty sen verran hyviä löytöjä, että vaikka niitä on yhteensä 7 niin ei mee ku jotain 80-90e kokonaisuudessaan.
Siskon perheen lahja maksaa noin 20e. ja meidän vanhempien lahjat jotain 40e.
Kokonaissumma siis jotain reilut 300e ja suurin osa on ostettu jo aikoja sitten niin ei tunnu yhtäkkiä isolta tuo summa. kerralla ei olis tollasta summaa kyllä laittaakkaan lahjoihin...

ja veljilleni kumppaneinaan ja miehen veljille ostetaan noin 10e lahjat. samoin mummuille ja papoille.Vain pientä muistamista. lapsille sitten vähän enemmän. varmaan joku 150e korkeintaan 2tytön lahjoihin. ja sitten miehen kanssa toisillemme korkeintaan ehkä 100e

oma kummini saa jotain pientä ja sievää (en oo ostanut vielä), pojan kumisetä saa peilikehykset joissa pojan kalastuskuva (on itsekin kova kalamies), tytön ja pojan toiset kummit, saavat pippurimyllyn (siskon toivomus) ja erään elokuvan. ex:n puolen kummeja en muista, se on miehen vastuulla, mut tokkopa hoitaa. minulla ei ole välejä sen puolen sukuun enää. omille lapsille on tällä hetkellä 9lahjaa joista 8 yhteisiä, pojan lahja uupuu viel. kummilapset saa lakanasetit runoilla. mun vanhemmat lakanat, elokuva (isälle) ja kirja (äidille).

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
npoin 300? per lapsi,voi mennä ylikin :whistle: mihelle ehkä joku 50? lahja,sit lahjat kummilapsille,lasten kummeille jotain pientä,mun vanhemmille ja sisaruksille.varmaan joku 2000? koko joulun budjetti.

:o no ei toi mun lista ookkaan niin kallis ku luulin, n 300e yht kummien-ystävien, lasten, miehen ja appivanhempien lahjoihin :whistle:

meillä lasten kummit on lähimmät ystävät ja samalla heidän lapsia on meidän kummilapsia, ni ostetaan sit koko perheelle... suunnittelin sellasta herkkukoria, et tulis viinipullo, karkkia,kynttilöitä ja lapsille jotain pientä pikkuauto yms...
pojulle ostan little people-sarjaa ja tomi traktorin, tytölle on jo barbie setti ja leffa, ja piirrustus tavaroita.. keppihevoset viel kummalleki... miehelle dvd:tä ja juha vuorisen kirjoja... appivanhemmille sit marimekkoa ja iittalaa...
ois kyl ihana jo päästä paketoimaan lisää lahjoja, mut pitänee oottaa kuun loppuun tilipäivää :D

No lapselle olen ostanut nyt 70e lahjoja, vielä tekis mieli yks hommata kun kivan näin. Äidilleni ja isälleni ostan molemmille noin 20e lahjan. Äitini toivoin yhtä cd-levyä joten isä saa jotain samanarvoista sitten myös. Lapsen 2 kummille ajattelin jotain 10 e pikkulahjan hommata ja sylikummille, joka sattuu myös sikoni olemaan, jotain 30e lahjan. Sisko on ostanut jouluisin lapsen lisäksi myös mulle jotain, niin tuo lahja on sitten mun ja lapsen yhteinen. Onneksi ei enempää ole lahjoja ostettava, mä en tykkää siitä, että kaverit ja muut puolitutut ostelee "pakkolahjoja", ja sitten ne on sellaista krääsää..

Alkuperäinen kirjoittaja Loreliina:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
npoin 300? per lapsi,voi mennä ylikin :whistle: mihelle ehkä joku 50? lahja,sit lahjat kummilapsille,lasten kummeille jotain pientä,mun vanhemmille ja sisaruksille.varmaan joku 2000? koko joulun budjetti.

:o no ei toi mun lista ookkaan niin kallis ku luulin, n 300e yht kummien-ystävien, lasten, miehen ja appivanhempien lahjoihin :whistle:

meillä lasten kummit on lähimmät ystävät ja samalla heidän lapsia on meidän kummilapsia, ni ostetaan sit koko perheelle... suunnittelin sellasta herkkukoria, et tulis viinipullo, karkkia,kynttilöitä ja lapsille jotain pientä pikkuauto yms...
pojulle ostan little people-sarjaa ja tomi traktorin, tytölle on jo barbie setti ja leffa, ja piirrustus tavaroita.. keppihevoset viel kummalleki... miehelle dvd:tä ja juha vuorisen kirjoja... appivanhemmille sit marimekkoa ja iittalaa...
ois kyl ihana jo päästä paketoimaan lisää lahjoja, mut pitänee oottaa kuun loppuun tilipäivää :D

no mä tykkään ostaa kaikille jotain hyödyllistä =)

Kun olin töissä, laitoin joululahjoihin abaut 1000 euroa... Eli kaikein minkä irti sain... :)
Nyt äippiksellä ja köyhää...
Suunniteltu nyt niin et max. 30 ? / talous ja lapset erikseen, eli tällä laskukaavalla menis 90 ?, kummipoika n.50 ? ja oman lapsen kummeille n.10 ? / kummi eli 40 ? ja sit vielä oman lapsen lahjukset, mies ja koira. Loppusumma varmaan 300 euroa. Että samoissa pyöritään. En aio lapselle kovin ihmeitä ostaa, saa kuitenkin vaikka mitä ja on niin pieni vielä ettei edes ymmärrä koko joulua vielä.

Normaalisti menisi varmaan n. 400 euroa. Ei osteta lasten kummeille mitään.
Tänä vuonna ostettiin miehelle ja minulle yhteiseksi jo kamera ja muuta ei osteta. Syntyvä vauva on paras lahja. =)
Yksi lapsi ja hänen lahjoihinsa n. 150 euroa. Muille ei tänä vuonna osteta ollenkaan, koska turhaa lähetellä kauas, kun ollaan itse kotona poikkeuksellisesti.

Ostetaan lapselle (1v7kk) muutamalla kympillä pari kolme lahjaa, sit toisillemme varmaan joku 50-100e lahja, vanhemmillemme 20-30e lahjat per hlö, lapsemme kummeille ostetaan lapsen puolesta jotain pientä.. leffalippua tai jotain 10-20e, omille sisaruksille joku 10-25e lahja, mitä sit sopivaa löydetäänkin, mietitään aika tarkaan yleensä lahjat et annettais mieluisat, kummilapsia ei ole, itse olen parin hyvän ystävän kanssa vaihtanut paketit arvo 10-20e
isoisovanhempia ollaan lahjottu jollain pienellä muistolla esim. joulukukka, konvehti tai jotain muuta sälää arvo 5-10e

Miehelle ostan sellaisen tehosekoittimen (oma lehmä ojassa) :D
Lapsille on jo lahjat ostettu, molemmille 1.
Mummille 1
Papalle ja mummille 1
Mun ja miehen mummeille 1 lahjat molemmille.
Mun kahdelle siskolle ja miehen veljelle.
Yhdelle kaveri pariskunnalle, se on jo ostettu :) mä panostan ennemmin laatuun kun määrään :xmas:

Äkkiseltään laskien n 100? lasta kohden...tosin kaikkein nuorin ei ehkä ihan tuolla summalla saa, kun ei vielä mitään lahjoista ymmärrä, mutta isommat neljä lasta kyllä ymmärtää.Sit tulee ehkä muutama yhteinen lahja ja lahjoja tulee sit kodin ulkopuoleltakin

eli voin sit näköjään suunnitella viel lisää lahjoja :D
anopille ois viel tuo ristipistotyö-pöytäliina kesken mut onhan täs viel aikaa... :whistle: viime vuonna sain aattona vasta valmiiks edellisen ristipistötyön :ashamed:
mietin jos tytölle ostas sellasen ison little people-linnan tai maatilan ku tykkää niistä ja sil voivat kumpiki leikkiä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
en ole laskenut, mutta paljon. joulu on vain kerran vuodessa ja tänävuona meillä on varaa.
kallein yksittäinen lahja maksaa varmasti lähemmäs 500e =)

ja kun lahjoja ei tule muilta kuin meiltä vanhemmilta niin ostetaan varsinki isommlle pari kalliimpaa ja pienemmile sit useempi lahja. pappa antaa rahaanii siitä mene osa+ veronpalautukset

kuinka paljon laitatte yhteensä joululahjoihin?
Mitähän noihin menis, 50-100 euroa..? Ei vain ole vara enempää laittaa.

mitä ostatte lasten kummeille lahjaksi, ja kuuluuko kummin perhe (puoliso+lapset) myös?
Apua, pitääkö lasten kummeille ostaa...??? Meillä kun kummeina on molempien (minun ja miehen siis) sisaruksia, ja sit on yleisesti sovittu että sisaruksille ei osteta, sisarusten lapsille vain, ni siinä ei sit kummiuskaan vaikuta että ostettais.

monta lahjaa ostatte omille lapsille ja minkä ikäisestä kyse?
Omalle muksullekin ostetaan vain yksi lahja, siis yksi iso, ja EHKÄ toinen pienempi.

entä puolisolle, monta lahjaa tai paljon rahaa laitatte siihen?
Puolisolle ostan yhden lahjan, johon rahaa ehkä 20 euroa. Ku ei oo mistä laittaa enempää.

En laske koskaan paljonko rahaa menee. Paljon kuitenkin. Ostan ihan mielialan mukaan ja fiiliksellä, jos löydän hyvän lahjan niin viis siitä mitä maksaa..

Yhteistyössä