Juu kuulkaa HEIPPA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irtisanoutunut ja ylpeä siitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alma";27734100]Ihan mielenkiinnosta, kuinka iso osa vanhemmista on oikeasti tuollaisia? Tältä palstalta kun saa lukea näitä juttuja, mutta tosielämässä en tunne ketään kuvatunlaista vanhempaa. Vai onko tässä asiassa jotain suuria alueellisia eroja?[/QUOTE]

Ei kaikki ole tuollasia. Kyllä meidän asiakaskuntaan mahtuu laidsta laitaan porukkaa.

11464813.jpg

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Mutta jos niitä oman ammatin pulmakohtia ei koskaan oteta puheeksi, niin eihän niihin mitään muutostakaan ikinä tule. Vaikka tuo ap:n viesti oli ehkä hieman kärjistetty, niin voihan tuosta seurata hyvääkin, ehkä jotkut vanhemmat oikesti alkavat miettiä omia toiminta mallejaan. Siis itse olen myös ollut päiväkodissa töissä, ja kyllä tunnistan ap:n kertomat epäkohdat.

[QUOTE="vieras";27733935]Mun lapsen tarhan hoitajilla ei ollut itsellä lapsia, tai niillä kahdella joiden kanssa vaan tekemisissäkin olin..[/QUOTE]

Niin joo, että kyllähän ne voi olla vaikka kuinka myöhään odottelemassa. Kun ei omia lapsiakaan ole. Aivan totta juu.

ei ole olemassa ilmeisesti vaikeampaa, kamalampaa, hirveämpää ja epämiellyttävämpää työtä kuin lastenhoitajan, pph:n ja lastentarhanopettajan työ. Se on ainakin tullut selväksi tällä palstalla.

Jännä juttu tässä on vaan se, että miksi ihmeessä ihmiset lähtevät lastenhoidon alalle jos eivät kestä sitä? Tai, eivät vaihda työtään siinä vaiheessa kun tajuavat ettei jaksa sitä?

Tuntuu että tässäkin asiassa kuten monessa muussa, se on aina muiden syy.. Mun mielestä on tosi asiallista pistää pillit pussiin siinä vaiheessa kun toteaa että "tää ei oo mun juttu". Kysymyshän on asiakaspalveluammatista myös, ja kuten tiedetään, asiakasjoukkoon lukeutuu aina myös niitä vaikeita ihmisiä..

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Jännä juttu tässä on vaan se, että miksi ihmeessä ihmiset lähtevät lastenhoidon alalle jos eivät kestä sitä? Tai, eivät vaihda työtään siinä vaiheessa kun tajuavat ettei jaksa sitä?

Tuntuu että tässäkin asiassa kuten monessa muussa, se on aina muiden syy.. Mun mielestä on tosi asiallista pistää pillit pussiin siinä vaiheessa kun toteaa että "tää ei oo mun juttu". Kysymyshän on asiakaspalveluammatista myös, ja kuten tiedetään, asiakasjoukkoon lukeutuu aina myös niitä vaikeita ihmisiä..

näinpä!

Tarkoitatko niitä jotka työstään valittavat? No jospa vaikka tykkää lapsista, mutta ei kaikista vanhemmista? Eli työssä on kuitenkin positiiviset puolet, vaikka negatiivisista valitetaan. Tässä tapauksessa mielestäni se voi olla ihan hyödyllistä, jospa täällä palstalla majailee niitä kohtuuttomia vanhempia (täälläkö? Ei tietenkään! Täällä on vain täydellisiä vanhempia!)

Mutta siinä olen samaa mieltä, että jos oikeasti ei työtä kestä, niin kannattaa vaihtaa alaa. Itse olen tehnyt niin.

Itsestäni ei olisi lastenhoitajaksi, mutta nostan hattua sellaisille!

No, nykyään meillä ainakin on enenevässä määrin. Ennen ei ollut ollenkaan, nykyisin vähintään 1-4 lapsen vanhempien / ryhmä kanssa saa vääntää kyseisistä asioista. Erityisen kurjia on nuo, että tullaan myöhässä, jos on retki/valokuvaus tms. koska silloin koko muu ryhmä joutuu odottamaan. Esim. viime kerran valokuvauksesta kaksi oli myöhässä ja perään soittelin. Siinä sitten kaksi muuta vanhempaa odotteli lastensa kanssa, kun olivat tulleet vapaapäivältä kuvaukseen. Ei ne kaksi muuta olleet ku puoli tuntia myöhässä. Aika kurja tilanne. Ja valokuvauksesta oli infottu lapulla käteen, lapulla ilmoitustaululle, sähköpostilla ja edellisiltana suullisesti. Silloin tulee sellanen tunne, että vois repiä hiuksia päästään.. Ku on kaikki lapset saanu kammattua ja mekot ojennuksessa, nenät niistettyinä ym. ja sit odotellaan... Onneksi suurin osa vanhempia on oikeesti tosi ihania. Ja lapset vielä ihanampia :)

Miksi te odotatte? Toki se on noiden itsekkäiden vanhempien lasten kannalta kurjaa, että esim. valokuvaus jää väliin, mutta ei se nyt teidän tai niiden muiden lasten syy ole. Ehkäpä nämä vanhemmat joskus oppisivat jotain.

[QUOTE="alma";27734641]Miksi te odotatte? Toki se on noiden itsekkäiden vanhempien lasten kannalta kurjaa, että esim. valokuvaus jää väliin, mutta ei se nyt teidän tai niiden muiden lasten syy ole. Ehkäpä nämä vanhemmat joskus oppisivat jotain.[/QUOTE]

Ei aina odotetakaan. Esim. retkille lähtiessä. Sitten myöhästyjät saavat mennä naapuriryhmään tms. Se rajanveto on tosiaan välillä vaikeeta, että milloin odottaa ja milloin ei.

Yhteistyössä