Joululahjoista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tt

Vieras
Oletteko miettineet ostamianne lahjoja, tai niitä mitä aiotte ostaa että tarvitaanko niitä, leikkiikö lapsi kyseisellä lelulla? Onko asia/tavara käytössä vielä viikon, kuukauden tai kahden kuukauden kuluttua? Onko perheenne viime jouluna saamista joululahjoista miten moni vielä käytössä? Mitkä tavarat on jo unohtuneet kaappeihin tai heitetty roskiin?

Mietin vaan kun tuntuu että täällä joillakin on tärkeämpää se että paketteja on paljon.

En tarkoita kirjoituksella kritisoida sitä että jouluksi ostetaan paljon tavaraa, vaan sitä miten mielekkäitä nämä ostokset ovat.

Kommentteja, ajatuksia?
 
Mulla ei ole enää lähipiirissä lapsia, jotka leikkisivät leluilla. Nuorinkin "lahjottava" kun on jo rippikoulun käynyt. Mutta tässä palstan joululahjakeräyksessä kyllä mietin, että lelusta olisi iloa pidemmäksikin aikaa. Ainakin yhden kohdalla useammaksi vuodeksi.
 
Ei varmaan haittaa jos yksi leluista on sellainen että ne on vain vähäksi aikaa käyttöön. Mua vaan ihmetyttää tämä kertakäyttökulttuuri, että joka vuosi ostetaan kauhea määrä tavaraa ja kohta sitten ne kiikutetaan roskiin. Miksi ostaa jouluksi sellaista krääsää, mitä kukaan ei tarvitse, vain siksi että lahjoja pitää olla paljon?
 

Yhteistyössä