Jumalauta mitä hulluja liikenteessä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Just just...
Tänään tuli Orimattilan poliisilta ilmoitus mun tekemästä rikosilmoituksesta.

Siinä on mun tietojen lisäks tiedot Asianosaisesta
Nimi, syntymäaika, ammatti ja osoite.

No mut tää kaverihan on ihan jopa ammatiltaan AUTONKULJETTAJA!!!

Tiettekös... mä jotenkin ihan tosissani toivon että tää kaveri menettäis vähäks aikaa korttinsa tuon kaiken jälkeen... vois pikkusen opettaa nimittäin kun ei töihin pystyis tommosen säätämisen takia.

Jos elanto kiinni siitä työstä, niin helpommin saa kortin takaisin. Näitä on nähty. :kieh:

No... jos nyt edes jonku aikaan olis kortti pois niin se varmasti vaikuutais kummasti tohon ajotapoihin... kuvittelisin.
Ja saattais työnantajan silmissä pikkusen saada kolhua tää kaverin luotettavuus.

Joo, voi olla että saa pikku bonuksena työnantajalta kengän kuvan persauksiin :) Toivottavasti.
Mutta eihän se kortittomuus ajamasta estä kuitenkaan. Jos ei vaan kerro kellekkään että kortti on hyllyllä niin mistäs sitä kukaan tietää. Ajelee vaan entiseen malliin.

Just just...

Tiettekös... mä jotenkin ihan tosissani toivon että tää kaveri menettäis vähäks aikaa korttinsa tuon kaiken jälkeen... vois pikkusen opettaa nimittäin kun ei töihin pystyis tommosen säätämisen takia.

Jos elanto kiinni siitä työstä, niin helpommin saa kortin takaisin. Näitä on nähty. :kieh:

No... jos nyt edes jonku aikaan olis kortti pois niin se varmasti vaikuutais kummasti tohon ajotapoihin... kuvittelisin.
Ja saattais työnantajan silmissä pikkusen saada kolhua tää kaverin luotettavuus.

Juu ja varmasti tuntuu isommin se lyhyempikin aika, ei autokuskien palkat niin isoja ole että isoja säästöjä löytyis tällasten mokailujen varalta :whistle:
Toivottavasti menettäis korttinsa...

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Just just...

Joo, voi olla että saa pikku bonuksena työnantajalta kengän kuvan persauksiin :) Toivottavasti.
Mutta eihän se kortittomuus ajamasta estä kuitenkaan. Jos ei vaan kerro kellekkään että kortti on hyllyllä niin mistäs sitä kukaan tietää. Ajelee vaan entiseen malliin.

Niin sitä en tosiaan tiedä että jos on kerta tiedossa että kaveri ajaa autoa työkseen niin eikö siitä tule poliisilta työpaikalle ilmoitusta?

Just just...

Niin sitä en tosiaan tiedä että jos on kerta tiedossa että kaveri ajaa autoa työkseen niin eikö siitä tule poliisilta työpaikalle ilmoitusta?

Joo, siis varmasti työpaikalla se tulee tietoon väkisinkin, mutta työpaikan ulkopuolella voi jatkaa ajelua jos ei välitä kiinnijäämisen riskistä (ja selvästi se jäppinen ei välitä riskeistä).

Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Just just...

Joo, siis varmasti työpaikalla se tulee tietoon väkisinkin, mutta työpaikan ulkopuolella voi jatkaa ajelua jos ei välitä kiinnijäämisen riskistä (ja selvästi se jäppinen ei välitä riskeistä).

No hyvä sitten että se tulee työpaikalle tietoon.
Mä jotenkin vaan haluan uskoa että että se oppis nyt sit jos kortti lähtee ja tieto menee työpaikalle eikä se sais vähään aikaan ajaa töissä.

Toivottavasti pian ottasivat yhteyttä tosta oman kylän poliisilaitokselta että päästäis antamaan lausunto sinne ja tää homma lähtis etenemään (vaikka ihan varmaan etenee joka päivä mut ko mulle ei heru tietoa :snotty: )
Mä vaan tahtoisin pikku hiljaa saada omalta kohin tän asian päätökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Nonnih, toihan on siis ihan tässä meidän kulmilla. Ajan "Hell Mäntsälän" ohi kaupoille harva se päivä...
Hyvä tietää, että osaa kattella ja varoa, oliko mimmonen civic, vanha?

Se oli varmaan se saatanan sama civikki ku nykäs mun ohi tossa vanhalla tiellä joku päivä.. Mulla oli sellanen hillitty 15km/h ylinopeutta ja se meni niin vikkelästi ohi, etten meinannu ehtiä tajuta mitään :o

Anteeksi tyhmyyteni, mutta :ashamed:

Typerä ja tyhmää liikenteen vaarantamista tuolla civikki kuskilla. Eli tämä ei ole puolustus tai muuten. Mutta en tajua miksi sinne oikealle kaistalle oli motarilla kiire? Mitä välii vaikka olisit ajella 20 km vasemmalla kaistalla motarilla?

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Nonnih, toihan on siis ihan tässä meidän kulmilla. Ajan "Hell Mäntsälän" ohi kaupoille harva se päivä...
Hyvä tietää, että osaa kattella ja varoa, oliko mimmonen civic, vanha?

Se oli varmaan se saatanan sama civikki ku nykäs mun ohi tossa vanhalla tiellä joku päivä.. Mulla oli sellanen hillitty 15km/h ylinopeutta ja se meni niin vikkelästi ohi, etten meinannu ehtiä tajuta mitään :o

Kiva :o :/

Tarvii ehkä yrittää muistaa huomenna vähän kysellä kylällä...

Joo no sen verran vielä sanon tästä civic kuskista (etten saa ite syytteitä kun kerron tunnettavasti tyypistä netissä) että se oli pääkaupunkiseudulta.

Emiilia
No mun mielestä tässä ei sillä ollu oikestaan merkitystä että kummalla kaistalla mä olin, paitsi siinä kun oli se auto+peräkärry(ja tätähän mä en todellakaan osannu ennakoida), vaan sillä että yks käyttäytyy todella typerästi liikenteessä vaarantaen 8 ihmisen hengen.

Niin ja kyllä mulle on vaan niin iskostettu päähän jo autokoulussa että se vasen kaista on ohituksia varten.
Sä et ole varmaan nähnyt sitä Viherahon videota missä se sai sakot kun ajeli vasemmanpuoleisella kaistalla.

toi autoilu kuulostaa niin tutulta. itse joudun käyttämään paljon kasitietä joka on ihan kamla surmanloukku. varsinkin mynämäen jälkeen poriin päin. siellä ohitetaan koska se on tapana eikä suinkaan tarve. sitten junnaillaan siinä edessä. tai ajetaan ihan perasuksissa kiinni. varsinkin näin talvella erittäin ärsyttävää. mun puolesta saisivat lisätä kameroita joka nurkkaan. ja muutamat liikennevalot vielä siihen päälle.

Tänään soittivat Heinolan poliisilaitokselta ja huomenna menen antamaan todistajan lausunnon.
Ehkäpä sitten tiedän enempi että mitä sille käy.
Aion ainakin kysyä että miten tämmösessä tapauksessa normaalisti käy.

Tänään soittivat Heinolan poliisilaitokselta ja huomenna menen antamaan todistajan lausunnon.
Ehkäpä sitten tiedän enempi että mitä sille käy.
Aion ainakin kysyä että miten tämmösessä tapauksessa normaalisti käy.

Hyvä että asia etenee :)

Tänään kävin käräjillä todistamassa.

Huvitti sen jätkän meuhkaaminen siinä aulassa siitä kuinka syytön hän on!!! HÄN ei ole tehnyt mitään väärää!! Hän ei maksa kenelleen mitään korvauksia sinne todistajaks tulosta kun hän ei ole sinne ketään kutsunu!!

Mut nyt ottaa pattiin kuitenkin ja rankasti...
Juttelin sen käräjätyypin kanssa joka jakaa ne todistajan korvausvaatimuslappuset ym. siinä aulassa niin se oli vähän sitä mieltä että tää tyyppi ei tästä todennäköisesti saa mitään. :/
Kah kun on sana sanaa vastaan. |O |O
Mutta kyllä se tuomarikin ihmetteli että tää tyyppi oli saanut kolmesta mukana olleesta kaverista vain yhden mukaansa todistamaan.
Ja sekään typykkä ei ainakaan siinä aulassa ollu kovin vakuuttava kun se kertoili sille käräjätyypille siinä kuinkä tältä tyypiltä menee kortin mukana työpaikka ja asuntokin....

Nyt vain toivon että huomenaa voivat kertoa mulle sieltä käräjiltä että kuin siinä sit kävi.

Tyhmää on lähteä kisaamaan, jos toinen lähtee ohittamaan. Jos paikka on vaarallinen, on aivan hullua ja vaarallista tällainen "opettaminen", muutenkin on aivan älytöntä. Mutta jostain syystä ottaa monen itsetunnolle, jos joku ajaa ohi, vaikka itse ajais aivan alinopeutta.

Se tyttö mikä tuli tän syytetyn mukana niin ei sit vissiin uskaltanu täyttää sitä todistajan korvauskaavakettakaan koska voihan sit olla että tää jätkä olis sit joutunu sillekkin maksamaan jos syyte rapsahtaa.

Se tuntu olevan kahen vaiheilla täyttääkkö sitä vai ei kun se käräjätyyppi koitti sitä saamaan täyttään sen lappusen.
Meinasin sanoo sille ennen saliin menoa että toivottavasti on tietoinen myös siitä mitkä on seurauksen väärästä valasta mikäli selvii että on väärän todistuksen antanu.

Mut se tyttö kun sepusti sille käräjätyypille siinä aulassa tapahtumia niin se oikeesti kuullosti ihan siltä että se ei olis ollu koko tapahtumassa mukana ollenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmää on lähteä kisaamaan, jos toinen lähtee ohittamaan. Jos paikka on vaarallinen, on aivan hullua ja vaarallista tällainen "opettaminen", muutenkin on aivan älytöntä. Mutta jostain syystä ottaa monen itsetunnolle, jos joku ajaa ohi, vaikka itse ajais aivan alinopeutta.

Näinpä... mut mä jotenkin usko että tää oli tavallaan "suunniteltua".
Aluks ajaa alinopeutta ja sit kun joku tulee tinnalle niin sit läks.

Se tyttö mikä tuli tän syytetyn mukana niin ei sit vissiin uskaltanu täyttää sitä todistajan korvauskaavakettakaan koska voihan sit olla että tää jätkä olis sit joutunu sillekkin maksamaan jos syyte rapsahtaa.

Se tuntu olevan kahen vaiheilla täyttääkkö sitä vai ei kun se käräjätyyppi koitti sitä saamaan täyttään sen lappusen.
Meinasin sanoo sille ennen saliin menoa että toivottavasti on tietoinen myös siitä mitkä on seurauksen väärästä valasta mikäli selvii että on väärän todistuksen antanu.

Mut se tyttö kun sepusti sille käräjätyypille siinä aulassa tapahtumia niin se oikeesti kuullosti ihan siltä että se ei olis ollu koko tapahtumassa mukana ollenkaan..

Älä ahdistele todistajaa! Täysin asiatonta. Tuomari kyllä muistuttaa valan merkityksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Älä ahdistele todistajaa! Täysin asiatonta. Tuomari kyllä muistuttaa valan merkityksestä.

Juu no niin tekeekin, enkä mä sille sit sanonu mitään mut teki kovasti mieli.
Mut enpä usko että se ihan kauheen uskottava on siinä tilanteessa siellä salissa ollu. Mut mistäs tiedän... luulen vain.

Yhteistyössä