Juntti ihminen ja kasvatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suomalainen on juntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ylipäätään tajua, mikä herneiden vetämisen syy se on jos joku luulee poikaa tytöksi tai päinvastoin. Siihen voi vaan sanoa että hän on poika/tyttö, tai antaa olla jos ja kun asia on merkityksetön (joku random mummeli bussissa, tms).

"herneiden veto" on ehkä vähän liioiteltua, mutta kyllä mua on joskus suuresti ärsyttänyt, kun poikiani on tytötelty. olenko juntti ? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25319041:
Toisaalta mistä lapsi on oppinut pitämään kaljua lasta automaattisesti poikana? Tai pitkätukkaista tyttönä? Kenties vanhemmiltaan?
Ehkä. Tai telkkarista. Tai kerhossa huomannut että tytöt on yleensä niitä kenellä on pitkä tukka. Tms.

Ei se mun mielestä järin kamalaa ole. Pienestä elämä menee pilalle jos sekin häiritsee, että jonkun 3 vee lapsi erehtyi luulemaan pinkkiin puettua pitkätukkaa tytöksi.

En ylipäätään tajua, mikä herneiden vetämisen syy se on jos joku luulee poikaa tytöksi tai päinvastoin. Siihen voi vaan sanoa että hän on poika/tyttö, tai antaa olla jos ja kun asia on merkityksetön (joku random mummeli bussissa, tms).

Jotkut nyt vetää herneitä nenuun kaikesta. Mulle on arkipäivää että poikiamme tytötellään, mutta en koe sitä ongelmaksi. Ongelma on lähinnä niiden tytöttelijöiden puolella, jos aikuiset ihmiset ei osaa ajatella yhtään laajemmin, niin säälihän se on.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"herneiden veto" on ehkä vähän liioiteltua, mutta kyllä mua on joskus suuresti ärsyttänyt, kun poikiani on tytötelty. olenko juntti ? :D
Mun poikaa ei muistaakseni oo tytötelty :) (tuo on kyllä vauvasta asti näyttänyt äijältä) mutta tyttöä on luultu pojaksi mm. silloin kun hänellä oli farkkuhame, vaaleanpunainen body ja vaaleanpunaiset sukkikset. Farkku = poika, juu nou.

Mua huvitti asia suunnattomasti :D, vaikka olenkin silleen suht unisex aika ajoin lasteni pukeutumisen suhteen ollut niin en mä pojalle sentään mekoa laittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25319054:
Jotkut nyt vetää herneitä nenuun kaikesta. Mulle on arkipäivää että poikiamme tytötellään, mutta en koe sitä ongelmaksi. Ongelma on lähinnä niiden tytöttelijöiden puolella, jos aikuiset ihmiset ei osaa ajatella yhtään laajemmin, niin säälihän se on.
Niin on.
Ja mun mielestä vähänkin taaperoa isommasta pitkätukkaisesta pojasta kyllä yleensä jo huomaa ihan hyvin että hän on poika. Tai punapaitaisesta pojasta.

[QUOTE="vieras";25319073]No ihan varmaan, eikä se ole mitään junttiutta. Ihminen ei vaan ole synnynnynnäisesti hermafrodiitti laji, niinkuin kastemato. Ihminen on synnynnäisesti joko uros tai naaras.[/QUOTE]
Oikeessa oot.

Joskus tuntuu että nykyään pitkätukkainen, vaaleanpunaiseen puettu tyttö on jotain rikollista. Tai poika, jolla on lyhyt tukka ja siniset vaatteet. Heistä saa ihan vapaasti sanoa että yök :O. Mutta sanopa yök pitkätukkaisesta pojasta jolla on pinkki-keltainen pupupaita niin olet kamalan ahdasmielinen juntti.

[QUOTE="vieras";25319073]No ihan varmaan, eikä se ole mitään junttiutta. Ihminen ei vaan ole synnynnynnäisesti hermafrodiitti laji, niinkuin kastemato. Ihminen on synnynnäisesti joko uros tai naaras.[/QUOTE]

Ihminen ei ole synnynnäisesti hermafrodiitti ( vaikka niitäkin välillä syntyy) mutta eipä ole synnynnäistä sekään että tytöllä/naisella on pitkä tukka ja pojalla/miehellä lyhyt. Silti yllättävän moni lapsikin niin olettaa.

Niin on.
Ja mun mielestä vähänkin taaperoa isommasta pitkätukkaisesta pojasta kyllä yleensä jo huomaa ihan hyvin että hän on poika. Tai punapaitaisesta pojasta.

no ei huomaa kaikki todellakaan! tai ainakin pitää päivitellä siinä pitkä tovi, että oijoi,poikakos hän onkin.ohhoh,ompas kaunis kasvoinen.voi että,että poika ihan..voihan ihme! * ja sitten siirrytäänkiin seuraavaan ihmeeseen* ai sinä olet ÄITI etkä isosisko.herraisä,oletpas nuori ( en ole,olen 30.. ) ..voivoi, että noin nuori..ihan lapsi olet itsekin vielä.. voi voi.

antakaa anteeksi. mua nyt vaan lievästi tässä vituttaa, kun joku ( mies ) on syönyt kinkun jämät. jonkinlainen avautuminen on siis pakollinen!

no ei huomaa kaikki todellakaan! tai ainakin pitää päivitellä siinä pitkä tovi, että oijoi,poikakos hän onkin.ohhoh,ompas kaunis kasvoinen.voi että,että poika ihan..voihan ihme! * ja sitten siirrytäänkiin seuraavaan ihmeeseen* ai sinä olet ÄITI etkä isosisko.herraisä,oletpas nuori ( en ole,olen 30.. ) ..voivoi, että noin nuori..ihan lapsi olet itsekin vielä.. voi voi.
Yritä kestää :hug:

Mäkin olin 28-vuotiaana mummeleiden mukaan "lapsi joka tekee lapsia, tuollakin jo yksi vaunuissa ja toinen jo tulossa - mahtaakohan edes sama isä olla?" :laugh:. Ja olinkohan 32 v kun taksikuski epäili etten ehtinyt lukiota loppuun saamaan ennen äidiksi tuloa...ajettiin meinaan mun lukion ohi ja sanoin lapsille että tuo on äidin entinen koulu. Ehdin mä kyllä, kirjoitin 1996 ja sain esikoisen 2003.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25319089:
Ihminen ei ole synnynnäisesti hermafrodiitti ( vaikka niitäkin välillä syntyy) mutta eipä ole synnynnäistä sekään että tytöllä/naisella on pitkä tukka ja pojalla/miehellä lyhyt. Silti yllättävän moni lapsikin niin olettaa.

Eipä niin. Hiusten pituudesta/lyhyydestä on todellakin älytöntä tapella.
Se ei liity mitenkään tähän asiaan.

[QUOTE="jep";25319113]Eipä niin. Hiusten pituudesta/lyhyydestä on todellakin älytöntä tapella.
Se ei liity mitenkään tähän asiaan.[/QUOTE]

Kukaanhan ei aiheesta tappele. Ja liittyy se aiheeseen, sillä juntti ihminen luokittelee ihmiset sukupuoliin juuri hiusten pituuden mukaan.

Yhteistyössä