K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä pidin biisistä. En sanoista enkä Erikan esityksestä ennen kuin tuli UMK esitys. Siinä Erika loisti ja oli todella suvereeni.
Mutta olihan KAJ jotain ihan toista: kaikille sopiva biisi, hyvät äänet, hyväntuulinen esitys. Periaatteessa täsmälleen sama kuin Tommyn Espresso macchiato mutta Tommy veti shown vähän överiksi eikä onnistunut kertaakaan livelaulussa. Siksi minulle oli yllätys, että pärjäsi paremmin kuin KAJ. Tiktok kansa tykkää vähän överistä eikä siinä haittaa, osaako laulaa tai niin kuin tänä vuonna, onko biisi edes hyvä. KAJ ja Tommy olivat sata kertaa parempia kuin tämänvuotinen renkutus.
Katsot tätä sinivalkoisin silmin. Tommy vetosi enemmän eurooppalaisiin kuin Kaj ja siihen on monia syitä. Biisi on paljon parempi, Tommyn soundi makeampi ja se itse show vetoaa varmaan laajempaan yleisöön kuin Kaj:n. Mun suosikki ei ollut kumpikaan, ei myöskään Erika.

Dz fanit instassa on kyllä hyväuskoisia. Ei ole mitään todisteita, pelkkiä valheita. Meidän rakas, kaunis ja älykäs Dz:mme. Huoh. Kyllä ne rakkaat, kauniit ja älykkäätkin voivat tehdä typeriä asioita. Jopa keskimääräistä enemmän kuin ne rumat, vihatut ja tyhmät, joilta ei odoteta pyhimyksen käytöstä.
Kaikkien fanien joukossa on asioiden kieltäjiä. Se on nähty tässäkin ketjussa moneen kertaan.

Katsot tätä sinivalkoisin silmin. Tommy vetosi enemmän eurooppalaisiin kuin Kaj ja siihen on monia syitä. Biisi on paljon parempi, Tommyn soundi makeampi ja se itse show vetoaa varmaan laajempaan yleisöön kuin Kaj:n. Mun suosikki ei ollut kumpikaan, ei myöskään Erika.
Sinivalkoisin silmin kai sinäkin, kun Tommyn biisin on tehnyt suomalainen. Ymmärrän, että sauna-aihe ei vetoa etelässä ja että jos saa Italian taakseen, on sijoitus varmasti viiden parhaan joukossa. Mutta Tommyn esitys meni kiusallisen rajalla, kun taas KAJ oli vain hyväntuulinen. Mutta kuuntelen edelleen Espresso macchiatoa, vaikka en live-esitystä pitänytkään KAJ:ta parempana. Minusta se ei ollut parempi biisi vaan yhtä hyvä. Peräkkäiset sijoitukset kertovat sen myös.

Sinivalkoisin silmin kai sinäkin, kun Tommyn biisin on tehnyt suomalainen. Ymmärrän, että sauna-aihe ei vetoa etelässä ja että jos saa Italian taakseen, on sijoitus varmasti viiden parhaan joukossa. Mutta Tommyn esitys meni kiusallisen rajalla, kun taas KAJ oli vain hyväntuulinen. Mutta kuuntelen edelleen Espresso macchiatoa, vaikka en live-esitystä pitänytkään KAJ:ta parempana. Minusta se ei ollut parempi biisi vaan yhtä hyvä. Peräkkäiset sijoitukset kertovat sen myös.
Niinkuin kirjoitin, niin mikään näistä kolmesta kappaleesta tai esiintyjästä ei ollut mun suosikki. Tommy sai enemmän pisteitä ja useammasta maasta kuin Kaj tai Erika, joten kyllä se kertoo siitä, että viisuyleisö piti enemmän hänen biisistään, showstaan ja soundistaan. Ihan objektiivisesti tätä tarkastelen.

Mutta miten vertaat? Tottakai kaikki varmasti kannustaa Suomea, mutta tavalla sen pitäisi vaikuttaa, jos ei pidä esim. edustajan taiteesta. Tuskin kukaan jättää kannustamatta Suomea, jos kolmiloikkaajan hyppytyyli on erikoinen.
Kyse on siitä, että valituksen sijaan suomalaiset voisivat pitää enemmän omiensa puolta, oli kyse sitten mistä tahansa. Kyllä mäkin pidin Käärijän puolia, vaikka en hänen biisilleen ja laululleen lämmennyt. Toivoin silti että hän onnistuu ja kannustin häntä.

Yhteistyössä