Kääretorttutaitajat hoi!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sehän pitää siitä alusta alkaa rullata tiukasti.
Sitten jos sulla on liian paksu se levy niin se tekee siitä ongelmallisen mikäli löysä täyte vain sisällä, eli esim. vain hillo eikä mitään vaahtoa tai cremeä seurana

mie olen tällä reseptillä tehny ja joka kerta saan kauniin pyöreän ja tiiviin rullan vaikka ois mitä sisällä, ei lässähä

3-4 kananmunaa
1,5 dl sokeria
1 dl perunajauhoja
2 rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta

Vatkaa munat ja sokeri. siivilöi jauhot samaan kulhoon ja kääntele ne vähän kerrallaan siivilöitynä muna-sokerivaahtoon. kumoa pellille, paista n. 5 minuuttia uunin keskiosassa 225 asteessa. Kumoa sokeroidulle leivinpaperille jäähtymään.

Tarkoitus olisi siis tehdä Marianne-kääretorttu. En muista ohjetta, mutta siis sokeria, munia, perunajauhoja, vehnäjauhoja, kaakaojauhetta ja leivinjauhetta. Täytteeseen Marianne-rahka.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie olen tällä reseptillä tehny ja joka kerta saan kauniin pyöreän ja tiiviin rullan vaikka ois mitä sisällä, ei lässähä

3-4 kananmunaa
1,5 dl sokeria
1 dl perunajauhoja
2 rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta

Vatkaa munat ja sokeri. siivilöi jauhot samaan kulhoon ja kääntele ne vähän kerrallaan siivilöitynä muna-sokerivaahtoon. kumoa pellille, paista n. 5 minuuttia uunin keskiosassa 225 asteessa. Kumoa sokeroidulle leivinpaperille jäähtymään.
Täng juu, tuota kokeilen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

3-4 kananmunaa
1,5 dl sokeria
1 dl perunajauhoja
2 rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta

Täng juu, tuota kokeilen.

Jos se torttu tahtoo repeillä pinnasta rullattaessa, ni onko siinä liikaa jauhoa vai onko vaan jäähtynyt liikaa? Yleensä näin tuppaa käymään kaakaotortun kanssa. Makua ei toki haittaa.

Siinä on montakin vaihtoehtoa. Jos laittaa liikaa jauhoja voi olla vaikea kääriä torttua. Tai jos paistaa liian kauan voi tulla samajuttu eteen. Mut itse käärimisesta niin kääri ensimmäinen taite tosi tiukkaan ja sit alus paperin kanssa(jolle olet kumonnut sen pohjan)hitaasti joka kohdasta tosi tiukkaan ,ikäänkuin sillä paperilla myös painaen(venytät paperia käärimisen suuntaisesti).... onpa muuten tosi vaikea selittää tää asia ilman että pääsee näyttämään :D

Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan:
Jos se torttu tahtoo repeillä pinnasta rullattaessa, ni onko siinä liikaa jauhoa vai onko vaan jäähtynyt liikaa? Yleensä näin tuppaa käymään kaakaotortun kanssa. Makua ei toki haittaa.

Liian vähän sokeria siinä leivinpaperilla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:

Häh? En tarkoita, että siitä jää laikkuja paperiin kiinni, vaan torttu tosiaan halkeilee pintakerroksesta, joskus jopa sinne täytteeseen asti.

Häh? En tarkoita, että siitä jää laikkuja paperiin kiinni, vaan torttu tosiaan halkeilee pintakerroksesta, joskus jopa sinne täytteeseen asti.
Se on etiopialainen kääretorttu :D Mä teen niitä kans.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Siinä on montakin vaihtoehtoa. Jos laittaa liikaa jauhoja voi olla vaikea kääriä torttua. Tai jos paistaa liian kauan voi tulla samajuttu eteen. Mut itse käärimisesta niin kääri ensimmäinen taite tosi tiukkaan ja sit alus paperin kanssa(jolle olet kumonnut sen pohjan)hitaasti joka kohdasta tosi tiukkaan ,ikäänkuin sillä paperilla myös painaen(venytät paperia käärimisen suuntaisesti).... onpa muuten tosi vaikea selittää tää asia ilman että pääsee näyttämään :D

hyvin mie ainaki ymmärsin, jotenka hyvin selitit.

ja sitte kannattee käärästä se leivinpaperi tiukasti siihen ympärille ja tehä siitä semmonen iso karkkikäärön näkönen ja pistää jääkaappiin huilaamaan. se saa kunnolla kuosinsa siellä viileässä ja pysyy nätisti kasassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Se on etiopialainen kääretorttu :D Mä teen niitä kans.

:D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:

se on sillon liian "kuiva" se pohja. eli vähennä joko paistoaikaa tai jauhomäärää.

Minä teen niin kakku kun kääretorttu pohjat tällä ikivanhnalla reseptillä että kaikkia yhtä paljon.

Eli esim kääretorttu:

4 munaa jotka rikon lasiin ja katson minkä verran se täytyy ja siitä sitten mitta muihin aineisiin.
Eli jos on vaikka just sopiva lasi että se tulee noinsta täyteen niin
sitten vaan
1 lasi sokeria
1 lasi jauhoja jossa leivinjauhe

Yhteistyössä