Juu kuulkaa HEIPPA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irtisanoutunut ja ylpeä siitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

irtisanoutunut ja ylpeä siitä

Vieras
Heippa te kaikki yhden lapsen vanhemmat jotka vaaditte ties mitä mukavuuksi kultapalleroillenne, heippa kaikki "ettehän te ulkoile kun on viis astetta pakkasta kun jaanajessican pikku sormia paleltaa",

heippa kaikki "eihän nicopetterin oo pakko syödä aamupalalla puuroa kun se ei halua, annattehan te sille leipää ja leivän päälle makkaraa",

heippa te kaikki "ulpukka ei halua mennä päivälevolle niin tehän sit viihdytätte ulpukkaa sen levon ajan kun muut nukkuu",

heippa te kaikki "mua sitten stressaa kun tänne pitää tulla ajoissa, siis eiks aamupiiri vois alkaa sit vasta kun meidänkin lirpukka on paikalla, kyllähän te nyt voitte odottaa",

heippa te kaikki "minäminäminä ja minun lapseni minun lapseni minun lapseni",

heippa te kaikki "joo sori tuli vähän nukuttua pommiin....ai tein retki peruuntuu sen takia? No jo on hävytöntä!!!",

heippa te kaikki " sori hei mä oon myöhässä tänäänkin, ai sulla on kiire vai...no silti mä haluan jutella miten MUN lapsen päivä on mennyt, mä vastaan tähän puheluun vaan eka...",

heippa te kaikki "kuule haluaisiksä jo lähteä kotiin? Ai et vai? No heh heh, kun tädinkin pitäisi pääsät kotiin...ai sulla on pissahätä....hei me käydään vielä äkkiä vessassa, ai kello on jo viisi, no mut äkkiä hei..."

HEIPPA TE KAIKKI, TÄNÄÄN TEIN SEN! EI TARVI ENÄÄ KOSKAAN KUUNNELLA KUSIPÄITÄ VANHEMPIA JA OTTAA ERITYISTOIVEITA VASTAAN JA UHRAUTUA OMAN VAPAA-AIKANSA JA PERHEENSÄ KUSTANNUKSELLA!!!

On ihmisiä, jotka soveltuvat työhönsä, on ihmisiä, jotka eivät. Sinä valitsit selkeästi itsellesi väärän ammatin, eikä siitä voi syyttää ketään muuta kuin sinua itseäsi. Mutta siinä teit ihan oikein, että irtisanouduit. Tuosta kokemuksesta olet varmasti oppinut, ettei kannata mennä töihin paikkaan, jossa joutuu kasvotusten lasten vanhempien ja heidän elämänsä kanssa. Itse en ikipäivänä olisi alunpitäenkään valinnut tuollaista työtä.

Niin tutulta kuullostaa ja samaa on harkinnassa ollut täälläkin . Alkaa olla takki tyhjä näiden vaatimusten keskellä.
Hyvää joulua sinulle ja onnea tulevaisuuteen . Rohkea päätös mutta varmaan ei kaduttava.

Niin, sehän on tuon hoitajan syy että harmittaa kun myöhästyy omista menoistaan jonkun toisen lapsen vanhemman vuoksi, varsinkin kun oma työaika on jo loppunut ja pitäisi omakin lapsi hakea hoidosta....

Jos ei ole ottanut etukäteen selville, millaista työtä on tuleva tekemään ja millaista kärsivällisyyttä se vaatii, kyllä se on ihmisen oma syy. Ammatinvalinta on syytä harkita tarkoin. Jos tälle hoitajalle on tuottanut suurimman ongelman nimenomaan lasten vanhemmat, olen aivan varma, että noista asioista on puhuttu jo koulutusvaiheessa.

Ja muista vielä, että minusta aloittaja teki tismalleen oikein, kun vaihtoi alaa. Se oli hyvä päätös kaikkien kannalta.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27733776]Good for you. Vielä parempi näille perheille, että yksi häiriintynyt lastenhoitaja on pois päiväkodeista. Melko pelottava toi sun kirjoituksesi, olethan hankkinut itsellesi ammattiapua?[/QUOTE]

Niinpä, kyllähän nyt jokaisen lastenhoitajana työskentelevän tulee tajuta, että sen on oltava vanhempien vapaasti pompoteltavissa!

Jos ei ole ottanut etukäteen selville, millaista työtä on tuleva tekemään ja millaista kärsivällisyyttä se vaatii, kyllä se on ihmisen oma syy. Ammatinvalinta on syytä harkita tarkoin. Jos tälle hoitajalle on tuottanut suurimman ongelman nimenomaan lasten vanhemmat, olen aivan varma, että noista asioista on puhuttu jo koulutusvaiheessa.

Ja muista vielä, että minusta aloittaja teki tismalleen oikein, kun vaihtoi alaa. Se oli hyvä päätös kaikkien kannalta.

Höpöhöpö, tekstisi on täyttä kukkua! Ei koulussa todellakaan opeteta olemaan kynnysmattona töissä, tekemään ylitöitä ilmaiseksi ja jättämään muut lapset heitteille, jos yhden kakaran mamma tahtoo kaiken huomion omalleen.

Siis anteeksi nyt vaan, KENENKÄÄN ei tarvitse viettää työpäiväänsä siinä pelossa että pääseekähän tänään ajoissa töistä -eli silloin kun työaika loppuu ja päiväkoti menee KIINNI- --sen vuoksi että joku mamma on hups sori taas vähän myöhässä, tuossa asiassa ei tarvita joustaa piirun vertaa! Vastuu on vanhemmalla tulla ajoissa hakemaan OMA LAPSENSA kotiin!

Meidän (ainokaisen!) lapsen päiväkotiura alkaa vuoden alussa, pitääpä olla skarppina ettei musta tule tuollaista äitiä :) Henkilökohtaisesti nostan hattua kaikille lastenhoitajille ja opettajille, mulla pälli kestäisi ehkä juuri ne lapset mutta ei todellakaan vanhempia.

Miksi vain lastenhoitajat katsovat tarpeelliseksi tulla tänne vikisemään asiakkaistaan??

Ehkä siksi, että täällä vikistään tosi usein lastenhoitajista. Ja ehkä siksi, että täällä on sitä asiakaskuntaa hyvin paikalla. Ja kyllä täällä muutkin vikisee.

Tosin jos oikeasti haluaisi rakentavaa keskustelua, voisi vähän miettiä, miten asiat ilmaisee. Koska oikeasti suurin osa vanhemmista on tosi fiksuja ja yhteistyö pelaa hyvin. Mutta kyllä silti välillä oikeasti harmittaa muakin kaikki nuo ap:n mainitsemat jutut. Kuitenkin tässä työssä on niin paljon muuta hyvää ja niin paljon ihania asiakkaita, että nuo ovat kuitenkin vain pieni osa.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka iso osa vanhemmista on oikeasti tuollaisia? Tältä palstalta kun saa lukea näitä juttuja, mutta tosielämässä en tunne ketään kuvatunlaista vanhempaa. Vai onko tässä asiassa jotain suuria alueellisia eroja?

[QUOTE="vieras";27733776]Good for you. Vielä parempi näille perheille, että yksi häiriintynyt lastenhoitaja on pois päiväkodeista. Melko pelottava toi sun kirjoituksesi, olethan hankkinut itsellesi ammattiapua?[/QUOTE]

Häiriintynyt? :D
Oletko koskaan ollut päiväkodissa töissä tai perhepäivähoitajana?
Tutun kuuloisia juttuja. Ikävä kyllä.
Ap on varmaan alkuun tuntenut olevansakin oikealla alalla, mutta joskus todellisuus paljastuu työtä tehdessä!
Onnea ap sinulle jatkossa ja uusia tuulia työrintamalle =)

Minä kun olen aina kuvitellut, että se päiväkodin henkilökunta on siellä lapsiani varten, ei mua varten. Ja niin ma luulen, että se ope itsekin kuvitteli ;) Ja minusta on harmi, jos esim. lasten kanssa loistavasti toimeen tuleva opettaja joutuisi jättämään työnsä noiten k-päisten vanhempien takia. Koska ne paskamaiset 10min jonkun omahyväisen mammam kanssa saattavat pilata ne loistavat 8h lasten kanssa.

Minustakin hän teki oikean valinnan. Jokaisella on oikeus omaan elämään, oli siis minkälaisessa ammatissa tahansa. Menestystä sinulle ap!

[QUOTE="alma";27734100]Ihan mielenkiinnosta, kuinka iso osa vanhemmista on oikeasti tuollaisia? Tältä palstalta kun saa lukea näitä juttuja, mutta tosielämässä en tunne ketään kuvatunlaista vanhempaa. Vai onko tässä asiassa jotain suuria alueellisia eroja?[/QUOTE]

No, nykyään meillä ainakin on enenevässä määrin. Ennen ei ollut ollenkaan, nykyisin vähintään 1-4 lapsen vanhempien / ryhmä kanssa saa vääntää kyseisistä asioista. Erityisen kurjia on nuo, että tullaan myöhässä, jos on retki/valokuvaus tms. koska silloin koko muu ryhmä joutuu odottamaan. Esim. viime kerran valokuvauksesta kaksi oli myöhässä ja perään soittelin. Siinä sitten kaksi muuta vanhempaa odotteli lastensa kanssa, kun olivat tulleet vapaapäivältä kuvaukseen. Ei ne kaksi muuta olleet ku puoli tuntia myöhässä. Aika kurja tilanne. Ja valokuvauksesta oli infottu lapulla käteen, lapulla ilmoitustaululle, sähköpostilla ja edellisiltana suullisesti. Silloin tulee sellanen tunne, että vois repiä hiuksia päästään.. Ku on kaikki lapset saanu kammattua ja mekot ojennuksessa, nenät niistettyinä ym. ja sit odotellaan... Onneksi suurin osa vanhempia on oikeesti tosi ihania. Ja lapset vielä ihanampia :)

[QUOTE="alma";27734100]Ihan mielenkiinnosta, kuinka iso osa vanhemmista on oikeasti tuollaisia? Tältä palstalta kun saa lukea näitä juttuja, mutta tosielämässä en tunne ketään kuvatunlaista vanhempaa. Vai onko tässä asiassa jotain suuria alueellisia eroja?[/QUOTE]

Olen toiminut muutaman vuoden perhepäivähoitajana ja ap:n kuvailemia vanhempia on. Milloin tuodaan lapsi flunssaisena hoitoon "hän ei voi tänään ulkoilla, ettehän mene ulos?" ym.
Mutta onneksi on joukossa ihaniakin vanhempia <3 Huolehtivia ja sopimuksista kiinni pitäviä!!

Tavallaan mä ymmärrän oikein hyvin. Aika paljon on minäminä asennetta ihmisillä. Ymmärrät kuitenkin kai, että nää ihmiset on aivan samanlaisia muuallakin? Potilaina, asiakkaina kaupassa, työkavereina jne.? Joten jos haluat niistä ihmisistä todella eroon, niin et voi tehdä mitään asiakaspalvelutyötä? Joskus pitää vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai pistää niille vanhemmille rajat, ei kaikkea tartte hyväksyäkkään.

Riippuu alueesta...sosioekonomisesti paremin toimeentulevilla alueilla myös vaatimukset ovat korkeammat ja vanhemmat kyselevät selvästi enemmän yksilökohtaisia palveluita omille lapsilleen. Oman lapsen vanhempainillassa eräskin mamma oli tyytymätön saamaansa päikkypalveluun ja ilmoitti, ettei HÄNEN lapsensa tarvitse sietää sellaista....:-D Juu, tervemenoa vaan yksityiselle puolelle..... :D Itse en ole vielä ihan kypsä päikkytyöhön enkä vanhempiin, mutta ymmärrän aapeetä helkkarin hyvin...:/

Ehkä siksi, että täällä vikistään tosi usein lastenhoitajista. Ja ehkä siksi, että täällä on sitä asiakaskuntaa hyvin paikalla. Ja kyllä täällä muutkin vikisee.

Tosin jos oikeasti haluaisi rakentavaa keskustelua, voisi vähän miettiä, miten asiat ilmaisee. Koska oikeasti suurin osa vanhemmista on tosi fiksuja ja yhteistyö pelaa hyvin. Mutta kyllä silti välillä oikeasti harmittaa muakin kaikki nuo ap:n mainitsemat jutut. Kuitenkin tässä työssä on niin paljon muuta hyvää ja niin paljon ihania asiakkaita, että nuo ovat kuitenkin vain pieni osa.

Saattaapi olla. Jokaisessa työssä on omat kommervenkkinsä, ihan jokaisessa. On töitä mistä sä et pääse lähtemään ajoissa, asiakkaat on hankalia, pitää "uhrautua", jäädä ylitöihin, joustaa periaatteista yms yms. Mutta täällä vain tämä työntekijäryhmä kitisee kuinka hankalaa elämä on... Mua oikeasti nolottaa. Jokainen voi yksityisenä ihmisenä kitistä oman elämänsä vaivoista kuinka hyvänsä mutta työlleen (olkoonkin sitten entinen) pitää olla lojaali ja vaitiolovelvollisuutta voisi mietiskellä myös. Mutta hyvä että ap huomasi ettei työ ole itselleen sopivaa. Hyvää jatkoa eteenpäin.

Yhteistyössä