Juotteko alkoholia imettävät äidit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Itse olen muutaman kerran ottanut muutaman lasin viiniä (en humalaan asti) ja imettänyt silti.

Eli juon alkoholia ja imetän.
Ja poltan tuolloin muutaman savukkeenkin. Olempas minä huono äiti ;)

Muutama lasi viiniä kuulostaa kyllä pahalta... Itse saatan juoda yhden lasin viiniä kun poika 10kk on nukahtanut yöunille ja seuraavan kerran ottaa maitoa 4 tunnin päästä.

Ehkä yhden tai kaksi kertaa otin yhden annoksen imetyksen loppuvaiheessa illalla ja imetin vasta aamulla/aamuyöstä seuraavaksi. Vauvan tai pienen lapsen ei kuulu saada alkoholia äidinmaidossa. Anta vaikka korviketta, kunnes alkoholi poistunut verestä. Mä en ymmärrä polttamista ollenkaan.

Mielestäni pari lasia viiniä on ok harvoin (enhän sitä muuten tekisi), en imetä heti perään.
Samassa suhteessahan alkoholi palaa maidosta kuin verestäkin, joten melko nopeasti, en siis ajatellut antaa vastiketta sen takia. Mutta se siitä, täällä rakastetaan moralisoida ihmisiä, mutta ihan uteliaisuudestani vain kysyin muiden juomakäyttäytymistä, oma kantani on kyllä selvä.

"Tutkijoiden mukaan lapsi saa esimerkiksi imeväisikäisille suositelluista D-vitamiinitipoista suunnilleen saman määrän alkoholia kuin äidinmaidosta, jos äiti olisi nauttinut kaksi alkoholiannosta."

Yhteistyössä