Joululomakysely päiväkodista

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Miksi ihmeessä mä laittaisin siihen, että lapset on koko kolme viikkoa kotona, kun kuitenkaan en saa mitään korvausta siitä? tai siis vähennystä hoitomaksuun..

Meinaan vaan, että meidän lapset on hyvinkin suurella todennäköisyydellä koko sen ajan kotona, mutta jos mun kuitenkin hyvällä tuurilla tarvis mennä töihin niin silloin sitä hoitoa tarvittaisiin.. joten enkö voi laittaa lappuun, että lapset on koko sen ajan hoidontarpeessa ja sitten ilmoittaa aina ettei lapset tulekaan.. ?

Jos siltä ajalta saisi hyvitystä hoitomaksusta, niin järjestäisin hoidon muualla jos sattuisin töihin pääsemään.. mutta koska ei saa, niin miksi vaivautua.. :kieh:

Mä en käsitä ollenkaan edelleenkään tätä ajatusmaailmaan, että kun kerta siitä maksan, ni lapset olkoon sit hoidossa, vaikka itse olen vapaalla. Ja hyvitetäänhän se sit ens vuoden heinäkuun maksussa, jos tarpeeksi tulee vapaapäiviä lapsille.

Ja mä myös ymmärrän täysin päiväkotien halun tietää etukäteen, kuinka paljon lapsia on hoidossa ns. yleisillä loma-ajankohdilla. Kyllä hekin haluavat varmasti pitää lomaa joulun ja uudenvuodenvälillä, ihan siinä missä muutkin työssä käyvät, jos se vaan on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Mä en käsitä ollenkaan edelleenkään tätä ajatusmaailmaan, että kun kerta siitä maksan, ni lapset olkoon sit hoidossa, vaikka itse olen vapaalla. Ja hyvitetäänhän se sit ens vuoden heinäkuun maksussa, jos tarpeeksi tulee vapaapäiviä lapsille.

Ja mä myös ymmärrän täysin päiväkotien halun tietää etukäteen, kuinka paljon lapsia on hoidossa ns. yleisillä loma-ajankohdilla. Kyllä hekin haluavat varmasti pitää lomaa joulun ja uudenvuodenvälillä, ihan siinä missä muutkin työssä käyvät, jos se vaan on mahdollista.

Enhän mä sanonu, että lapset olis sen ajan hoidossa, koska siitä maksetaan.. vaan että mä teen ( piruuttanikin ) sen hoitopaikkavarauksen siltä ajalta kun siitä kerran maksetaan.. kun on pienen pieni mahdollisuus että sitä hoitoa saatettaisiin tarvita..

Eikä sen puoleen.. musta tuo on naurettavaa, että sen hyvityksen saa vain ja ainoastaan heinäkuulta.. meidän lapset kun vois olla hyvinkin koko toukokuun pois päiväkodista, mutta heinäkuu ei onnistu millään.. :kieh:

Mun ajatusmaailma ei ole se, että kun kerran maksan, niin olkoot lapset sitten hoidossa.

Mun ajatusmaailma on se, että kun kerran maksan, niin mitä ilmoittelemaan.

Kun sitten pidänkin omat lapseni pois tarhasta, niin saavatpa muiden lapset parempaa hoitoa useamman hoitajan toimesta.

Jos saisin hyvityksen, niin ilmoittaisin.

Nimimerkillä kesällä pois ajalla 05.06 - 10.08 ja maksan saman 466 euroa ilmoitan tai en...

Meillä on aina heinäkuu maksuton oli niitä hoitopäiviä tai vapaapäiviä vuoden aikana kuinka paljon vaan, kunhan hoitosopimus on tehty elokuussa.

Mä oon tehny niin että laittanut kysymysmerkkejä ja ilmoittanut että en vielä tiedä, toki jos on joku varma päivä on niin ne oon laittanu. Meillä töissä on niin että varmuuden joulun mahdollisista vapaapäivistä saa vasta viikkoa ennen.
Nyt mulla on tiedossa että 23.12 on vapaa samoin 31.12 muista ei tietoa

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Enhän mä sanonu, että lapset olis sen ajan hoidossa, koska siitä maksetaan.. vaan että mä teen ( piruuttanikin ) sen hoitopaikkavarauksen siltä ajalta kun siitä kerran maksetaan.. kun on pienen pieni mahdollisuus että sitä hoitoa saatettaisiin tarvita..

Eikä sen puoleen.. musta tuo on naurettavaa, että sen hyvityksen saa vain ja ainoastaan heinäkuulta.. meidän lapset kun vois olla hyvinkin koko toukokuun pois päiväkodista, mutta heinäkuu ei onnistu millään.. :kieh:

Kenelle teet "piruuttasi" ? Kuka siitä kärsii?

Onko mahdollista että muutat siksi kuukaudeksi hoitosopimusta, siis että kerrot hoidon tarpeen olevan sillon pienempi ja maksat siltä kuukaudelta vaikka 10pv mukaan?

Täh? No eihän niiden tarvi heinäkuuta pois olla. Se on maksuton, jos niitä ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja on tarpeeksi, oli hoidossa sillon heinäkuussa tai ei.

Piruuttaan? Miks pitää jotain tehdä ihan vaan kiusallaan? Piruus kohdistuu sun lapsen hoitajiin siellä päiväkodissa, mitäs luulet keneen se viimekädessä kolahtaa. Ihmeen vähän vanhemmat (tällä palstalla ) tuntuu arvostavan hoitopaoikkojen työntekijöitä :o aina vaan haukutaan ja nuristaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko mahdollista että muutat siksi kuukaudeksi hoitosopimusta, siis että kerrot hoidon tarpeen olevan sillon pienempi ja maksat siltä kuukaudelta vaikka 10pv mukaan?

Tampereella tehdään sopimus 5 kuukaudeksi.

Käytännössä ei ketään.. mutta mua ärsyttää tuollainen että tarvisi pitää lapset 3 viikkoa kotona, tietää siitä kuukauden etukäteen ja vielä maksaa normaalit hoitomaksut joka tapauksessa..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on aina heinäkuu maksuton oli niitä hoitopäiviä tai vapaapäiviä vuoden aikana kuinka paljon vaan, kunhan hoitosopimus on tehty elokuussa.

Sama juttu.

Meillä silloin, jos sopimus on tehty elokuussa ja ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja on väh. 16 / vuosi (kokopäiväseltä ) .

Ei tietääkseni.. tuossa odottaa nytkin maksua sellainen päivähoitolasku, kun lapset on ollu 4 päivää hoidossa kuukauden aikana.. ja koko kuun maksu kyseessä.. |O

Mutta vaikka olis heinäkuussa päiväkodissa,siitä ei mene maksua.

Mä teen aina niin, että varaan hoidon kesäksi siltä varalta että pääsen kesätöihin. Jos en pääse, pidän lapset kotona, mutta onpahan ainakin hoitopaikka varattuna jos töitä löytyykin.

Jos olisin ap, niin varaisin lapsille hoidon, jotta hoitopaikka on valmiina jos töitä ilmaantuu.

Täh? No eihän niiden tarvi heinäkuuta pois olla. Se on maksuton, jos niitä ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja on tarpeeksi, oli hoidossa sillon heinäkuussa tai ei.

Piruuttaan? Miks pitää jotain tehdä ihan vaan kiusallaan? Piruus kohdistuu sun lapsen hoitajiin siellä päiväkodissa, mitäs luulet keneen se viimekädessä kolahtaa. Ihmeen vähän vanhemmat (tällä palstalla ) tuntuu arvostavan hoitopaoikkojen työntekijöitä :o aina vaan haukutaan ja nuristaa.

Mitä ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja? koska ne sitten on ellei heinäkuussa? mä olen ymmärtänyt, että heinäkuussa ei saa olla päivääkään hoidossa ja silloin saa 50% hyvitystä hoitomaksuista..

Vähän kiusanteolta tuo tuntuu kaupungin puoleltakin.. kuka nyt tietää kuukautta aikasemmin työvuoroja tms.. ?! tai no olihan siinä korjauspäivä.. mahtoiko olla 11.12.. enkä mä niitä hoitajia kohtaan, nehän on luultavasti suurimmaksi osaksi lomalla silloin.. kun silloin yhdistetään noita hoitajia ja päiväkoteja.. eli kyllä mä niitä työntekijöitä arvostan, mutta en niinkään suuresti niitä johtajia, jotka päättää näistä..

Käytännössä ei ketään.. mutta mua ärsyttää tuollainen että tarvisi pitää lapset 3 viikkoa kotona, tietää siitä kuukauden etukäteen ja vielä maksaa normaalit hoitomaksut joka tapauksessa..

Ehkä sun täytyisi valittaa jollekin kaupungin päivähoidonjohdolle.
Nehän tekee päätökset päivystävistä päiväkodeista yms.
Hoitajat tekee vaan kuten määräykset tulee!

Minä en myöskään ymmärrä tätä miksi päivähoidon työntekijöitä arvostetaan niin vähän :( He siellä hoitavat teidän kullanmurujanne vaikka sitten joulunpyhinä jos tarve vaatii vaikka mielellään varmaan olisivat kotona oman perheensä kanssa?
Kiva ilmottaa että lapset tulevat hoitoon ja päiväkodissa sitten katsotaan että aha, lapsia onkin tulossa noin paljon. Pitää useampi hoitaja työllistää joulun aikaankin ja sitten paikalla on 2 lasta ja 6 hoitajaa kun äidit vaan piruuttaan ilmottelevat lapsensa hoitoon.

Miksi et sitten tee niin että ilmoitat muutaman hoitopäivän ja viet silloin lapsesi hoitoon jos se maksaminen "turhasta" niin paljon suututtaa?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä teen aina niin, että varaan hoidon kesäksi siltä varalta että pääsen kesätöihin. Jos en pääse, pidän lapset kotona, mutta onpahan ainakin hoitopaikka varattuna jos töitä löytyykin.

Jos olisin ap, niin varaisin lapsille hoidon, jotta hoitopaikka on valmiina jos töitä ilmaantuu.

Sitä mä tässä pohdinkin, että miksi ihmeessä mä en laittaisi sitä hoitopaikkavarausta sinne.. eri asia olisi jos siitä saisi hyvitystä, niin voisin järjestää hoidon muuten.. vaikka kotona nuo todennäköisesti ovatkin koko ajan..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Sama juttu.

Meillä silloin, jos sopimus on tehty elokuussa ja ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja on väh. 16 / vuosi (kokopäiväseltä ) .

Heinäkuun maksu

Päivähoitomaksu peritään pääsääntöisesti 11 kuukaudelta toimintavuoden (01.08.-31.07.) aikana.

Heinäkuu on maksuton kuukausi, jos voimassa oleva hoitosuhde on aloitettu edellisen vuoden elokuussa tai aikaisemmin. Päivähoitolapsen siirtyessä keskeytyksettä toisen kunnan päivähoidosta Tampereen kunnalliseen päivähoitoon, hoitosuhteen katsotaan jatkuvan edelleen.

Ei ole mitään mainintaa poissaoloista.

Mitä ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja? koska ne sitten on ellei heinäkuussa? mä olen ymmärtänyt, että heinäkuussa ei saa olla päivääkään hoidossa ja silloin saa 50% hyvitystä hoitomaksuista..

Vähän kiusanteolta tuo tuntuu kaupungin puoleltakin.. kuka nyt tietää kuukautta aikasemmin työvuoroja tms.. ?! tai no olihan siinä korjauspäivä.. mahtoiko olla 11.12.. enkä mä niitä hoitajia kohtaan, nehän on luultavasti suurimmaksi osaksi lomalla silloin.. kun silloin yhdistetään noita hoitajia ja päiväkoteja.. eli kyllä mä niitä työntekijöitä arvostan, mutta en niinkään suuresti niitä johtajia, jotka päättää näistä..

Ennakkoon ilmoitetut poissaolot ilmoitetaan meillä ainakin erillisellä lomakkeella ENNAKKOON: Esin. just loma-ajat (syksyllä, talvella, keväällä, kesällä + muut ylimääräiset mahdolliset vapaat, mitä lapsilla ehkä on ) .

Saa olla vaikka KOKO heinäkuun hoidossa ja se on silti ilmainen, jos niitä vapaapäiviä on tuo väh. 16.

komppi! Kyllä minäkin niin paljon arvostan "hoitotätien" rankkaa työtä, että vastaan kyselyyn rehellisesti. Jos pystyn pitämään lomaa (anomus vetää palkattomaan lomaan), niin pidän lapset kotona ja silloin myös hoitotätit

Ehkä sun täytyisi valittaa jollekin kaupungin päivähoidonjohdolle.
Nehän tekee päätökset päivystävistä päiväkodeista yms.
Hoitajat tekee vaan kuten määräykset tulee!

Voisin valittaakin.. :kieh: mutta ei siitä mitään hyötyä ole.. ja tosiaan, en mä ole vähimmissäkään määrin vihainen hoitajille vaan just näille johtajille.. ei todellakaan ole hoitajien asia suunnitella missä paikassa mikäkin lapsi on sinä ja sinä päivänä.. onneksi ei ole, jotta voivat keskittyä lasten kanssa olemiseen..

Yhteistyössä