JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuitzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kans käyty tänään neuvolassa! :wave:

Viikkoja: 32 + 6
Hb: 121 (ja popsin kahta rautatablettia päivittäin!)
painon muutos/vko: +329g
RR: 116/74
pissa: puhdas
sf-mitta: 30
syke: 128 ja tasainen, ei rytmihäiriöihin viittaavia juttuja, eikä sydämen ylilyöntejä, kuten edelliskerralla kuului. Asia tarkastetaan vielä puolentoistaviikon päästä Kyssillä. :)

Niin, ja pentu potki terveydenhoitajaa käsiin kun mittaili masuani. Oli tälläkertaa kääntynyt sitten ihan raivotarjontaankin ja täti neuvolassa ennusti, että vois hyvinkin pysyä jo nuinpäin... vaikka kovasti ylhäällä vielä onkin... Tuumasin vaan, että katotaan rauhassa ku on niin liikkuvainen tapaus..

Sf-mitta tosiaan oli kasvanu aika kivasti. Aiemmin menty kokoaika siellä alemmilla käyrillä ja nyt ponkastiin reippaasti keskikäyrälle. Tuo taitaa tosiaankin kasvaa ja kehittyä mokoma!

Neuvolasta lähtiessäni oli siinä aulassa hammaslääkäriä oottelemassa semmonen iäkkäämpi mummeli, joka mut nähtyään tuumasi voitonriemuisen oloisena ääneen: "Siinäpä on rouva tuhdissa kunnossa ja kävelykin näyttää olevan yhtä vaivalloista kuin minulla!" Tyydyin ainoastaan hymyilemään takaisin...

Kiitos Vetiver tsemppauksesta :) On täälä hitusen parempi päivä ollu kivun suhteen mutta silti on senverta kipee että on pitäny ottaa kolme panacodia ja ei sekään ole kipua pois vieny lähellekkään! Mutta kyllä tän kanssa nyt voi elää kun tietää että vauvalla ei pitäis olla mitään hätää.

Tuitsu: Hienoa että vauski on kääntyny oikein päin! :D

Lumienkeli: Olipas sulla tyhmä ultraaja... No toivottavasti sun vauvalla kuitenkin on kaikki ok sielä masussa vaikka pikkunen oiskin.

Tosta kun joku kerto että marraskuisissa oli joku synnyttäny kuolleen vauvan..., meille sano kätilö nyt vikassa valmennuksessa tayssissa että sielä on noin kerran kuussa joku joka synnyttää kuolleen lapsen. Kamalaa. :'( Varsinkin kun ite ainakin ja varmaan moni muukin meistä pelkää heti pahinta jos ei hetkeen liikettä tunnu. Mutta täytyy vaan ajatella että sille ei mitään voi, täytyy vaan toivoo parasta ja yrittää olla stressaamatta turhaan.

Nyt meen nukkuun, öitä kaikille! :)

Luin taas monen sivun tarinat, mutten muista kommentoida, kun olen touhunnut tässä koneella koko illan muiden juttujen parissa.

Kommentoin kuitenkin nyt paria asiaa, mitkä alkoivat huolestuttaa. Nimittäin mitä jos meidänkin tyttö osoittautuu syntyessään pojaksi?! Kaikki on nyt hankittu silmälläpitäen tyttövauvaa. Ja vielä suurempi huoli tuli, kun kävin myös marraskuisten ketjussa. Voiko tämän vauvan saada ulos hengissä :'( . Mä en kestä, jos joku menee vielä pieleen, kun tänne saakka on selvitty. Mun ensimmäinen raskaushan keskeytyi ja alkio tuli suoraan mun käsiin... :'(

Heih. Monta kertaa oon yrittäny kirjottaa, mutta tää ei suostu huoliin mun tekstejä... Argh. Oma vointi ok, kivuliaita supistuksia tulee muutamia päivässä. Saakin tulla.. :)

Lumienkelille piti sanoo, että meijänkin vauva on koko ajan ollu pieni, mutta eipä siihen kukaan oo mitään sanonu. Mä oon ite pieni ja oon syntyny alle kolmikilosena samoin mun siskot. Kai jokainen saa kasvaa omaa tahtiaan! :heart: Tollaset käynnit on ärsyttäviä, mut älä välitä.

Tivolia piti kans kommata, että mua on alkanu kans ihan hirveesti pelottaan, että vauvalle käy viimestään synnytyksessä jotain. Ehkä se jotenkin liittyy tähän loppuraskauteen kun asiat alkaa konkretisoitumaan.

Huomenta joulukuiset!

Vesisateinen keli täällä Kuopiossa, vaikka vielä eilen niin lumisen kaunista oli - tosi mälsää! :| Tänään käyn hakemassa miehen isäinpäivälahjaa varten paketointikamppeet, niin saan laitettua lahjan kuosiinsa. Toivottavasti mies tykkää yllätyksestä! :heart:

Ihan kamala juttu tuo, että joku marraskuisista on synnyttänyt kuolleen lapsen :'( Sen pelko minullakin on, tosi vahvana. Tai että itse kuolen synnytyksessä. Miten käy sitten miehen ja vauvamme? Selviävätkö he? Ihan kamalaa murehtia tällaisia.

Tuitsulle onnittelut siitä, että vauva on kuin onkin raivotarjonnassa! :hug:

Ja Lumienkelille :hug: , kylläpä on ollu törppö lääkäri sulla!

Tänään tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan, viime yönä yksi kivulias supistus, ei muuta. Kovettumisia tulee ja menee, ja iltaa kohden jonkin verran kivuliaitakin, muttei sen kummempaa. odottavan aika on pitkä. Jos tänään pakkais sairaalakassin?

- Asrai ja Tiitiäinen rv38+0 -

ihanaa tuitsu että oli pikkuherra oikeinpäin! :heart:

suzyco siis määräsikö lääkäri sulle tota panacodia?? mä oon eläny uskossa ettei sitä saanu käyttää raskaana tai imettäessa,tai siis kuvittelin niin kun mun äiti on käyttänyt sitä kipuihinsa jo aika kauan ja on ihan koukussa siihen,siis se on toiminu niinku huumeena......

imetystyynyä mä kokeilin esikoisen kanssa,mutta en osannu yhtään! tunsin itteni ihan uunoksi kun en osannut vaikka muut kehui että se tyyny on niin hyvä ja käytännöllinen ja mun vauva ei pysyny siinä,ja hartiakivut ei hellittäny yhtään......

siitä tulikin mieleen,milläs tuollaisia kaurapusseja voi lämmittää kun ei mikroa käytä??

mulla tuli yhtäkkiä ihan kauhea pesänrakennusvimma,oli tarkotus oottaa ens viikkoon et saa isomman "tilin",et pääsee shoppailee sairaalakassiin tavaroita ja vauvalle valmiiksi vaipat ja rasvat ja maidonkerääjät ja muut,mut heti ku sain vähän väliaikaistuloja niin heti piti ne kaikki käydä ostamassa,vaikka nyt joudutaanki syömään ykspuolisemmin viikonloppu ja laskut saa kans oottaa pari päivää....kun tuli vaan joku outo olo että NYT täytyy laittaa kaikki valmiiksi! ihan kuin vauva tulis viikonlopun aikana.... :headwall: ostin tosiaan jo evästäkin sairaalakassiin.....vaikka omia vaatteitakaan ei siellä vielä ole,meinaan ottaa omia alushousuja ja sukkia,sairaalasukkien kanssa menee hermot!

tuli muutenkin sellanen vimma että aloin laittaa kämppää sillä silmällä että kohta vauva tulee.....ootan vaan jo että aika ois kypsä,vauvalehdistä kattelen niin haikeena kuvia pienistä paljaspäisistä vauvoista,ei oo ihanampaa kuin oman pienokaisen lämmin,taivastuoksuinen pää....! :heart:

kauheaa kuulla että joku on menettänyt vauvansa synnytyksessä...... :'( mulla on ihmeen tyyni olo sen suhteen,että kävisi jotain tuollaista.tiedostan tietenkin että niin voi tapahtua,mutta nyt oon yrittäny viime viikot keskittyä olemaan onnellinen odotuksesta,kun vasta nyt olen saanut siihen aikaa.esikoista odottaessa en osannut edes pelätä mitä kaikkea voisi tapahtua,nyt sitä jo vähän varuillaan on,kunnes se vauva on varmasti sylissä.

tuosta jokelan jutusta,kun niissä haastatteluissa toimittaja kyseli niiltä nuorilta että tuntevatko he tyyppejä jotka ovat riskissä tehdä tuollaista,niin mulle tuli ihan kylmät väreet kun ajattelin omilta yläaste-ajoilta paria tosi koulukiusattua tyyppiä,hiljaisia,mutta pää varmasti täynnä katkeruutta ja kaikenmaailman ajatuksia......ja niitä aina vaan kiusattiin ja ne vaan otti kaiken vastaan,ties milloin olisivat voineet räjähtää! :o luulisi että suomessa olisi mahdollista edes nyt alkaa panostaa koulukiusaamiseen ja lasten ja nuorten mielenterveyteen.

jeps,isänpäivä lähestyy,tuntuu kauhealta ajatella niitä isiä jotka menettivät lapsensa...... :'(

huijui Asrai, oletpa tosi lähellä synnytystä, jännää! :) Ei kannata murehtia mitään etukäteen vaikka hyvä mun on mitään sanoa sillä pelkoja on täällä vaikka minkälaisia, eilen neuvolassa pissasta löytyi proteiinia vähän, tuli merkintä +- (pelkään kauheasti raskaushepatoosia, äitini oli sen takia yli kuukauden sairaalassa) ja sain Dalacin-kuurin vuoteluuni, toivottavasti se ei aiheuta vahinkoa pikkuiselleni :(

Snoopy oletko päässyt eroon omista vaivoistasi?

Anni76 meinasi taas viime viikolla hermot mennä kun täällä tuli vähäistä verenvuotoa. Onneksi ihan minimaalinen määrä.

toivottavasti Tuitsu ei ole kovasti hankkinut vielä vaaleanpunaisia frillamekkoja :D meidänkin pojan pippeli ja muut kellukkeet olivat piilossa viime ultrassa tosi tiukasti jalkojen välissä ja kun lääkäri ultrasi 'ylhäältä päin' olivat selvät tyttönäkymät tiedossa. Myöhemmin kuitenkin samassa ultrassa näkyi selvä muodostelma. Tietysti sitä miettii oliko se näky kuitenkin häpyhuulet ja napanuora kun ei tuo ultra näköjään erehtymätön ole ;)

Kiva kun lisää vanhoja ilmoittautuu! Ehkä muillakin on sama ongelma ollut kuin mulla että koneelta tulee teksti viestin tallennus epäonnistui ja kun aikansa yrittää sitä hermostuu pikkasen...katsotaan miten nyt käy.

enkuli vielä piti sanomani että hyvä homma kun sydänäänet olivat kunnossa! toivon myös että meidän poikanen pysyy rt:ssa vaikka vellookin puolelta toiselle, ilmeisesti rimpulalla on vielä sen verran paljon tilaa liikkua että pyörii breakdancea päällään. :p

Moi!

Lumienkeli: karsee polikäynti sulla :( Ei sitä täs mielentilas jaksais kyl ketään k*päistä katella, varsinkaan lääkäriä tms jonka tietämukseen tarvis luottaa.

Mikä siinä nyt on ku ne niin kauheesti tuota painoasiaa toitottaa.. Ymmärtäisin et jos sitte jälkitarkastukses synnytyksen jälkeen asiaa kommentoitais jos siihen on tarvetta.

Asrai: Pelot vaivaa täälläki ja sekopäiset unet oikein yllyttää muutenki sellasta mielentilaa et jos sattuuki jotain. :( No täytyy vaan koittaa jättää taka-alalle pelot ja selviytyä eteen päin. Finaali häämöttää jo. :)

Kauhee tuo marraskuisten pinossa tapahtunut asia. :'( Ei voi kuin kuvitella sen tuskan. Nyt en kyllä mee ees lukemaan tuota juttua, mielikuvitus saa pian liikaa valtaa.

Menninkäinen: Voisko kaurapussin laittaa ihan uuniin? Jos ei pelkästään niin folion sisälle?

Enkuli: Voi minkä kommentin olit saanu. Vähänki vääräs mielentilas jos ois ja joku tolleen toteais niin voisinpa sanoa sanan tai kax vähän vähemmän kauniisti.
Oma isäni pitää hirvittävän vitsikkäänä sitä että toteaa joka kerta kun nähdään (about kerran paris viikos ) että "ootpas sä lihoonu" Joo, ei se kuulostaa kauheelta näin mutta ihan ku en tietäis tätä omaa ulkomuotoani ja siihen ois jo vähä tympiintynytkin. Esikoista odottaessa kun oli elämä jonkin aikaa muutenki ihan sekaisin (ero yms ) niin isäni tuumas joskus kun menin heillä käymään että "katos, meirän ´lihava likkaki tuli!" Joo, loukkaannuin tosi lujaa silloin, nyt tuo jo hymyilyttää. Mut siis mun mielestä ihmiset vois vähän ajatella pidempään ennen ku laukoo näitä viisauksia odottaville äideille. Huumorintajua kun ei aina liikaa oo ja kärpäsestä voi kasvaa helposti härkänen.

No joo lopetan tän purkautumisen ja jos kiskaisis tuon ällöttävän rauta-appelsiinimehu drinksun loppuun ja menis hetkex lepäämään ennen ku esikko tulee eskarista.

Navassa kaikki liianki hyvin, ei ees supistellu eilen ihan älyttömiä vaikka tuli liikuttua paljon. Pelkkää navan repeemistunnetta. Käykö niin että lupaavat treenisupparit hyytyy ja mennään sittekki joulukuun puoleen väliin möhkönä.. No sitteppä mennään. Ainaki ois tiedos erittäin rauhallinen joulu kun ei niin pienen kans kiinnosta lähtee minnekkää.

Onkos muutes tääl muita ku porsche joilla on suunniteltu sektio edessä?

:wave:

maukkis rv:t huomenna tasan 37 :whistle:

tuitsulleHIENOA että vauva oli kääntyny oikein päin :flower:
lumienkelille on kyllä ollu tympee lääkäri :( meillä lapset olleet vkoa pienenmpiä mitä vkoja ollu.ovat vaan tulleet äitiin ja isään :D
tyttö otti tänään mun mahakuvia kännykällä koitan jos saisin liitettyä tähän :whistle: en mää osannukkaa :ashamed: jos joku viisaampi ossais neuvua! :ashamed:
lähen nyt tytölle virkkaan ponchoo loppuun :D iskeny nyt joku totaalinen käsityö buumi :whistle:

Heips! :wave:

Pikainen visiitti tänne ilmoittamaan, että hengissä ja kasassa yhä ollaan :D

Viimeinen työviikko koittaa ensi viikolla, ja kiire on ihan valtava! Todellinen loppurutistus konsanaan. Jos tästä kunnialla selviän niin hyvä!

Onnittelut Tuitsulle kääntymisestä ja poitsusta! :heart: Itselläkin nykyään kumman hyvät fiilikset, kun vapeli vihdoin rt:ssa. Ei supistele enää niin usein ja kivuliaasti. Mun masussa on sen verran vähän tilaa enää, että tuskinpa käännähtää enää istualteen.

Hulivili: Lataa kuva aijaa.com sivulle ja sitte siihen tulee kasa niitä tekstijutskia niin valittet niistä jonku ( vaikka sen pieni kuva kohdan niin tulee näkyviin eikä pelkkänä linkkinä ) ja leikkaat sen kohdan tekstin ja liität tekstiin minkä tänne kirjotat. Mahtavan sekavasti kerrottu, eikös :D

Heippa!

Mä nyt vähän varauksella suhtaudun tohon poika epäilyyn, ultra laite oli jostain mooseksen ajalta ja se on ollut niiiiiin tytön näköinen kahdessa edellisessä ultrassa.
Onneksi mulla on poikamaku ja kaapista löytyy vihreää,sinistä,ruskeaa ja semmoisia reiluja värejä eikä yhtään mekkoa tai vaaleanpunaista hyrsyä.
Mutta ihan samahan se on, kunhan syntyy ja saan syliini.

Kyllä kosketti toi marraskuisten uutinen, illallakin mietin ja olin surullinen. Vaikka onkin ihan vieras ihminen niin tavallaan tuttu, oltiin tosi pitkään samaan aikaan vauvakuume-palstalla ja plussasi juuri ennen mua...
Olisi ihan järkyttävää jos vauva vietäisi, itse en selviäisi järjissäni siitä tilanteesta...

Sätseeniä oon kanssa ihmetelly? missäs o?
Toivottavasti ei oo mitään sattunu...

Lumienkelillä ollu tosi kiva lekuri. :/
Joskus tuntuu että noi ei tajua että äiti saattaa olla ite huolissaan kovastikkin ja siihen mikään ei siellä mikää oo hätänä, ei tartte tutkia-auta.

Eilen ostin ukolle isänpäivälahjan.

Olin muuten eilen kanssa jonkin aikaa sydänkäyrällä kun sanoin että on ollut rauhallista päivän ajan ja ihan normaalit oli sykkeet, nousi aina kun käänsi kankkua ja potki anturiin. Illalla oltiinkin sitten aktiivisia, ihan kuin olisi tiennyt että äiskä tarvitsee nyt elonmerkkejä.

Viikkonloppu edessä ja sitten ensi viikolla onkin jo täysiaikainen kersis.

Mulla on vihlonut alamahaa ja silleen puristanut, ihan kuin olisi rengas. Onkohan se supistus?

Tuitsu ja Tirppa-tyttöpoika rv 36+3

tuitsulle onnittelut ku vaavi kääntynyt

tivoli samaa olen pähkäillyt.

lumienkeli olipa törkeä käytös polilla. oon kuullut että monen työntekijän käytös muuttunut tehyn irtisanomisien jälkeen. ja yleensä kivasta on tullut töykeä.

hirveä juttu toi marraskuisten pinossa. menin sit aamulla sen lukemaan ja taas alkoi pelot jyllään.

ei se lima ollut valkovuotoa. ihan kirkas ja valkovuotoa mulla tullut koko raskauden ajan. nyt sit tosi paha olo. söi tai joi niin koko ajan etoo. ei jaksa oikein mitään tehdä. sen verran saatiin aikaiseksi että käytiin pojan kans aamusta ostamassa isänpäivälahja ja ruuat. vielä pitäis kakkupohja leipoo valmiiksi.

imetystyyny odottaa tuolla, mut saapa nähdä osaako sen kans toimia.

lilleriina

Lumienkelillä ollut tosi kurja ultrakäynti... :( Ja vielä isompaakin lasta tuollain vähätteli... :(

Ei nyt muista mitä kaikkea muuta piti kommentoida...

Mulla perjantaisiivous menossa, on vaan tosin sellanen vetämätön olo ettei kovin paljon jaksais... Onneks ei kovin paljon siivoamista olekaan, kun on ihmisiksi täällä oltu. :D Lakanat vaihdoin, ja illalla mennään saunaan... :) Vielä ois tarkoitus pölyjä pyyhkäistä ja imuroida. Isäntä pääseekin tänään aikaisemmin töistä - kiitos lyhennysten :D - ja sitten mennäänkin kauppaan pikaseen ennen kuin mennään neitiä hakemaan...

Isänpäiväkortin sain mukaan hoidosta aamulla kun vein neidin, ja nyt se onkin tytön huoneen kaapissa piilossa lahjan kanssa, saa neiti sitten sunnuntaina sen iskälle antaa. :heart: Ja mä ajattelin sitten tehdä jotain hyvää aamupalaa... Herätään tytön kanssa kuitenkin reilusti ennen miestä niin vois sitten ehkä leipoa aamupalaksi vaikka sämpylöitä, sais sitten ihan uunituoreena.. Saas nähä jaksaako sitä sitten vai jääkö pelkästään suunnitteluksi... ;)

Nyt jatkamaan hommia et ehtii hetkeks nukkumaan ennen kauppaan lähtöä...

Shamandalie ja Torsti 35+4 :heart:

Hei kaikki!

Kuulumisia tulin kurkkimaan :wave: Suurin osa taitaa olla vielä yhtenä kappaleena :)
Onnittelut pulleropallerolle vauvasta!!

Minä kävin kanssa vähän "harjottelemassa" taas tota synnytystä..
Keskiviikkona tuli heiluttua pihalla,siivosin autotallin ja saunoin vielä päälle..vatsaa kiristeli ja oli paha olla..siitäpä sitten aiheutu koko yöks rajut supparit ja yön valvoin. Sitten tuli se kova paineen tunne alapäähän ja oikeelle kova repivä kipu (mistä muutkin ovat puhuneet täällä) . Kärvistelin jonkin aikaa mutta kipujen yltyessä menin äitiyspolille.
Nooh..siellä selvis ultralla että kohdunsuu lyhentyny,pehmenny ja antaa vauvaa painaessa periks. Sisätutkimusta ei pystyny pahemmin tekemään kun sattu niin kovasti.
Vauva on kunnossa ja kaikin puolin minulla paineet ja muut ok. Ei onneks tulehdusta tai mitään. Painoarvio oli 2,2 kg ja viikkoja nyt 34 plus 1.
Niin kipeä kuitenkin olin että sisään ottivat,tipalla nestettä suoneen ja pyllyyn kortisoonipiikki kypsyttämään niitä keuhkoja.
Lepäilin siellä yön yli ja supistukset hellitti pikkuhiljaa..lääkäri sitten sano että kun kerran laantuivat ja viikkoja 34 niin saan lähteä kotiin jos haluan. Varsinkin kun vointi oli muuten ok kummallakin ja kipu kohdunsuulta loppunu.
Eli vauvan tuloa ei estellä jos on tullakseen varsinki kun kortisoonipiikit annettiin ja vauva on terve. Lääkäri tietty kuitenki käski ottamaan iisisti kun kuuli että kotona niinkin pieni ku 1 vuotias..enkä minäkään ihan vielä halua että syntyy vaikka kipujen takia kyllä alkaa kypsyttämään tää odotus..
Mutta saapi nähä kuinka käy,..voihan olla että yli menee tai sitten syntyy jo huomenna :/

Raskausarvista on ollu puhetta..mä oon niitä onnellisia joka niitä saa ja kauhukseni sain huomata että vaikka tämä on jo kolmas raskaus niin uusia tulee :o
Mun nahka on sitten päättäny revetä rasvailuita huolimatta joka paikasta mistä vaan keksii..onpa hienoo!! Aamulla katsoin suihkussa että rintoihinki on tullu tonne ylemmäs pari uutta vaikka tissit on kaks kertaa paisunu tän kokosiks ja vielä isommiks..mä oon yhtä raskausarpea koko nainen :(
Mutta minkäs teet..mun iho taitaa vaan olla sitä tyyppiä että repee..rintoihin tuli jo murrosiässä ekat vaikka eivät ihan päivässä kasvaneet!

Panacodista joku puhui ja sen kerron että mä olen sitä syönyt raskausaikana muutamia kertoja migreeniin. Olen kuullut monesti että se käy raskaanaolevalle mutta ei tietenkään suositella kuin kovaan kipuun.

Isänpäivää tässä ootellessa..miehen kaa sovittiin että en osta lahjaa mutta..vähän mietin että pitäiskö edes jotain pientä. Kakun meinasin tehä ja huomiselle kauppareissulle pitäs keksiä että minkäslainen..aattelin kyllä että tuorejuustokakku tai joku muu kuin täytekakku kun niitä oon joutunu tekee tässä muutaman viikon välein nyt.
Sellanen olis ihana sellanen SUKLAAMOUSSE-kakku..oon joskus tehny mutta eipä ohjetta löydy..täytyypä googlettaa :)

Nyt meen lepäilee ja yritän saada tän kauheeeen närästyksen pois..ja nautin siitä kun tällä hetkellä ei satu mihkään...VAU!!
Vointeja mammat!!

:flower:

Ai niin..mites muilla on noi painoarviot ollu?? Onko kellään suurinpiirtein samoilla viikoilla (34) ollu tota 2 kg tienoilla? En löydä edellisiä neuvolakortteja tähän hätään mistään että vois kattoa mitä tytöstä ja pojasta on veikkailtu.
Lääkäri sano että on kyllä normaalikokonen mutta ois kiva tietää mitä muilla on painanu vauva..syntymäpainoa en kysynyt kun tärkeetä oli sillon vaan että onkos kaikki ok jne..

Onnea Tuitsulle kääntymisestä! Olenkohan ainoa jonka asukki on vielä perätilassa? ...ja taitaa istumaan jäädäkkin.
Olen kovasti tuskaillut noiden Kelan avustusten kanssa. Palkanlaskijamme on kovasti koittanut laskea palkkaani pienemmäksi (jotta saísin huonoa päivärahaa...) ja olen joutunut pyytämään sitä lähettämään kelalle korjattuja versioita tuloistani. Tänään viimein tärppäsi ja nyt päiväraha on viimeisistä tuloista eikä vuodelta 2005. Iiihanaa!!!!
Nyt pitäisi alkaa ompelemaan pinnasänkyyn aluslakanoita. Taidan kyllä tehdä ihan suorakulmioita enkä pyöreitä, vaikka ne Stokkeen paremmin sopisivatkin-rajansa kaikella.
Kävin ostamassa vapaavalinnasta todella tyylikkäitä mamma-alushousuja joita voi sitten käyttää sairaalassa leikkauksen jälkeen (ettei tarvitse käyttää sairaalan kalsareita). Täytyy sanoa, että olivat todella eroottisia :laugh:

Hapikko viikoilla 36+6

Katsotaan huolisko tämä mun viestiä tällä kertaa :o Pari kertaa olen yrittänyt ja aina on jotain ongelmia ollut ettei viesti ole tullut näkyviin. Onko sitten käyttäjässä vika vai missä :whistle:

Neuvolassa kävin mäkin alkuviikosta ja kaikki ok, HB oli noussut 134, kiitos rautatablettien, painoa tullut 700g/vko eli nyt yhteensä 13kg :whistle:

Hapikko: täällä myös vauveli perätilassa. Jos ei käänny niin annan yrittää kääntää, mutta epäilen kyllä onnistuuko/pysyykö kun koko ajan ollut poikittain tai istualtaan. Täällä ei anneta perätilassa synnyttää että sitten mennään sektioon. Vähän nyt mietityttää että jos tulee sektio niin miten lakko siihen vaikuttaa... mihin sairaalaan sitä sitten joutuu?

Että semmoista pikaisesti täältä, pitää lähteä jatkaan siivousta, pienen lepotauon tulin vain tähän pitään :wave:

Saparo ja TikuTiikeri 34+1 (ehkä)

Tuitsulle onnittelut pikkuisen kääntymisestä! Ja pysy nyt poissa noilta muilta sivustoilta jossa on ikäviä uutisia! Kannattaa tosiaan pitää itsensä mieluummin vaikka vähän pimennossa kun lukea kaikki painajaisjutut... ettei stressaa koko loppuaikaa kaikkea mahdollista. Totuus kun on ettei kaikkeen voi varautua eikä moniakaan asioita voi estää jos jotain ikävää on tapahtuakseen. Kiiuska: ikävää että sulla on vuotoja! Toivottavasti menevät ohi samantien. Mulla vuodot pysyneet poissa jo monta viikkoa, toivottavasti pysyykin loppuun asti.
Omaan napaan kaikenlaista uutta... vatsanahka on kovilla ja navan ympärys on ihan kipeä - siis nahka! Siihen on ilmestynyt mukavannäköinen (!?) "kukka" kun iho on hieman repeillyt. Onneksi ei vielä ole pahan näköinen vaikka vielähän tuo ehtii revetä kovastikin.
Tänä aamuna ihme juttu tapahtui; pöksyihin hulahti jotain, liekö sitten valkovuotoa mutta hetken jo ajattelin et oliko lapsivettä! :/ Mut sen jälkeen ei oo ollut mitään... Oli nimittäin ihan vetistä, ei mitään valkovuodon tapaista mut ehkä se valkkarikin on muuttunut oudoksi, en tiedä. Kommentteja??
Mikäs muuten sen vatsalla olevan viivan tarina on? Eikö silloin veikkailla poikaa jos vatsaa koristaa pystyviiva?
Mulla muutenkin ns.poikamasu, kun kaikki 10 kg näyttää tulleen ainoastaan vatsaan ja masu on kaikki ihan edessä. Takaa ei edes näe että olen raskaana! :laugh:
Muitakin näköjään ahdistanut tuo ampumatapaus... mä en pysty enää kuuntelemaan mitään juttuja ahdistumatta ja yritän olla liikaa miettimättä tuotakin vaikka vähän vaikeaa kun kaikki uutiset pauhaa siitä. :|

Henna-neiti: Täälläkin vaivaa kauhea närästys ja öistä ei tule mitään... |O Mitä tahansa eilenkin söin tai join, niin alkoi armoton närästys ja sama vaiva tänään... Täytyy ilmeisesti itsekin tarttua tohon rennieen...

Lumienkeli: No, sullapa oli mukava ultraaja... :whistle: kaikkea sitä maailmassa löytyy näköjään tällaisellakin alalla...

Myrskynmerkki: Mulla painoarvio jo vkolla 30 oli pikkuisesta yli 1800 grammaa... Saas nähdä millainen jytkylä tulee... Esikoisesta kävin aikoinaan painoarviossa vkolla 37 ja silloin syntymäpainoksi veikattiin 3500-3600 grammaa... tyttö syntyi vkolla 38+5 ja painoi 3570g!

Täällä ei mitään uutta... Nukkunut en ole juuri ollenkaan... Joko on kauhea hiki koko ajan päällä, närästää tai pissittää... Sitten kuuntelin viime yönä kuinka pikku hiirulaiset kiipeilivät talomme seinää pitkin... Yrittivät kovasti sisälle varmaan tulla... Sitten kuulostelin niitten touhuja eikä uni tullut millään silmään... Asutaan metsän reunassa, niin kovasti yrittävät joka yö lämpimään... Tänään siivosin oikein kunnolla, kun neiti herätti mut jo kahdeksalta... :kieh: Mä olin niin puhki. Imuroidessa sattui tonne nivusiin sillai, kun ois suonta vetänyt... Onko kellään vastaavaa? Piti ihan pysähtyä ja niinku venyttää, jos joku nyt yhtään ymmärsi mitä tarkoitin... :ashamed: Ja räkistauti vaivaa... :snotty: Yöllä oli pikkuinen aika vilkkaalla tuulella... Mietiskelinkin, että tuleekohan tästäkin samanlainen yökukkuja kuin siskonsa oli aikoinaan... :)

Riikkuli 35+5

Perjantaisiious meneillään täälläkin, onneks mies teki raskaimmat hommat ennenku lähti töihin iltavuoroon. Pitäs jaksaa kans Shamandalien tavoin pölyjä pyyhkäistä ja silleen.... Miulla myös masuvauvan iskälle pieni nalle ja kortin tein itse jossa lukee pysy vierellämme aina, kuulut elämäämme aina, me tarvitsemme sinua, minä ja syntyvä vauva. Ja aattelin kans yrittää kömpiä ylös ennen miestä ja jotain aamupalaa laitella... Anoppi ja appiukko tulee sunnuntaina kylään joten leivottua tulee niitäkin varten, varmaankin jo huomenna ettei sunnuntaina tarvis. Kai sellanen keksipohjakakku säilyy päivän yli..? Joopa joo, vauva liikkuu kovasti...täytyy jatkaa kotitöitä :(

Heissan!

Onpas tänne tullut kauheasti tekstiä :o , pitää lukea tässä viikonlopun aikana paremmalla ajalla kaikki läpi.

Tänään jälleen neuvola ja tässä kun olen koko raskauden iloinnut siitä, että tässä raskaudessa ei ole tietoakaan raskausdiabeteksestä, niin eikös nyt ollut sokerit yhdellä plussalla. No, ei mua kovasti huolestuta, kun viikkoja on jo lähes 37 ja vain lievästi sokeria pissassa. Ensi viikolla käyn kuitenkin mittauttamassa paastosokerin jonakin aamuna. Muuten kaikki ok! Pikkasen jännittää tää vauvan koko, 1,5 vk sitten lääkäri arveli tämän jo 2600 grammaseksi ja mulla oli taas tullut painoakin yli 800g/vk. Tässä raskaudessa en ole pystynyt tekemään tälle painonnousulle mitään, sitä vaan tulee. Mulle näyttää tulevan lähes 20 kg yhteensä, aiemmissa raskauksissa max 13 kg. Onko muita "norsuja"? No, painonnnoususta puheen ollen, pitää lähteä ruuanlaittoon ja ihan pakkohan se oli ostaa joulusuklaalevy, kun kaupassa bongasin sen ihanan Fazerin levyn, jossa piparia, hedelmiä, pähkinää :p

Nyt pitäisi viikonloppuna saada laitettua lapsille kassi valmiiksi, jos vaikka joutuvat yönseutuun lähetemään hoitoon, jos itselle tulee yöllä lähtö synnärille. Ei tosin vielä kunnon merkkejä siitä ole.

Yhteistyössä