K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K:ssa ja Netassa ei kyllä ole mitään samaa. Ei riitä se, että ovat energisiä esityksiä. Aivan naurettavaa inisemistä matkimisesta. Mutta BL on itse sanonut, että haki viisuihin K:n takia, joten vaikutteita on takuulla ottanut. Se ei silti ole matkimista. Tosin esityksen valaistus oli typerästi kopioitu mutta se ei mene BL:n piikkiin. Ehkä hän omalla tavallaan ajatteli sen olevan kunnianosoitus K:lle tai sitten vain kroatialaiset eivät keksineet siihen mitään uutta ja omaa. Hihat oli korjattu itse finaaliesitykseen, joten ei voi sanoa kopioinniksi niitäkään.
 
Kuulosti ihan EC:ltä, sitä ei mikään ”musiikkiasiantuntija” kumoa.
Sun asiantuntemus on todella heikolla tolalla, jollet pysty tajuamaan, että tietyn tyylisuunnan biiseissä voi olla joitain samoja piirteitä, vaikka olisivat kuitenkin ihan erilaiset. Todennäköisesti et pystyisi erottamaan kahta deathmetal-bändiä toisistaan, vaikka se olisi ihan ilmiselvää muille, varsinkin faneille. Jos biisiä väitetään plagiaatiksi, kyllä näillä musiikkiasiantuntijoiden analyyseillä on todellakin enemmän painoarvoa kuin jonkun palstamamman mielipiteellä.
 

Yhteistyössä