Jyrki Katainen sai uuden työpaikan: palkka yli 20.000€ kuukaudessa plus asumislisä plus edustusraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fantastista! :-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="orion";30096569]Ei kaikkien palkan tarvi olla sama, mut joku kohtuus vois kyllä olla. Ainaki sillon kun veronmaksajat maksaa palkan.

Ehkäpä ne vaan haluaa että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. (Kuka pässi on äänestäny niitä...)[/QUOTE]

Kummasti siinä vaiheessa kun kaltaistensa ja sitä kautta oma palkka on kyseessä, ihmiset ei pistä hanttiin että sitä tulee reippaasti.

Muistellaanpa näitä menneisyyden kansanedustajien palkkahärdellejä.

Esim. se viimeisin, leikataan lapsilisiä ja nostetaan edustajien palkkaa sen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30096408:
Päättäjien ja vaikuttajien palkkauksen suuruus on myös hyvä asia. Sen vuoksi meillä ei ole korruptiota kuten naapurimaassa. Pienipalkkaisuus ajaisi ihmisen helposti ottamaan lahjuksia vastaan, nyt sille ei ole tarvetta.

Suomessa ihminen tutustuu korruption ihmeelliseen maailmaan jo 14/15-vuotiaana lapsena ensimmäistä kesätyöpaikkaansa hakiessa, kun kesätyöpaikat menevät hyvävelisysteemillä johtoportaassa olevien lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;30096538:
Täh? No jos muotoillaan siiten näin: Millä tavalla tai miltä osin katsot ruotsalaisen demokratiamallin olevan suomalaista parempi?

Tuon brittisysteemin paremmuushan ei perusteluja kaipaa, mutta että Ruotsi... :confused:

ruotsin mallista puuttuu tämä meikäläinen valuvika, että eduskuntavaaleihin mennään sammutetuin lyhdyin ja sitten vaalien jälkeen kasataan yön pimeinä tunteina halltus ja sille ohjelma

Alkuperäinen kirjoittaja on sitä;30096582:
Suomessa ihminen tutustuu korruption ihmeelliseen maailmaan jo 14/15-vuotiaana lapsena ensimmäistä kesätyöpaikkaansa hakiessa, kun kesätyöpaikat menevät hyvävelisysteemillä johtoportaassa olevien lapsille.

Olen varmaan ihan outo, kun en näe mitään vikaa siinä että kesätyöntekijät on työntekijöiden lapsia. Itsekin olen ollut :)

• Tykkää
Reactions: Pin
ruotsin mallista puuttuu tämä meikäläinen valuvika, että eduskuntavaaleihin mennään sammutetuin lyhdyin ja sitten vaalien jälkeen kasataan yön pimeinä tunteina halltus ja sille ohjelma

Ok, hyväksyn selityksen. Mutta Ruotsissakin sillä "vaalihallitusohjelmalla" on vain ikäänkuin ylätasolla politiikkaa ohjaava merkitys. Yksittäiset päätökset ovat sielläkin yksittäisia päätöksiä ja se, miten niiden esitetään sopivan kulloiseenkin hallitusohjelmaan on täsmälleen yhtä skitsoa meininkiä kuin meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;30096560:
Juurikin näin. Itse kun en ole ainakaan Kataisen kaikkein innokkain fanittaja, niin olisin mielelläni nähnyt tehtävässä jonkun muun. Mutta koska en esim. itse ole koskaan tehnyt elettäkään siihen suuntaan, että olisin tuollaisista hommista kiinnostunut, niin pakkohan minun on valittu hyväksyä siihen valittu henkilö.

Juurikin näin minäkin ajattelen :) Samasta syystä en viitsi raivota ja kadehtia kultaisella kädenpuristuksella huippuviroista lähteneitä henkilöitä - kun olen aikanani ollut laiskahko koululainen, enkä ole ollut kiinnostunutkaan opintoaloista, joissa olisi ollut mahdollisuus ko virkoihin pyrkiä.

Lisäkis oma työ on enemmän kuin mukavaa, mielelläni sitä teen - pienemmälläkin palkalla :)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Olen varmaan ihan outo, kun en näe mitään vikaa siinä että kesätyöntekijät on työntekijöiden lapsia. Itsekin olen ollut :)

Eipä tarvitse kullannupun edes töitä itselleen hakea, kun iskä/äiskä hommaa. Oma isäni oli eläkkeellä ja äiti jäänyt tehdastyöstä työttömäksi kun olin teini-ikäinen. Eipä ollut ketään, joka minut olisi töihin puhunut. Silloin olisi toivonut reilua peliä työpaikkojen jaossa, eikä mitään hyväveli-systeemiä.

Kataisella kova liksa pätkäkomissaariudesta

joskin pieni hinta verrattuna menetyksiin, kun Suomen taloudessa hukattiin 7 vuotta (valtion velka vs. BKT) Kataisen vvm- ja pääministerikausilla.

Kuukausipalkka asumis- ja edustamislisineen 20 660 *115% + 608= 24 375 €/kk
Lisäksi on taattu kolmen vuoden "siirtymäkorvaus" pätkäduunin jälkeen 40 % * 20 660€ * 36 (kk) = 297 605 €

3 kk pätkäkomissaarista kertyy enimmillään hintaa 3 * 24 375 + 297 605 = 370 730
mikä tekee pätkän kuukautta kohti 123 577 € /kk.

Asian hyvä puoli lienee siinä, että 3 kuukaudessa ei Katainenkaan ehtine tekemään isoja tuhoja. Ei ainakaan niin isoja kuin mitä pidemmällä jaksolla.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288714887175.html
http://www.trooli.fi/v.php?id=772727

Menisitkö sinä roikkumaan sinne hänen viereensä sitten? En nimittäin usko, että olet itse laittanut tikkua ristiin Suomen etujen ajamiseksi missään tai edes osallistunut mihinkään, mikä helpottaisi yhtään mitään. Kunhan valitat.

Ei ollut minulle mutta kyllä jokaisella on se velvollisuus hoitaa oma hommansa. En minäkään monen ammattikunnan edustajana ole ollut, mutta silti voin olettaa että muut tekevät työnsä hyvin. Ei katainen mitään hyväntekeväisyyttä ole tehnyt ja siten ajanut suomen oloja paremmaksi. Se on hänen työnsä ja kuten nyt huomattiin, hän menee rahan perässä.

Joten voimme todellakin olettaa hänen hoitavan työnsä kunnolla ja arvostella jos hän hoitaa sen päin helvettiä. Ei hän ole minkään sellaisen yläpuolella.

Ainakin politiikkaan on mahdollisuus pyrkiä, kaikki eivät ole sitten kuitenkaan yhtä lahjakkaita kaikessa (joten mahdollisuudet on rajalliset kuitenkin). Mutta pitäisikö siivoojan saada 5000e kuussa, jotta tämä valitus huippuvirkojen palkoista lakkaisi?

Ei kait kukaan noin ole sanonu. Mutta kyllähän se ketuttaa, jos jo valmiiks nipin napin toimeen tuleville ihmisille tulee nää kovapalkkaset sanomaan, että ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, ettei meillä ole varaa maksaa teille edes tuota palkkaa tai työttömyyskorvausta, veroja pitää korottaa jne. ja samalla itse shoppailee luksustuotteita maksamatta veroja, nostaa kymmenkertasta palkkaa tavalliseen duunariin nähden ja saa vielä lisäks älyttömiä etuja. Ja nämä kaikki meidän veronmaksajien rahoilla, samalla kun itse kovaan ääneen huutavat, miten KAIKKIEN täytyy osallistua säästötalkoisiin (paitsi minun).

Hei miettikää kuinka paljon Katainen maksaa veroja teidän kaikkien lois eläjien pussiin.

En tiedä, maksaako jatkossa, mutta mä en oikein käsitä tätä perustelua. Jos nyt mietitään vaikka yritysjohtajia, niin minusta hyvin menestyvän yrityksen johdon pitääkin tienata hyvin. Mutta sitten jos on kyse esimerkiks Finnairista missä työntekijöitä (vaikkakin suhteessa muihin lentoyhtiöihin kovapalkkasia) vaaditaan suostumaan palkanalennuksiin koska osittain valtionomisteinen firma tekee niin pahaa tappiota, mutta itse herraisoherrat nostaa mielettömiä bonuksia, niin heitä pitäis kiittää tästä teosta koska he maksaa paljon veroja? Sama koskee montaa muutakin yritystä, Nordea oikein räikeenä esimerkkinä. Työntekijöitä irtisanotaan ihan jatkuvasti, että Nallelle jää VIELÄ VÄHÄN ENEMMÄN kuin aiemmin (ja nyt tämä lahjamme Suomen maalle on vielä paennu Ruotsiin). Ja kiittää pitäis koska Nalle on maksanu paljon veroja? Etenkin jos on kyse tuotteesta mitä ihmisten on pakko ostaa (kuten perus elintarvikkeet ja energia), hintojen hilaaminen ylöspäin ihan vaan siksi että ite tienais vielä lisää ja koska ihmistenhän on pakko joka tapauksessa maksaa, sehän on vähintäänkin moraalisesti arveluttavaa. Sikatilallisten näkökulmasta ryöstöä. Ja sitte niitä lihateollisuuden isojen liikkeiden, kuten Atrian, isoja pomoja pitäis kiittää siitä että ryöväämällä sikatilallisia he itse tienaa mielettömiä summia, mutta sehän on ihan ok ja päin vastoin oikein toivottavaa, koska he maksaa myös paljon veroja?! Jos mä ryöstän pankista vaikka 10 miljoonaa, mutta annan siitä valtiolle puolet, niin tuleeko joku taputtelemaan mua selkään, että hyvin tehty, jatka samaan malliin, kyllä sulle se toinen viis miljoonaa kuuluukin?

Hei miettikää kuinka paljon Katainen maksaa veroja teidän kaikkien lois eläjien pussiin.

Kataisen palkka on koko hänen työuransa ajan maksettu verorahoista, eli hän ei ole tuonut valtiolle mitään uutta jaettavaa koskaan.

Toisekseen Katainen muutti heti eronsa jälkeen ulkomaille joten hän ei maksa tästä lähtien euroakaan veroja Suomeen.

Sellainen vastuunkantaja tämä meidän Siilinjärven lapsinero...

Näetkö vikaa siinä että muut työntekijät ja johtoportaan työntekijät valitaan perhesuhtein? Kesätyöntekijöiden valinta näin ei ole suurin ongelma maailmassa ja tätä tapahtuu ihan kaikkialla mutta paha mennä perustelemaan että joitakin työntekijöitä otetaan töihin perhesuhteen takia ja toisia ei. Siitä on myös helppo liukua siihen että muihinkin tehtäviin otetaan perhesuhteen kautta työntekijöitä. Joissakin maissa jopa presidentin pesti kulkee perheenjäseneltä toiselle.