juoksijoita/hölkkääjiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä alotin tuon juoksukoulun ja olen jo tuolla sekassa sunnuntaissa.
joillain sivuilla oli siitä juoksutekniikasta.eli "sprinttereillä" jalkapohjasta maahan osuu päkiä ja juoksijalla kantapää ekana,sitten vasta päkiä.
mulle tää oli vaikeeta koska nuorempana juoksin hkv:ssa lyhyitä matkoja,eli juoksin vuodesta toiseen päkiöillä.
Liike pitää suunnata "eteenpäin" ja välttää ylös-alas liikettä joka taas vie sen energian muualle kun pon tarkotus = et pääse eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Oi, kiitos linkistä :) Pistänkin minäkin suosikkeihin niin pääsen aloittamaan :) Olen tehnyt piiiiiitkää reipasta kävelylenkkiä mutta tuo juoksu kiinnostais kovasti, en vaan ole osannut alottaa :)

onko sulla syke mittaria?
Jos ei niin niin kauan kun pystyt puhumaan niin olet "hyvällä" sykealueella.
Itsellä on sykemittari ja se on tuonu kyllä tosi ison avun,liian kovaa vetäminen ei taas ole hyväksi varsinkin jos ei ole aikasemmin juossut,hiljaa hyvä tulee :D

minä juoksen 3,5km salille teen 2h treenin sielä ja juoksen takaisin 3,5km. Jos en mene salille menen vain lenkille niin silloin juoksen 10-15 km.1-3 kertaa viikossa. Ei kuitenkaan kannata liian rankasti aloittaa tulee enemmän haittaa kun hyötyä. Jos olet synnyttänyt,kannatta gyneltä kysellä milloin sinun kohtusi on valmis juoksuharjoitteluun. Jos menee liian aikaisin juoksemaan niin voi tulla kohdunpohjanlaskeuma ja se ei ole niinkään kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mä alotin tuon juoksukoulun ja olen jo tuolla sekassa sunnuntaissa.
joillain sivuilla oli siitä juoksutekniikasta.eli "sprinttereillä" jalkapohjasta maahan osuu päkiä ja juoksijalla kantapää ekana,sitten vasta päkiä.
mulle tää oli vaikeeta koska nuorempana juoksin hkv:ssa lyhyitä matkoja,eli juoksin vuodesta toiseen päkiöillä.
Liike pitää suunnata "eteenpäin" ja välttää ylös-alas liikettä joka taas vie sen energian muualle kun pon tarkotus = et pääse eteenpäin

Mulla ihan sama homma, paitsi etten juossut hkv:ssa. Mä ihmettelin oikeasti pitkään, miten mun jalat on lenkkien jälkeen aina niin hapoilla ja se juoksu ei oikein kulje...lisäksi pohkeet pysyivät aika muhkeessa kunnossa! :D Mun suunnistava mieheni sitten mulle vihjaisi, että johtunee siitä, että sä juokset pitkiä lenkkejä samalla tekniikalla kuin sataa metriä...

Mun pitääkin ruveta perehtymään tuohon tekniikkaan, niin pääsen oikeasti kunnon juoksulenkeille! Tääpä oli hyvä ketju ja tuli just oikeeseen aikaan!

Uusimmat

Yhteistyössä