Jumankauta, että on kiusallinen oire - ja aihe.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestua, vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestua, vai ei?

Vieras
No tuota, minulla ei oman muistikuvani mukaan ole ikinä ollut hiivaa..
Mutta nyt kyllä eilen ilmeni - en nyt sanoisi että jumalatonta - mutta epämiellyttävää kutinaa alapäässä. Hieman punoitustakin on häpyhuulten välissä ja normaalia enemmän vuotoa + mukana oikein mukava hajuongelma.
Noh, pari päivää sitten aloitin viikon antibioottikuurin (virtsatietulehdukseen), joten voisiko tämä aiheuttaa hiivan?
Sukupuolitautia tuskin on syytä epäillä, sillä koko elämäni aikana minulla on ollut 3 seksikumppania, joista ensimmäinen oli itsekin neitsyt, toinen kanssa nuori (oli hänellä pari enemmän aikasempia seksikumppaneita mutta mitä luultavimmin hekin olleet neitsyitä hänen kanssaan alkaessaan), ja kolmannella vain kaksi aiempaa seksikumppania ja heidän kanssaan aina käyttänyt kondomia.
Lisäksi, jatkuvan virtsatietulehduksen takia tokan seksikumppanini jälkeen tein klamydiatestin mikä oli negatiivinen ja kävin gynekologilla, joka sanoi kaiken näyttävän täysin normaalilta eikä nähnyt tarvetta papalle.
Joten olisiko tämä nyt sitä hiivaa sitten? Kutina nyt ei niin sietämätöntä ole, taikka hajut etten kestäisi sitä hetkeä, että se pois itsekseen menee.
Mielipiteitä tästä?

Hiivalta tuo kuulostaisi. Voi johtua monista asioista. Hae apteekista reseptivapaat hiivalääkkeet tai mene lääkäriin hakemaan reseptiä.

Pikakotilääkityksenä voi kokeilla maustamatonta jogurttia tai piimää sekä syömällä että laittamalla suoraan alapäähän.

No tuota, minulla ei oman muistikuvani mukaan ole ikinä ollut hiivaa..
Mutta nyt kyllä eilen ilmeni - en nyt sanoisi että jumalatonta - mutta epämiellyttävää kutinaa alapäässä. Hieman punoitustakin on häpyhuulten välissä ja normaalia enemmän vuotoa + mukana oikein mukava hajuongelma.
Noh, pari päivää sitten aloitin viikon antibioottikuurin (virtsatietulehdukseen), joten voisiko tämä aiheuttaa hiivan?
Sukupuolitautia tuskin on syytä epäillä, sillä koko elämäni aikana minulla on ollut 3 seksikumppania, joista ensimmäinen oli itsekin neitsyt, toinen kanssa nuori (oli hänellä pari enemmän aikasempia seksikumppaneita mutta mitä luultavimmin hekin olleet neitsyitä hänen kanssaan alkaessaan), ja kolmannella vain kaksi aiempaa seksikumppania ja heidän kanssaan aina käyttänyt kondomia.
Lisäksi, jatkuvan virtsatietulehduksen takia tokan seksikumppanini jälkeen tein klamydiatestin mikä oli negatiivinen ja kävin gynekologilla, joka sanoi kaiken näyttävän täysin normaalilta eikä nähnyt tarvetta papalle.
Joten olisiko tämä nyt sitä hiivaa sitten? Kutina nyt ei niin sietämätöntä ole, taikka hajut etten kestäisi sitä hetkeä, että se pois itsekseen menee.
Mielipiteitä tästä?

Hae apteekista Fluconazol puikko. Auttaa nopeasti.

Kiitoksia nopeista vastauksista, apteekkiin kai suunta siis!
jogurtit ja piimä eivät oikein minulle laktoosi-intoleranssin ja herkän vatsani puolesta oikein sovi :D
Mutta lääkettä sitten kehiin :)!

Tähänkin pätee suun kautta otettavat maitohappobakteerit, mieluiten pari tuntia antibiootin jälkeen otettuna. Femifloria (tjm. maitoapppobakteeri) voi ottaa ihan kaksi kapselia kerralla...

Yhteistyössä