K
Keittiönoita
Vieras
Kertokaas mulle, mikä on se kikkakuutonen, jolla kääretortun saa rullattua kauniin pyöreäksi? Mä onnistun saamaan kääretortusta aina lätsähtäneen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Täng juu, tuota kokeilen.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:mie olen tällä reseptillä tehny ja joka kerta saan kauniin pyöreän ja tiiviin rullan vaikka ois mitä sisällä, ei lässähä
3-4 kananmunaa
1,5 dl sokeria
1 dl perunajauhoja
2 rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta
Vatkaa munat ja sokeri. siivilöi jauhot samaan kulhoon ja kääntele ne vähän kerrallaan siivilöitynä muna-sokerivaahtoon. kumoa pellille, paista n. 5 minuuttia uunin keskiosassa 225 asteessa. Kumoa sokeroidulle leivinpaperille jäähtymään.
Täng juu, tuota kokeilen.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:mie olen tällä reseptillä tehny ja joka kerta saan kauniin pyöreän ja tiiviin rullan vaikka ois mitä sisällä, ei lässähä
3-4 kananmunaa
1,5 dl sokeria
1 dl perunajauhoja
2 rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta
Vatkaa munat ja sokeri. siivilöi jauhot samaan kulhoon ja kääntele ne vähän kerrallaan siivilöitynä muna-sokerivaahtoon. kumoa pellille, paista n. 5 minuuttia uunin keskiosassa 225 asteessa. Kumoa sokeroidulle leivinpaperille jäähtymään.
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:Jos se torttu tahtoo repeillä pinnasta rullattaessa, ni onko siinä liikaa jauhoa vai onko vaan jäähtynyt liikaa? Yleensä näin tuppaa käymään kaakaotortun kanssa. Makua ei toki haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:Jos se torttu tahtoo repeillä pinnasta rullattaessa, ni onko siinä liikaa jauhoa vai onko vaan jäähtynyt liikaa? Yleensä näin tuppaa käymään kaakaotortun kanssa. Makua ei toki haittaa.
Liian vähän sokeria siinä leivinpaperilla.![]()
Mä laitan maitorahkaa, kermavaahtoa ja rouhittuja mariannekarkkeja. Ei muuta.Alkuperäinen kirjoittaja apsi:Ja Keittishän kertoo vastapalvelukseksi, mitä siihen marianne-täytteeseen tulee?
Se on etiopialainen kääretorttuAlkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:Häh? En tarkoita, että siitä jää laikkuja paperiin kiinni, vaan torttu tosiaan halkeilee pintakerroksesta, joskus jopa sinne täytteeseen asti.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Siinä on montakin vaihtoehtoa. Jos laittaa liikaa jauhoja voi olla vaikea kääriä torttua. Tai jos paistaa liian kauan voi tulla samajuttu eteen. Mut itse käärimisesta niin kääri ensimmäinen taite tosi tiukkaan ja sit alus paperin kanssa(jolle olet kumonnut sen pohjan)hitaasti joka kohdasta tosi tiukkaan ,ikäänkuin sillä paperilla myös painaen(venytät paperia käärimisen suuntaisesti).... onpa muuten tosi vaikea selittää tää asia ilman että pääsee näyttämään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Se on etiopialainen kääretorttuAlkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:Häh? En tarkoita, että siitä jää laikkuja paperiin kiinni, vaan torttu tosiaan halkeilee pintakerroksesta, joskus jopa sinne täytteeseen asti.Mä teen niitä kans.
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:Jos se torttu tahtoo repeillä pinnasta rullattaessa, ni onko siinä liikaa jauhoa vai onko vaan jäähtynyt liikaa? Yleensä näin tuppaa käymään kaakaotortun kanssa. Makua ei toki haittaa.
Liian vähän sokeria siinä leivinpaperilla.![]()
Häh? En tarkoita, että siitä jää laikkuja paperiin kiinni, vaan torttu tosiaan halkeilee pintakerroksesta, joskus jopa sinne täytteeseen asti.
Kannattaa tehdä edellisenä päivänä, niin marainnekarkkien maku ehtii vetäytyä siihen itse kääretorttuunkin yön aikana jääkaapissa.Alkuperäinen kirjoittaja apsi:Kiitti!![]()