Yöks, käärme!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Tapahtui juhannuksena mökillä:
Makoiltiin mökin pihassa aurinkotuoleilla, kun siihen ei käynty tuuli ja ilma oli ihanan lämmin. Kuopus 1,5 vee leikki pienessä kahluualtaassa ja siinä oltiin jo tovi oltu. Kunnes kuopus lähti kävelemään rantaan päin rantasaunan ohi, josta menee noin metrin leveä polku rantaan. Harvemmin kuopus piha piiiristä on poistunut, kun piha itsessään on aika iso, että siinä on riittänyt kiertämistä. Sanoin sitten miehellä, että pitäiskö mennä perään, jos siellä on vaikka käärme... Mies nousi ylös ja huusi, että siellä tosiaan on käärme. Kuopus oli huomannut myös käärmeen, joka oli polulla reilun metrin päässä pojasta. Luojan kiitos, poika pysähtyi ja jäi ihmettelemään sitä sormella osoittaen. Mutta ne sekunnit tuntuivat kyllä pitkiltä, kun mies juoksi kuopuksen kiinni ja veti hänet pois sieltä. Usein kun vielä poika lähtee juoksemaan karkuun kun häntä otetaan kiinni ja nyt olis astunut suoraan kyyn päälle.

Siis hyi, mikä tilanne. Ollaan kyllä tiedetty, että mökkisaaressamme käärmeitä on, kun saari on osaksi ihan metsää ja kalliota ja onhan käärmeitä nyt luonnossa aina. Pihapiirissä niitä ei ikinä ole näkynyt, kerran ollaan metsässä luontopolulla kävellessämme nähty käärme, silloinkin se oli kaukana kallionkolossa. Mutta kauheaa kun miettii että kyyn purema 1-vuotiaalle voi jo olla kohtalokas.

Ja jos joku ihmettelee, miksei muutenkin heti jo lähdetty lapsen perään joka kävelee rantaa kohti, niin sitä kautta rantaan on matkaa n. 150 metriä ja hän oli vasta polun päässä ja näimme hänet koko ajan, mutta vasta seisomaan noustessaan mies näki sen, että polulla oli myös käärme.

Mutta oottekos te muut kohdanneet kyiden kanssa? Hyi että, ne ovat niin iljettäviä otuksia |O

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Tiedätkös, että mä näin ton sun eilisen viestin takia painajaisia viime yönä!! Että kiitti hitosti :kieh:

Hei, arvaa miten mä nukuin tuosta seuraavan yön |O
Mä en pystynyt enää yhtään rentoutua koko mökillä, pelkäsin et käärmeet hyökkää joka puolelta ja tosiaan yöllä niitä oli jo sängyssäkin (unessa, onneks). Mut hirvee kun miettii, et siinä olis oikeesti voinu käydä huonosti :(

Alkuperäinen kirjoittaja uskoisko:
onko muuten totta että jos pihassa on muurahaispesiä
niin silloin ei oo käärmeitä pihassa?

No, tuolla saaressa on ainakin muurahaispesiäkin. Ei nyt tosin pihassa, mut ympärillä paljonkin.

Onkohan olemassa mitään käärmekarkottimia?

Mun vanhempien mökillä on paljon kyitä ja miä oon siäl mökkillä aina tosi säikky...toi meijän vanhempi juoksee ja ryntäilee kokoajan ja pienenpi on niin pieni...kokoajan muistutan että tömistä ja mee rauhallisesti ja itse meen peräs..Nään asiasta painajaisia...inhottavaa kun muuten tykkäisin mökkeillä ja varmaan lapset myös!

Siiliä pihaan niin ei pitäis matosia näkyä. Maan tömistely auttaa myös koska käärmeellä ei ole korvia(ei ole apua vaikka kuin huutais), vaan se aistii maan tärähtelyn ja saalistaa kielensä avulla (ns. lämpö"kamera")

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Tiedätkös, että mä näin ton sun eilisen viestin takia painajaisia viime yönä!! Että kiitti hitosti :kieh:

Mä en pystynyt enää yhtään rentoutua koko mökillä, pelkäsin et käärmeet hyökkää joka puolelta ja tosiaan yöllä niitä oli jo sängyssäkin (unessa, onneks). Mut hirvee kun miettii, et siinä olis oikeesti voinu käydä huonosti :(

No ihan takuulla!
Nyt ootte sitten kaikesta päätellen taas kotiutuneet mökiltä. Kotona teil ei taida ihan heti olla vaaraa käärmeistä..?

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
saiko miehes tapettua sen??

Ei saanut, kun ei ollu sillä hetkellä mitään kättä pidempää mukana, kun kuopuksen sieltä haki pois. Mies juoksi kyllä samantien varastoon, nappasi käteensä pienoiskiväärin(kun ei muuta kiireessä käteen osunut) ja yritti sen kanssa ampua likertelijaa, paukut vaan loppuivat heti. Käärme kuitenkin lähti miestä karkuun pienelle metsäalueelle sen polun ja saunan väliin, siis se alue on ehkä kymmenen neliötä, mutta sinne se vaan hävisi. Vaikka mies sitten haki vielä lapionkin ja kaivoi tai muokkasi maan ympäri koko siltä alueelta. Sanoi, ettei lähde pois ennen kuin kyy on tapettu, mutta pakko se vaan oli sitten luovuttaa.
Mä olin ihan varma, että kyy piiloutui jonnekin sinne meidän saunaan ja pelkäsin niin hitosti käydä siellä sen jälkeen.

No ihan takuulla!
Nyt ootte sitten kaikesta päätellen taas kotiutuneet mökiltä. Kotona teil ei taida ihan heti olla vaaraa käärmeistä..?

On niitä täälläkin nähty :( . Vaikka ihan omakotialuetta onkin, niin naapuri kertoi nähneensä ihan pyörätiellä kerran kyyn. Ja toisilla naapureilla oli rakennusaikana paljonkin käärmeitä tontilla. Mut hitto, luulis nyt ettei ne ihan tänne meidän pihaan täällä sentään tulis :x

Me asutaan metsän keskellä ja isot kallioalueet lähellä. Meillä riittää kyitä enemmän kuin tarpeeks. Pihalla ja murmikolla ei ole näkynyt mutta heti metsän raunoilla niitä sitte etenkin keväisin saa metsästää. Kaikki tapan jotka saan, niin lähellä kuitenkin pihaa ovat. Lapsiakin neljä, joten tarkkana saa olla... YÖK TOSIAAN!

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Siiliä pihaan niin ei pitäis matosia näkyä. Maan tömistely auttaa myös koska käärmeellä ei ole korvia(ei ole apua vaikka kuin huutais), vaan se aistii maan tärähtelyn ja saalistaa kielensä avulla (ns. lämpö"kamera")

Ilmeisesti kuopus on niin pieni, ettei sen kävely viel tömistänyt maata tarpeeksi kun se ei kyytä ainakaan yhtään näyttänyt haittaavan :(

meillä hyppivät lapset trampolla niin näkivät 2 kyytä luikertelevan
halkopinon väliin.Poika ajeli viellä mopolla eivät pelänneet sitäkään.
100 metrin päässä vilkasliikenteinen tie.rekkaruljanssi

No ihan takuulla!

On niitä täälläkin nähty :( . Vaikka ihan omakotialuetta onkin, niin naapuri kertoi nähneensä ihan pyörätiellä kerran kyyn. Ja toisilla naapureilla oli rakennusaikana paljonkin käärmeitä tontilla. Mut hitto, luulis nyt ettei ne ihan tänne meidän pihaan täällä sentään tulis :x

Voi kääk, mä en tule teille enää ikinä kylään :o
(no ei, sitä ei kyllä mitkään matoset estä :D )

Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
viime kesänä naaapurin mies näki kun kyy meni niiden talon ulkolaudotuksen väliin... vähnkö olisin pelännyt jos meillä olis mennyt

Siis hyi helvata!!
Tää on ehkä ällöin ikinä!
Mua on ahdistanut hiiret meidän talon seinien välissä, mut ne saa kyllä ihan rauhassa asustella siellä, kunhan ei vaan koskaan ikinä tule käärmeitä tänne!

:x :x . Onneks teidän pieni ei tosiaan koskenut tai astunut kyyn päälle.

Eipä noita käärmeitä silleen tarvi pelätä, ne kun pelkää ihmistä huomattavasti enemmän kuin ihminen niitä. Mutta tosiaan nuo pikkulapset on haaste. Eihän käärme pure ellei sitä ärsytä, mutta mistäs lapsi tietäis olla tutkimatta kärmestä jos sellainen vastaan tulee.

Toivottavasti ei toistu :|

Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
viime kesänä naaapurin mies näki kun kyy meni niiden talon ulkolaudotuksen väliin... vähnkö olisin pelännyt jos meillä olis mennyt

Siis hyi helvata!!
Tää on ehkä ällöin ikinä!
Mua on ahdistanut hiiret meidän talon seinien välissä, mut ne saa kyllä ihan rauhassa asustella siellä, kunhan ei vaan koskaan ikinä tule käärmeitä tänne!

tämä maalaisisäntä vaan tuumas "tulloo se sielt poikkeen, ei se sinne asumaan jää" --puistatus

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
:x :x . Onneks teidän pieni ei tosiaan koskenut tai astunut kyyn päälle.

Eipä noita käärmeitä silleen tarvi pelätä, ne kun pelkää ihmistä huomattavasti enemmän kuin ihminen niitä. Mutta tosiaan nuo pikkulapset on haaste. Eihän käärme pure ellei sitä ärsytä, mutta mistäs lapsi tietäis olla tutkimatta kärmestä jos sellainen vastaan tulee.

Toivottavasti ei toistu :|

Niin ja kun pureehan ne silloin jos niiden päälle astuu ja se voi tapahtua ihan vahingossakin. Mä kävelen kyllä tuolla mökillä aina saappaat jalassa jos luontopolulle lähden, mutta mietin et mitä kuopuksella edes saappaat hyödyttää kun käärmehän ylettyis puremaan sitä ylemmäskin ja jos pieni kumartuu tutkimaan sitä. Siis luojan kiitos, et poika vaan hämmästyi nyt ja jäi paikoilleen ihmettelemään sitä.

Yhteistyössä