Joutuuko helvettiin kun eroaa kirkosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pirullinen

Aktiivinen jäsen
04.12.2008
1 862
0
36
No niin, kertokaahan miten tää nyt menee. Kirkollisvero on n.450 ? vuodessa, ja sille rahalle on tosiaankin käyttöä kotona. Joten erosin kirkosta.

Joutuuko sitä kuollessa nyt sit helvettiin? Periaatteessa uskon Jumalaan tai vastaavaan, ja taivaaseen olisi mukava päätyä. Menikö tilaisuus ohi suun?

Tosin ortodoksisen opin mukaan taivaaseen pääsee jos vaan uskoo. Mitä mieltä?

Missä sivulla vaikka uudessa käännöksessä Jeesus kertoo kirkollisverosta tai rekisteröitymisestä kirkkoon? Kuka edes haluaa uskoa johonkin tollaseen, joka laittaa ne tulipätsiin, jotka eivät maksa veroja KAIKKIVALTIAAN organisaatiolle? Hohhoijaa

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut aikoja sitte eikä usko:
Missä sivulla vaikka uudessa käännöksessä Jeesus kertoo kirkollisverosta tai rekisteröitymisestä kirkkoon? Kuka edes haluaa uskoa johonkin tollaseen, joka laittaa ne tulipätsiin, jotka eivät maksa veroja KAIKKIVALTIAAN organisaatiolle? Hohhoijaa

Jeesus puhuu jossain kohtaa temppeliveron maksamisesta, mutta eikö se koske vaan juutalaisia :)

Siis itse näen asian niin, että se oma uskominen on tärkeintä. Ja se, että toimit sen mukaisesti etkä esim. vahingoita lähimmäisiäsi. Virallinen kuuluminen kirkkoon on toissijaista.

Ei kai uskomiseen vaadita sitä, että pitää samalla kuulua kirkkoon?

Kai sitä voi siis uskoa vaikkei kirkkoon kuuluisikaan sillä jos ajatellaan vaikka alaikäistä lasta/nuorta, joka ei vanhempiensa vakaamuksen mukaan kuulu kirkkoon, mutta uskoo silti jumalaan.
En usko, että kukaan heebo missään yläilmoissa olisi niin julma, että pistäisi tämän lapsen/nuoren helvettiin vain siksi, ettei hän ole kuulunut kirkkoon.

Mun logiikan mukaan siis pelkkä uskominen kyllä olisi riittävä syy välttyä helvetiltä.

Hmm...ei tainnut olla evankelisluterilaista kirkkoa vielä keksittykään silloin, kun Jeesus opetuslastensa kanssa liikkui. Ja luulisin, että ne opetuslapsetkin pääsevät taivaaseen, vaikka eivät ole koskaan evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluneetkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en kuulu kirkkoon. En ole ikinä kuulunut. Mutta taivaaseen pääsee suhteilla, eikä minkään kerhon jäsenyydellä. (suhde taivaan isään)

Pääsee sinne ihan muutenkin kuin jotain typerää suhdetta taivaan isään! PYH

Helvettiin olen matkalla vaikka uskonkin mutta kirkoissa en viitsi ravata. Tekopyhää vilkuttelua että huomaakos kaikki kun täällä nyt olen, kyllä mä oon niin hyvä ihminen. Syntiä tehdään ja ehtoollisella ravataan saamassa synnit anteeksi että voi taas puhtaalta pöydältä viikon alottaa.

Papitkin sanoo ettei helvettiä ole sellaisenaan kuin ihminen ne ymmärtää että joku Stna hilluu tulessa heh. Helvetti on kristinopin mukaankin paikka missä ei ole Jumalaa sen rakkautta jne..ja Jumalahan antaa kaiken anteeksi jopa kirkosta eron vai mitä???? kunhan muistaa edes viimeisellä hengähdyksellä anoa armoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Hyvä. Uskotteko että mulle tuli kauhee morkkis? Vaikka en oo kirkossa käynytkään pitkään aikaan.
Ihan turhaan =) Monet uskovaiset ovat eronneet kirkosta sen takia, että kirkko ei heidän mielestään enää nykyisin noudata Raamatun oppeja. Ihmisten keksimä instituutiohan tuo kirkko on eikä siihen kuulumisella tai kuulumattomuudella liene mitään tekemistä taivaaseen pääsyn kanssa. Tai sen kanssa, joutuuko helvettiin vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Hyvä. Uskotteko että mulle tuli kauhee morkkis? Vaikka en oo kirkossa käynytkään pitkään aikaan.

Jos sulla on asiasta morkkis, et ole sinut asian kanssa. Sulle voi tulla tuo asia synniksi ja olet antanut käden ahneudelle.

Uskon, että taivaaseen pääsee suhteella taivaan isään, mutta synti erottaa ajan kanssa Jumalasta. Älä tee syntiä, ettet menetä suhdettasi Jumalaan vaan pyri aina hyvään.

Itse en ole käynyt myöskään aikoihin kirkossa, mutta maksan silti kirkollisveroa. Olen laiska antamaan kolehtiin rahoja, joten ajattelen, että se pieni osa mun rahoistani menee kirkon kautta hyvään jakoon. Kirkko kuitenkin tekee yleisesti hyvää, järjestää erilaisia kursseja yms, joten itse haluan edes kirkollisveron myötä antaa auttavan käteni sinne. Toki mullakin olisi rahalle käyttöä, mutta en halua olla ahne. Ehkäpä kirkko antaa hyvää niille vielä meitäkin vähävaraisimmille. EHkäpä myös itse tarvin joskus apua ja tällöin taivaan isä muistaa myös meitä, kun olemme pienistä varoistamme antaneet myös muille varoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en kuulu kirkkoon. En ole ikinä kuulunut. Mutta taivaaseen pääsee suhteilla, eikä minkään kerhon jäsenyydellä. (suhde taivaan isään)

Pääsee sinne ihan muutenkin kuin jotain typerää suhdetta taivaan isään! PYH

Ai, pääsee? milleen?

Onko joillain kirkoilla sellanen oppi että vaan sen kirkkokunnan jäsenet pääsee taivaaseen?

Mitä ajattelette esim. tän palstan uskovaiset, pääseekö taivaaseen kaikkien muittenkin kristinuskon kirkkojen jäsenet (tai siis uskovaiset, ei jäsenetkin), vai vaan omanne? Onko ihan sama mihin kirkkoon kuuluu jos vaan uskoo jeesukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko joillain kirkoilla sellanen oppi että vaan sen kirkkokunnan jäsenet pääsee taivaaseen?

Mitä ajattelette esim. tän palstan uskovaiset, pääseekö taivaaseen kaikkien muittenkin kristinuskon kirkkojen jäsenet (tai siis uskovaiset, ei jäsenetkin), vai vaan omanne? Onko ihan sama mihin kirkkoon kuuluu jos vaan uskoo jeesukseen?

Kaikki uskovat pääsee mun uskoakseni. :) Täytyy myöntää, että nuorempana just uskoon tulleena aattelin jotenkin, että oman kirkkokunnan ihmiset pääsee helpommin, ja muista sitten vain "poikkeustapaukset", mutta nykyään olen ihan aidon oikeasti sitä mieltä, ettei riipu pätkääkään kirkkokunnasta.

Yhteistyössä