Jyvässeutu: Miten selviää ilman ilokaasua???!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poppaliina

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
7 502
1
36
Addis Ameeba
Tässä tuli mieleen, että mites kun Jyväskylässä ei enää ilokaasu ole käytössä, niin miten ilman sitä selviää? Mitä keksiä tilalle, jos siis kaikki menis normaalisti ja pääsis alakautta synnyttämään?! Mua kauhistuttaa ajatus siitä ettei ole ilokaasua alkukipuihin :( Onko kokemuksia ja miten ootte selvinneet? Ootteko kaivanneet ilokaasua?

en halunnut mitään lievitystä alkuun, otin vain epiduraalin lopulta kun kivut kävi sietämättömiksi. Ei ne aluksi olleet juuri mitään ja niin meni monta tuntia, selvisin liikkumalla ja se auttoi. Lopulta kivut meni yli sietokyvyn ja sen epiduraalin sain, yllätti se et kuin nopeaan siirryin sen sietokyvyn yli. Tuli sellainen on/off olo, et ei kipuja ja kivut täysillä ja silloin se epiduraali olis pitänyt saada heti, mutta heti oli niiden heti, ei minun käsitys heti tapahtuvasta asiasta oli tietenkin eri. Olihan siellä muitakin mammoja samoissa tuskissa ja taisi olla vain yksi narkkis paikalla.

Mutta varmasti on jokin toinen tilalle, jos kaipaat jotain lievitystä. Minulla ei siis kokemusta muusta kuin edellä mainitusta.

aika köyhät on vastaavat kivunlievitykset. muut ovat sitten semmosia mitä pitää pistää jonnekin. ja mun kokemuksella ne joko ei toimi tai toimii liiankin hyvin. :whistle:

onneks omassa sairaalassa pitäis vielä saada kaasua. :D

Yhteistyössä