jumalauta mikä hoitaja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neponen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neponen"

Vieras
soitin kysyäkseni kahdesta resepti lääkkeestä että voiko niitä ottaa samaan aikaan kun toinen lääkäri on määrännyt toista ja toinen toista,samaan vaivaan,enkä ny muista saiko niitä ottaa päällekkäin vai ei.

sen sijaan että hoitaja olisi vastannut kysymykseen ihän alkoi kyselee että msitä nää lääkkeet on määrätty,kerroin sen ja pyysin vastaamaan kysymykseeni.

hoitaja sano: en voi sinua määrätä ottamaan näitä lääkkeitä.

minä:et niin,vaan molemmat lääkkeet on minulla lääkärin määräyksestä,voitko tarkistaa että onko niillä yhteisvaikutuksia.

hoitaja:en minä voi sanoa asiaan mitään, en voi käskeä sun ottamaan niitä.

tota se jankkas mulle vaikka kuinka kauan

lopulta totesin hoitajalle että selvä, molemma tlääkkeet on mulle määrätty, otan niitä molempia ja katsotaan mitä tapahtuu, ja löin luurin kiinni.

siis mitä ihmettä? ihan älytöntä, aina ennen ovat kertoneet(kun näkevät sllä yhdellä ohjelmalla niinku apteekissakin että onko vaarallisia haittavaikutuksia) olis pitänyt vaan soittaa suoraan yliopiston apteekkiin. ihan uskomatonta "palvelua"

Jos sä soitit terveyskeskukseen ajanvaraukseen niin sieltä vastaa sihteeri eikä se ymmärrä lääkkeistä eikä ristivaikutusohjelmista hönkäsen pölähtäväistä.

[QUOTE="höh";29336290]Jos sä soitit terveyskeskukseen ajanvaraukseen niin sieltä vastaa sihteeri eikä se ymmärrä lääkkeistä eikä ristivaikutusohjelmista hönkäsen pölähtäväistä.[/QUOTE]

Hoitajat ne siellä vastaavat. Tai jos eivät vastaa, niin olisi voinut neuvoa, että mihin soittaa ja kysyä.

[QUOTE="höh";29336290]Jos sä soitit terveyskeskukseen ajanvaraukseen niin sieltä vastaa sihteeri eikä se ymmärrä lääkkeistä eikä ristivaikutusohjelmista hönkäsen pölähtäväistä.[/QUOTE]

No sitte se sihteeri voi sanoa, että ei osaa tähän vastata mitään ku ei oo alan koulutusta.

Mutta ei joka paikas oo niin, että tk:n ajavaraukses vastaa joku sihteeri vaan kyllä siellä on vähintään lähihoitaja vastaamas. Näin ainaki on täällä ollu jo vaikka kuinka kauan.

[QUOTE="auringonkukka";29336308]Hmm, itse olen töissä sh:na, enkä mä tiedä ohjelmaa jolla näkee suoraan onko keskenään sopivat. Sinuna olisin soittanut apteekkiin.[/QUOTE]

Eikö teillä ole töissä SFINX käytössä?

[QUOTE="noh";29336423]Missä olet töissä?

Meidän hoitajat ei, siis oikeesti ei, halua tietää koko sfinxistä mitään...[/QUOTE]

Terveyskeskuksen akuuttiosastolla ja välillä päivystyksessä.

[QUOTE="noh";29336423]Missä olet töissä?

Meidän hoitajat ei, siis oikeesti ei, halua tietää koko sfinxistä mitään...[/QUOTE]

Missä ihmeessä sinä olet töissä kun henkilökunta ei halua tietää mitään asiasta joka kuuluu jokaisen hoitajan velvollisuuksiin?
Ei ole haluamisesta kiinni.

Mutta siis hoitaja ei monessakaan paikassa saa ottaa kantaa lääkitykseen ellei ensin kysy asiaa hoitavalta lääkäriltä.
Koska ihan oikeasti sen hoitajan ja hoitajan esimiehen päät siinä on pölkyllä jos antaa luvan ottaa joitakin lääkkeitä päällekäin jotka ovat kahden eri lääkärin määräämiä ja pahimmassa tapauksessa ne lääkärit eivät edes ole tienneet että toinen lääkäri on jo jotakin määrännyt, määrätessään lääkkeen. Saatika että tietäisi, mitä muita lääkkeitä, lääkärin määräämiä tai itsehoitovalmisteita, kyseinen potilas syö- Taikkapa pahimmillaan jotakin luontaistuotemömmöjä.

Hoitaja toiki voisi sanoa selkeämmin ettei voi eikä saa ottaa siihen lääkitykseen kantaa kun ihan selvästi ap:lle se ei perille mennyt.

http://www.duodecim.fi/terveysportti/ia_yhteisvaikutus.koti

käyttäminen vaatii käyttöoikeudet, useimmissa paikoissa ne on talolla ja kirjautuminen on automaattinen

Yhteistyössä