Käärme kotipihassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muhvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyi saakeli, minen jää kahtommaan että mikä käärme on kun jo juoksen kilometrin päässä. Mun edesmennyt koira yritti yks kerta leikkiä ison kyyn kanssa, en huomannut heti sitä kun olivat ojassa. Jouduin repimään koiran loppujen lopuks kädet verillä ohuesta fleksinarusta, että saan nopeammin pois käärmeen luota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös muuten jos on paljo kusiaasia(murkkuja) pihassa niin ei tuu käärmeitä??

Tämä on oikeasti enemmänkin uskomus kuin tosi asia. Perustuu kuulemma enemmänkin siihen, että suosivat erilaisia ympäristöjä, murkku ja kyy siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:

Tämä on oikeasti enemmänkin uskomus kuin tosi asia. Perustuu kuulemma enemmänkin siihen, että suosivat erilaisia ympäristöjä, murkku ja kyy siis.

eli yhtä tyhjän kans =( voi paska!mistäs mä siiliä ny löyrän sitte?

Jaa-a. Ei taida kyllä mitkään poppaskonstit auttaa. Tai en tiedä onko jotain oikeasti toimivia juttuja. Jalkojen tömistely säikyttää kyllä käärmeet piiloihin aika hyvin. Tätä voisi kyllä joskus kysellä ihan joltain ihan ammatilaiselta. Itseänikin kiinnostaisi tietää :D :)

Jaa-a. Ei taida kyllä mitkään poppaskonstit auttaa. Tai en tiedä onko jotain oikeasti toimivia juttuja. Jalkojen tömistely säikyttää kyllä käärmeet piiloihin aika hyvin. Tätä voisi kyllä joskus kysellä ihan joltain ihan ammatilaiselta. Itseänikin kiinnostaisi tietää :D :)

että kakarat hyppii kaiket päivät pitkin pihaa tasajalakaa ;) oikeesti,vähä jänskättää ku tos räjäytellään uudella asuntoalueella ja mettää on hakattu niin kuinka ne kärmehet lähtöö sieltä valumahan tänneppäin :(

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Ihan vaan ohi mennen kysäsen...*avaa sateenvarjon* kuinkaa moni erottaa myrkyllisen kyyn vaskitsasta tai rantakäärmeestä?

mulle on ihan sama mitä lajia on,jos kärmehen näjen niin emmä kyllä rupia kattoon jotta mitä lajia se on!hen!ki siltä lähtee jos meirän markille eksyy!

*avaauseemman sateenvarjon* et satu tietään että vaskitsa ei edes ole käärme:) ja se on rauhotettu... kyitäkin saa tappaa vain jos tulee pihaan eikä uskalla siirtää sitä. Kyy ja vaskitsa sekä rantakäärme kyllälähtevät karkuun kuhansitä heittää vaikka halolla. Ymmärrän kyllä pelon ja inhon, mutta miksi kaikki pitää aina tappa? Tietty jos niitä miljoonia siinä pihassa pyörii niin antaa mennä vaan, houkutelkaa siilejä pihaanne ni käärmeet katoo :)

No toi mikä meidän pihalla oli niin oli varmasti kyy :$ Ja kun se koiran häkille oli menossa niin en mä sitä enää siinä vaiheessa ala säikyttelemään vaan kyllä se pääsee hengestään.Jos meillä ei olis lapsia tai noita koiria joita noi kyyt vois vahingoittaa niin sittenhän luikertelis tosta pihan poikki.

Mutta kun yksi koira on häkissä ja toinen juoksentelee pihassa vapaana niin käärmeet ei ole tervetulleita meille.Ja toi käärme oli sellanen sinertävä :x

Kyy ei ole rauhotettu.

että kakarat hyppii kaiket päivät pitkin pihaa tasajalakaa ;) oikeesti,vähä jänskättää ku tos räjäytellään uudella asuntoalueella ja mettää on hakattu niin kuinka ne kärmehet lähtöö sieltä valumahan tänneppäin :(

No toivotaan, että lähtevät toiseen suuntaan. Täälläkin käy käärmeille vähän elinpaikat ahtaiksi, kun jatkuvasti rakennetaan. Ja muillekin metsän elukoille. Anopin parvekkeen alla kulki kaksi hirveä, siis ihan betoniviidakossa. Meilläkin on tuolla asfaltilla pistänyt hirvi yhtenä yönä painellen ohi. Ketun näin ihan keskustassa harakka suussaan kaksi päivää sitten. Ahtaaksi käy :|

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ihan vaan ohi mennen kysäsen...*avaa sateenvarjon* kuinkaa moni erottaa myrkyllisen kyyn vaskitsasta tai rantakäärmeestä?

mulle on ihan sama mitä lajia on,jos kärmehen näjen niin emmä kyllä rupia kattoon jotta mitä lajia se on!hen!ki siltä lähtee jos meirän markille eksyy!

*avaauseemman sateenvarjon* et satu tietään että vaskitsa ei edes ole käärme:) ja se on rauhotettu... kyitäkin saa tappaa vain jos tulee pihaan eikä uskalla siirtää sitä. Kyy ja vaskitsa sekä rantakäärme kyllälähtevät karkuun kuhansitä heittää vaikka halolla. Ymmärrän kyllä pelon ja inhon, mutta miksi kaikki pitää aina tappa? Tietty jos niitä miljoonia siinä pihassa pyörii niin antaa mennä vaan, houkutelkaa siilejä pihaanne ni käärmeet katoo :)

No toi mikä meidän pihalla oli niin oli varmasti kyy :$ Ja kun se koiran häkille oli menossa niin en mä sitä enää siinä vaiheessa ala säikyttelemään vaan kyllä se pääsee hengestään.Jos meillä ei olis lapsia tai noita koiria joita noi kyyt vois vahingoittaa niin sittenhän luikertelis tosta pihan poikki.

Mutta kun yksi koira on häkissä ja toinen juoksentelee pihassa vapaana niin käärmeet ei ole tervetulleita meille.Ja toi käärme oli sellanen sinertävä :x

Kyy ei ole rauhotettu.

Juu, ei hätää, kyllä minä tämänkin näkökannan ymmärrän ihan täydellisesti. :wave: En minä ainakaan ala sinua soimaamaan. :|

Käärmeet kaikkoo tärinääsen takia ku ne eikuule, vaan aistivat tärinän maasta ja tajuavat, että hei, jokin mua isompi on tulossa... meilläki pyörii kärmeksä täälä vaikka muille jakaa. Mie olen sen verta pöpi (ja kai kokenukki) et pistän matosen juuttipussiin ja vien mehtää :) mutta jos oikeen kiirus tulee ni kyllämäki siltä hengen vien,käärmeeltä siis

Mä en ikinä uskaltais ottaa käärmettä kiinni ja laittaa sitä pussiin siksi aikaa kun veisin sen metsään :o Mä en ilkeis sitä pussia pitää kädessä kun tietäisin että siä on käärme sisällä :|

Mutta niin mä oisin halunnut tehdä kun mä en tykkää että joudutaan tappamaan viattomia eläimiä kun ne vaan sattuu tuleen väärään paikkaan väärään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mä en ikinä uskaltais ottaa käärmettä kiinni ja laittaa sitä pussiin siksi aikaa kun veisin sen metsään :o Mä en ilkeis sitä pussia pitää kädessä kun tietäisin että siä on käärme sisällä :|

Mutta niin mä oisin halunnut tehdä kun mä en tykkää että joudutaan tappamaan viattomia eläimiä kun ne vaan sattuu tuleen väärään paikkaan väärään aikaan.

tömistele maata tai heitä vaikka puuklapeilla jos ei kamala hätä ole ja ei "purtavaa" lähellä kärmestä, kyllä se siitä katoo. Huutaa ei tosiaan kannata ku niillä ei ole korvia ollenka

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Mutt mitäs, jos kyy uiskentelee vedessä vastaan? Pureeko se? Osaako käärme sukeltaa vai uiko se vain pinnassa? Tunteeko se vedessäkin 'värähtelyä' ja ui pakoon?

kamalaa... toivottavasti ne ei ainakaan sukeltaa osaa... viimekesänä muistan iltiksen otsikoista sellaisen että käärme puri naista vedessä..

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Mutt mitäs, jos kyy uiskentelee vedessä vastaan? Pureeko se? Osaako käärme sukeltaa vai uiko se vain pinnassa? Tunteeko se vedessäkin 'värähtelyä' ja ui pakoon?

kamalaa... toivottavasti ne ei ainakaan sukeltaa osaa... viimekesänä muistan iltiksen otsikoista sellaisen että käärme puri naista vedessä..

osaa käärmeet sukeltaa...

Mun mielestäkään niitä kyitä ei saisi tappaa, vaikka on kyllä monesti mielessä käynyt mökkipihassa varsinkin keväisin kun kalliolla heräilevät talviunestaan. Että nuijisin ne kaikki.

Ja eikös ne käärmeet voi oleilla puissakin, hui:( Jostain olen kuullut että kun kyyn polttais nuotiolla, niin muut kyyt haistais sen hajun ja lähtisivät pois paikalta?!

Sitten olen joskus kuullut, että kun pihan rajaa sellaisella kalkkivanalla, niin kyyt ei tulis sinne kalkkirajan sisäpuolelle. Kannattaa tuotakin kokeilla, jos rupeaa kyitä olemaan riesaksi asti;)

Yhteistyössä