Jumala ja Jeesus on olemassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä olen kasvanut kodissa, jossa oli uskonnollinen kasvatus. Ei kuitenkaan mitenkään tuputettu uskontoa. Nyt vanhemmiten olen asiaa monta kertaa miettinyt ja todennut,et kyllä minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen. On jotenkin turvallinen olo ja aina jos on jotain ongelma mitkä tuntuvat hankalilta, niin täytyy myöntää,et laitan kädet ristiin ja rukoilen.
Nyt meidän perheessä on suuri ongelma ja olen monet kerrat rukoillut tämän ongelman takia ja täytyy myöntää,et itselläni olo helpottaa, kun tiedän,et ruokoukseni on kuultu. Ja ongelma on pienentynyt.
Lapsilleni olen myös kertonut jumalasta ja jeesuksesta ja joka ilta ruokoilemme yhdessä ilaruokouksen

Jumala palkitsee ne jotka Häntä etsivät ja ne jotka Hänt etsivät tulee uskoa Häneen.Tässä niin myötä mielinen kutsu ja rohkaisu jokaiselle totuuden etsijälle ja todellinen apu ajan epä vakaisuuteen ja mielen rauhan saamiseksi uskon kautta synnit anteeksi.SE itse olen kokenut ja Pyhä Henki on tullut autajakasi monta kertaa ja puolustamaan minua, tämä on ihan ja ihmeellinen ja jännittävä tie kulkea Jeesuksen kanssa,kiitos ja siunausta ,keijo sweden

Alkuperäinen kirjoittaja Angel:
Kuuluminen luterilaiseen kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan ei pelasta sinua. Sinua ei pelasta myöskään lapsikaste, konfirmaatio tai papin rukous hautajaisissa. "Teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä" (Joh. 3:7). Nuo eivät olleet ihmisen vaan Jeesuksen sanoja. Kumman sanaa sinä pidät luotettavampana, Jeesuksen vai jonkun papin tai instituution? Jeesus ei ole mikään uskonto, Hän on elävä Jumala. Sanat usko ja uskonnollisuus ovat sekoittavan lähellä toisiaan suomenkielessä. Uskonnollisuus on peräisin sanasta, joka tarkoittaa sitoa. Usko Jeesukseen vapauttaa. Jeesus ei odota sinulta mitään uskonnollisia rituaaleja kuten messuja tai näennäisiä kirkossa käyntejä. Hän haluaa, että sinä uskot Häneen ja muodostat henkilökohtaisen suhteen Hänen kanssaan. Hän rakastaa sinua.

Sinulle on ehkä opetettu, että ei voi olla vain yhtä totuutta, vaan kaikki uskonnot vievät saman Jumalan luo. Eri uskontojen käsitykset keskeisistä asioista ovat kuitenkin hyvin ristiriitaisia tai jopa toistensa vastakohtia. Idässä palvellaan jumalina myös esim. patsaita, lehmiä ja jopa hiiriä. Uskotko tosiaan, että hiirien palvominen on yksi monesta totuudesta Jumalan luo pääsemiseksi? Monet ihmiset kyllästyttyään uskonnollisuuteen ovat ns. henkisen kasvun tiellä etsien elämän totuuksia. Kristosofia-niminen uskonnollis-filosofinen kultti, joka uskoo myös jälleensyntymiseen, mainosti jokin aika sitten lehdessä yleisöesitelmää "Miksi etsimme totuutta". Pari viikkoa sen jälkeen heillä oli toinen yleisöesitelmä: "Totuuden etsiminen". Juuri tuo alituinen totuuksien etsiminen on tyypillistä kristosofian lisäksi antroposofialle, teosofialle, ruusuristiläisyydelle ja kaikille, jotka eivät tunne Jeesusta. Minä itsekin etsin aikaisemmin kunnes löysin Jeesuksen. Nyt minun ei tarvitse enää etsiä. "Etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan" (Matt. 7:7).

Nykyajan ihmisen odotetaan olevan myös suvaitsevainen. Siksi hän on suvainnut uuden ajan okkultismin eksytykset. Siksi hän myös uskoo jälleensyntymiseen, vaikka Raamattu sanoo: "Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio" (Hebr. 9:27). Jos Raamattuun uskominen on ahdasmielisyyttä, on parempi olla ahdasmielinen kuin suvaitsevainen. Kysymys on siitä, missä vietät ikuisuutesi. Kun kaikki maailman eri uskontojen kannattajat ponnistelevat taivaaseen pääsemiseksi harjoittaen erilaisia rituaaleja, pyhiinvaellusmatkoja, mietiskelyä, askeettisuutta jne., on todelliseen taivaaseen pääsy aivan ilmainen. Sinun tulee vain ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyö ristillä. Se on ehkä ollut liian yksinkertaista monelle nykyajan koulutetulle suomalaiselle. Se on kuitenkin totuus.

Olen aina ollut kiinnostunut uskosta ja ev. lut. uskonnosta. Viime aikoina (vuosina) minusta on alkanut tuntua, että mitään Jumalaa ei kenties ole olemassa. Perustan näkemykseni siihen, että minulle ei ole koskaan suotu uskoa, vaikka olisin aina halunnut tulla uskoon. Tasan tarkkaan olen elämässäni "kolkuttanut", pyytänyt, rukoillut ja anonut uskoon tulemista. Vilpittömin sydämin niin elämän iloissa kuin suruissa. Mitään ei ole koskaan tapahtunut. "Kaatumiskokouksissakaan" en ole koskaan kaatunut, vaikka porukka on mennyt edelläni lakoon.

En tiedä kumpi on kauheampaa; elämän jatkuminen kuoleman jälkeen vai ihmiselon totaalinen päättyminen. Nuorempana ajattelin, että on kauheaa ajatella kaiken loppuvan tähän. Mutta nykyisin tuo ajatus on paljon lohdullisempi kuin ikuinen karmassa kärvistely.

Mie uskon Jumalaa ja Jeesukseen vasta siinä vaiheessa kun kumpikin kävelee mua vastaan.. olisi mukava varmasti uskoa samanlailla kuin kristityt, mutta koska maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa, Jumalaan on vaikea uskoa.. mie kannatan evoluutioteoriaa, koska se selittää monia asioita..

Yhteistyössä