Juovatko lapset esim. Espanjassa maitoa kuten täällä Suomessakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailiya

Vieras
Olimme vuosi sitten Espanjassa ja nyt taas lähdössä sinne, viime reissusta vaan muistelen että siellä oli maitovalikoimat yleensä ottaen hyvin pienet sen mitä niitä silloin katselin. Ja meillä kuopus juo nyt vielä tosi paljon maitoa. Mietinkin että pitäisikö ottaa Suomesta mukaan maitojauhetta koko reissun ajaksi, vai löytyykähän sieltä sitten sitä maitoa kaupoista..? Olemme lähdössä siis pohjois-Espnjaan ja melko pienissä kaupungeissa asustelemme siellä.

Siellä käytetään enemmän UHT-maitoa eli on kaupoissa ihan tavallisissa hyllyissä eikä kylmässä. Erikseen isommissa kaupoissa oli sitten kylmässä fresh milk -nimellä maitoa. Meidän poitsu oli 1v2kk ja oikea maitopoika ja hyvällä halulla joi sitä UHT-maitoa. En maistanut ite, mutta eikös se oo jotain suomalaisen HYLAn tyylistä

olin juuri espanjassa ja maitoja oli siel yhtä paljon hyllys ku meil kaljaa... eli sitä löytyy, ne lapset näytti siellä juovan sellasta kids maitoa... raskaana kun oon nii katteli siel niit lapsii ja äitei enemmän =)

meillä tuo kuopus on jo 1v10kk, mutta edelleen on niin kovasti maidon perään että on sitä reissussakin jostain saatava. Viime reissulla en siis hirveän tarkasti maitohyllyjä katsellut (mutta sen mitä katselin niin kylmähyllyssä ei mielestäni niitä maitoja hirveästi ollut ainakaan niissä kaupoissa mistä katsoin), kun esikoinen ei sitä kaipaillut ja kuopus oli silloin vielä tissillä, mutta nyt tuo maitopoika varmasti sitä vielä kaipailee reissussakin (ainakin iltamaidon). En huomannutkaan katsoa noita uht-maitoja silloin, täytyypä pistää korvan taakse!

Juu niitä Uht-maitoja siellä enemmän on. Ja viime kesänä miehen siskopuolen kanssa jutellessa selvisi, että kuulemma suosittelevat lapsille niitä korvikemaitoja kolmevuotiaaksi asti. Ja ainakin tuolla Ibizalla, missä me on joka kesä notkuttu, niitä saa vaan jauheena.

Tosin mä olen sielläkin juottanut ihan suomalaisten suositusten mukaan yli 1-vuotiaille tavallista maitoa. (Siis sitä lämpimistä hyllyistä löytyvää, kylmässä on tosiaan huonosti saatavilla.)