Juomamuistelot! Mitä joitte teininä/nuorena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansarikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
maitokahvia ja sinistä maitoa, kunnes tuli ei-makeeta rasvatonta maitoa, kokista tai limpparia.
Sitkeästi pidin pintani enkä alkoholia juonut (se ei silti estänyt, etteikö mun luultu olevan kännissä (= ainakin siihen aikaan, 20 v. sitten herätti ihmetystä, kun olinkin reippaan raflaillan jälkeen menossa auton rattiin, monta kertaa sai saatillelähtijän kanssa vängätä asiasta, olenko ajokunnossa vaiko enkö).

Yhden kerran olen oksentanut alkoholin takia, oli tylsää ravintolassa (poikaystävän kanssa- meni jo huonosti) niin kuoharia melkein pullon siemailin aika vauhtia ja kotona oksentaan. mut silloinkin olin jo kolmekymppinen.

Ryypiskelin tosi paljon ja olin muutenkin hankala, lintsailin koulusta ja karkailin kotoa. Siihen aikaan kun olin nuori sellaisiin juttuihin ei puututtu mitenkään. Ei koulusta eikä mistään muualtakaan. Jos poliisi näki alaikäisiä kännäämässä, poliisi vaan kaatoi viinat maahan. Sitten vasta puututtiin jos teki rikoksia.
Jos olisi nykyaika, mut olisi jo huostaanotettu moneen kertaan. Nykyäänhän tulee ls- ilmoitus jos jää kiinni alaikäisenä tupakoinnistakin, tai alkoholin hallussapidosta.

Omenaviiniä, lonkeroita, lemonlonkut tuli sillon markkinoille (HYIH maistu simalta, ällöttää vieläkin) pontikkaa tai kirkasta viinaa tuoremehun kanssa maistakaapa tuoremehua juuri pestyin hampain, maistuu ihan tuolta pontikalta :(

Joo, minttusuklaa oli kova sana, mut ekan humalani join kahdella lonkerolla ollessani 15 vee.. Nuoremmat ja mun ikäiseni mulle naureskelivat, kun menin ihan sekaisin niistä kahdesta lonkusta. Vuosi oli 1983.

Usein olutta, joskus Alkon tuotteita. Mutta Vodka Lime on mieleen painuvin. Siitä lens kaikilla yrjöt, jopa sellaisella kaverilla joka ei ikinä oksentanut. Ja nuita halpoja viinejä, kuten Sorbus, niin tuli maistettua. Mutta en ollut oikein viinin ystävä, jotenka aika harvoin tilasin viinipulloa. Kirkkaita tuli juotua appelsiinituoremehun kanssa, limuista viinan kanssa en tykännyt.

Orange Long drink oli kyllä aikoinaan parasta lonkeroa mitä voi hyvällä omallatunnolla kutsua hyvänmakuiseksi.

Keppanaa meni tietty paljon. Jo mainittua Dieseliä meni, Dynamite 60% ja Gambinaa. Myöhemmin tuli sitten "laadukkaampaa" tilalle..

Edit: en siis teininä noita juonut, alotin juomisen kakskymppisenä.

Codea ja Ofeliaa tais mennä kavereiden kanssa pussikaljalla. Muistan myös Kossu Peachin ja gin Lemonin sen verran hyvin että vieläkin puistattaa joka kerta kun niitä ja niiden makua edes ajattelee.

Marlin helmeilevää omenaviiniä, yök :x Se maistui hirveältä. Sit eräänkin kerran minttusuklaata, se taas maistui kyllä tosi hyvältä. Mut se tyyli juoda oli ihan älytön, kauheeta vauhtia piti kitata. No oli kyllä olot sit sen mukaiset. Voin sanoa vaan että hohhoi niitä aikoja :D Myöhemmin (n. 18 v.) mm. lonkeroa, mutta siitä tuli elämäni hirvein krapula. Olin oikeasti ihan varma että kuolen. No mut hengissä ollaan vielä.

Viimeksi muokattu:
Pirtuakin tuli aika usein juotua, siitä sai hyvät kännit, oli se sen verran petollista, että kerran yksi kaveri sitä joi tupareissaan ja totesi boolista "tää on tosi hyvää, eikä tunnu missään". Minä olin siinä vaiheessa jo huomannut pirtun voiman ja sanoin vaan "olkaa varovaisia, se on petollista" ja niinhän siinä kävi, että kun kaverilta lähdettiin ja mentiin ekaan pubiin, niin kaveri oli vielä tolpillaan, mutta hetken päästä ei enää jalat kunnolla toimineetkaan ja muisti katkesi :)

Marlin helmeilevää omenaviiniä, yök :x Se maistui hirveältä. Sit eräänkin kerran minttusuklaata, se taas maistui kyllä tosi hyvältä. Mut se tyyli juoda oli ihan älytön, kauheeta vauhtia piti kitata. No oli kyllä olot sit sen mukaiset. Voin sanoa vaan että hohhoi niitä aikoja :D Myöhemmin (n. 18 v.) mm. lonkeroa, mutta siitä tuli elämäni hirvein krapula. Olin oikeasti ihan varma että kuolen. No mut hengissä ollaan vielä.

Joo tahti oli aikamoinen, itsekin monesti kun pohjia vedettiin kavereiden kanssa, totesin ennen baariin lähtöä, että enhän mä ole edes vielä kännissä ja sitten vedettiinkin raakaa vodkaa suoriltaan ja kerrankin sitten muisti pätkäs baarissa sen vuoksi.

onpa sulla nostalginen kuva duran duranin rio älppäristä :D

Yhteistyössä