Julkkisten ulosottovelat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nenja

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
2 092
2
36
Siis selittäkää mulle, miten joku esimerkiksi Kiinteistö Kuningatar Kaisa voi elää tuollaista elämää jos ulosotossa on niin paljon rahaa? Eikö se automaattisesti tarkoita ettei sinulle ole luottotietoja? Ei silloin saa edes puhelinliittymää tai nettiä! :D Toisella on asuntoja, mökkejä, autoja?!

Oon tässä vain seurannut kun niiiin monella julkkiksella on ulosotossa rahaa.. Miten ne pystyy elämään tuolla tavalla silti?! Rintaleikkauksia.. Vaikka mitä :O miksei se ulosotto vie sitä 1/3 osaa sieltä tuloista?

Aaaaagh :D

Joo rahaa voi säästää, mutta kyllä mä niillä säästöillä makselisin velkoja pois enkä ostelis autoja :D

Niitä on vähän hankala noin vaan maksaa. Ei ole mitään yleistä tilinumeroa mihin ne nyt maksetaan. Ja ulosotosta velat menee välillä sadalle eri perintätoimistolle, välillä tulee takaisin uo:hon.

Ja jos ihminen tarvii autoa, niin miks ei.. Mä maksan palkastani sen tietyn osan ulosottoon enkä mitään "ylimääräisiä". Tuleehan se niinkin maksettua. Toki jos voittaisin vaikka lotossa niin voisin selvittää jotain kautta miten voisin maksaa kaiken kerralla.

pääosin kaikki autot, asunnot ja muut kyllä ulosmitataan, että maksut varmasti tulevat maksetuksi. Martina aitolehti varmaan asuu vuokralla, eikai se muuten voisi. Kaisa varmaan on tehnyt jonkun sovittelun, jonka takia ei joudu myymään noita. Maksaa ehkä hiljalleen ja jos sitäkautta onnistuu sitten? Liittymät ja muut säilyvät jos on ollut "puhtaat" luottotiedot ottaessaan ekan liittymän.

Tai oliskohan mahdollista vaikutusta sillä että esim. kaisan luottotiedot on menneet siitä, ettei ole maksanut tarpeeksi veroja? Jos ainoastaan sillon ulosmitataan asuntoa ja muuta, jos tämä velkoja haastaa käräjille tai muuta. Valtio tuskin jaksaa ylimääräisiä kustannuksia ottaa näistä ja odottelee vaan rauhassa että maksut joskus tulevat, jos tulevat.

Niitä on vähän hankala noin vaan maksaa. Ei ole mitään yleistä tilinumeroa mihin ne nyt maksetaan. Ja ulosotosta velat menee välillä sadalle eri perintätoimistolle, välillä tulee takaisin uo:hon.

Ja jos ihminen tarvii autoa, niin miks ei.. Mä maksan palkastani sen tietyn osan ulosottoon enkä mitään "ylimääräisiä". Tuleehan se niinkin maksettua. Toki jos voittaisin vaikka lotossa niin voisin selvittää jotain kautta miten voisin maksaa kaiken kerralla.

Kyllä mä tiedän miten ulosotto toimii, nuorena jouduin sinne maksamaan ja soittamalla omalle ulosottomiehelle saa sovittu ylimääräisiä summia tai pyydettyä maksulapun koko summalle. Ihan helppoa se on ja tyytyväisiä kun saavat isompia summia kerralla.

No ei se kyllä kovin järkevää oo taloutta noin hoitaa. Miten tohon tilanteeseen on tultu?

Siis miten niin ei ole järkevää? Pakkohan mullakin on olla puhelinliittymä, nettiliittymä, asunto? Autokin on melko välttämätön. 18-vuotiaana jouduin muuttamaan omilleni isän alkoholismin ja äidin mt-ongelmien vuoksi. Tuli osteltua kaikenlaista osamaksulle ja sitten ei ollutkaan rahaa. Tyhmyyttä siis. Osa veloista on isän syytä joka osteli mun nimille tavaraa eikä koskaan maksanut.
Nyt olen 26v pienen lapsen äiti, vakituisessa työssä jne. Mitä mun sitten pitäisi tehdä? Tarvin työssäni autoa. En saa vakuutusta autolle luottohäiriön vuoksi.

[QUOTE="vieras";28239506]Tai oliskohan mahdollista vaikutusta sillä että esim. kaisan luottotiedot on menneet siitä, ettei ole maksanut tarpeeksi veroja? Jos ainoastaan sillon ulosmitataan asuntoa ja muuta, jos tämä velkoja haastaa käräjille tai muuta. Valtio tuskin jaksaa ylimääräisiä kustannuksia ottaa näistä ja odottelee vaan rauhassa että maksut joskus tulevat, jos tulevat.[/QUOTE]

Siellähän on 7e sairaalamaksuja myös.. Outoa outoa.

[QUOTE="vieras";28239493]pääosin kaikki autot, asunnot ja muut kyllä ulosmitataan, että maksut varmasti tulevat maksetuksi. Martina aitolehti varmaan asuu vuokralla, eikai se muuten voisi. Kaisa varmaan on tehnyt jonkun sovittelun, jonka takia ei joudu myymään noita. Maksaa ehkä hiljalleen ja jos sitäkautta onnistuu sitten? Liittymät ja muut säilyvät jos on ollut "puhtaat" luottotiedot ottaessaan ekan liittymän.[/QUOTE]

Nykyään mun tietääkseeni ei omaisuutta hirveän helposti viedä, siis autoja tai asuntoa.

Kyllä mä tiedän miten ulosotto toimii, nuorena jouduin sinne maksamaan ja soittamalla omalle ulosottomiehelle saa sovittu ylimääräisiä summia tai pyydettyä maksulapun koko summalle. Ihan helppoa se on ja tyytyväisiä kun saavat isompia summia kerralla.

Niin, no ite en pystyis enää tämän enempää maksamaan. Mutta menee kyllä vähän OT kun tässähän puhuttiin tommosista rikkaista :D Mut tosiaan eri asia jos voittaisin lotossa tms. :)

Niin, no ite en pystyis enää tämän enempää maksamaan. Mutta menee kyllä vähän OT kun tässähän puhuttiin tommosista rikkaista :D Mut tosiaan eri asia jos voittaisin lotossa tms. :)

No ei ne ole oikeasti rikkaita vaan niiden imago on sellainen. Ja toisaalta meininki niin vauhdikasta, että ei muista ihan kaikkea maksaa. Mäkin tunnen muutaman varakkaan ihmisen, jolta jäänyt laskuja maksamatta ja mennyt perintään tms. Tosin ulosottoon meneminen on kyllä jo aika uskomatonta.

Ihminen joka ostaa osamaksulla on kyllä aika yksinkertainen ellei sitten ole muuten sekaisin. Yleensä kovat korot noissa. Mitä muuten sinä teet työksesi?

Siis miten niin ei ole järkevää? Pakkohan mullakin on olla puhelinliittymä, nettiliittymä, asunto? Autokin on melko välttämätön. 18-vuotiaana jouduin muuttamaan omilleni isän alkoholismin ja äidin mt-ongelmien vuoksi. Tuli osteltua kaikenlaista osamaksulle ja sitten ei ollutkaan rahaa. Tyhmyyttä siis. Osa veloista on isän syytä joka osteli mun nimille tavaraa eikä koskaan maksanut.
Nyt olen 26v pienen lapsen äiti, vakituisessa työssä jne. Mitä mun sitten pitäisi tehdä? Tarvin työssäni autoa. En saa vakuutusta autolle luottohäiriön vuoksi.

Miten niin et saa vakuutusta, pakollisen liikennevakuutuksen kyllä saa luottotiedotonkin mutta vuoden maksut pitää maksaa etukäteen.

Ihminen joka ostaa osamaksulla on kyllä aika yksinkertainen ellei sitten ole muuten sekaisin. Yleensä kovat korot noissa. Mitä muuten sinä teet työksesi?

Mun tutut ja sukulaiset ostaa kaikki osamaksulla, perusduunareita kun ollaan. Minäkin lähihoitaja. Itse kyllä nykyään ostan käteisellä puhelimet, tietokoneet jne. Mutta jos olisi kyse vaikka 2000 euron sohvakalustosta niin aika harvalla varmaan on tuosta vaan vara ostaa käteisellä. Joten tuskinpa kaikki mitenkään yksinkertaisia ovat..

Auto on kans rahoituksella ostettu eli on vielä osaksi autoliikkeen omistuksessa ja siinä pitää olla kaikenlaisia vakuutuksia joita minä en saa.

En ole saanut lapsellenikaan vakuutusta ainakaan Pohjolasta, vaikka maksaisin sen vuoden etukäteen. Se on ainoa asia joka todella harmittaa.. siis että nyt lapsikin joutuu kärsimään tästä. Mutta kyselen toki muistakin vakuutusyhtiöistä.

Nykyään mun tietääkseeni ei omaisuutta hirveän helposti viedä, siis autoja tai asuntoa.

Mulla meni joskus muutaman sadan euron lasku ulosottoon.Ei ollut työpaikkaa.Ulosoton kautta maksoin erissä.Tuolloin ulosottomies sanoi että jos lisää tulisi, niin katsoisivat että mulla on omaisuutta, koska asun okt talossa(josta tosin velkaa)...sanoi että joutuisin hakemaan järjestelylainaa tai sitten mies maksaisi mun velat tai sitten asunto myyntiin jotta saisivat mun osuudesta ulosmitattua.Tästä aikaa jtn 5-6 vuotta.

Mun tutut ja sukulaiset ostaa kaikki osamaksulla, perusduunareita kun ollaan. Minäkin lähihoitaja. Itse kyllä nykyään ostan käteisellä puhelimet, tietokoneet jne. Mutta jos olisi kyse vaikka 2000 euron sohvakalustosta niin aika harvalla varmaan on tuosta vaan vara ostaa käteisellä. Joten tuskinpa kaikki mitenkään yksinkertaisia ovat..

Auto on kans rahoituksella ostettu eli on vielä osaksi autoliikkeen omistuksessa ja siinä pitää olla kaikenlaisia vakuutuksia joita minä en saa.

En ole saanut lapsellenikaan vakuutusta ainakaan Pohjolasta, vaikka maksaisin sen vuoden etukäteen. Se on ainoa asia joka todella harmittaa.. siis että nyt lapsikin joutuu kärsimään tästä. Mutta kyselen toki muistakin vakuutusyhtiöistä.

Siis minkä helvetin takia pitäisi ostaa sitä 2000€ sohva kalustoa jos ei ole varaa. Käytettyjäkin saa todella hyviä ja halpoja. Eikä niille tutuille ja naapureille välttämättä tarvi kertoa että on käytettynä ostettu

• Tykkää
Reactions: Dynamiitti
Tyhmiä asioita on tullut tehtyä ja hulttiomaisesti elettyä, joten näiden menestyvien julkkisten kohdalla tulee pakosti mieleen että pakko on olla ollut jokin siunaus etten ole pahimmassakaan ojanpohjavaiheessa ajautunut yhteenkään velkakierteeseen. Olen ollut aina tosi köyhä, mutten ole halunnutkaan elää yli varojeni. Elämä on ollut aina mielekästä vaatimattomissakin puitteissa. En ole itse koskaan omistanut autoa enkä varmaan tule omistamaankaan. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot... Kierrätystä kehiin ja älykkyyttä ruuanlaittoon. Kaikki tarpeettomat menoerät minimiin. Itse ompelen vaatteetkin itse jos vain suinkin jaksan. Koska kykenen säästämään ja kituuttamaan kaikessa, pystyn asumaan vuokralla omakotitalossa.

Minulla heräsi myös ensimmäisenä kysymys, että miten tuohon tilanteeseen on ylipäätään päädytty?

Yhteistyössä