Kadonnut isä, ja lapsen synttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marianne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marianne

Vieras
lapseni isä ei ole yli 7kk ottanut meihin mitään yhteyttä, ei edes tekstaria, eikä ole edes vastannut, jos minä olen yrittänyt. Nyt tulisikin yhtäkkiä pojan synttäreille. Ja jatkosta ei taas tietoa...

Lapsi ei isästään puhu enää mitään, mutta varmaankin kaipaa. Jotenkin ei kestä pienen sydämen murtumista, kun isä taas katoaa, jos nyt tulee :(

Kiellänkö siis kylmästi tulemasta, jos parempaan ei kykene?

En kieltäisi. Hän on joka tapauksessa lapsen isä, vaikka muistaisi ja kävisi luonanne harvoin. Myöhemmin voisi harmittaa, kun on kieltänyt ne harvatkin käynnit. Pyytäisin häntä tapaamaan lasta useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
anna vielä 1 mahollisuus?

Hän on sanut niitä jo lukemattomia. Lapsi on ekaluokkalainen, joten isän katoaminen ottaa varmasti todella koville tässä iässä.
Ei ihan niin paha pienempänä tai toivottavasti isompana. On mies kadonnut elämästämme jo monesti, enemmän tai vähemmän. Siksi tiedän, mitä se tekee, kun tullaan ja mennään miten sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
anna vielä 1 mahollisuus?

Hän on sanut niitä jo lukemattomia. Lapsi on ekaluokkalainen, joten isän katoaminen ottaa varmasti todella koville tässä iässä.
Ei ihan niin paha pienempänä tai toivottavasti isompana. On mies kadonnut elämästämme jo monesti, enemmän tai vähemmän. Siksi tiedän, mitä se tekee, kun tullaan ja mennään miten sattuu.

Jos on jo saanut mahdollisuuksia paljon ja lapsi joutunut kärsimään. NE mahdollisuudet on silloin käytetty. Tiedän, koska mulla on kokemusta!!!!!!!!

Aika vaikea on mun mielestä kieltääkään, koska lapsi kuitenkin haluaisi isänsä nähdä. Saattaisi olla myöhemmin katkera, jos kuulee sinun kieltäneen tapaamisen. Kurja tilanne.

Monet ehdottaa, ettei lapselle parane kertoa etukäteen. Sekin on toisaalta totta, ettei pety. Mutta lapsipsykologit ovat nimenomaan painottaneet, että sitä ei saa tehdä, ett äisä vain tulee. Lapsen pitää voida valmistautua isän tuloon.
Ajatelkaas itse, jos joku pöllähtää synttäreillenne, ihminen, jonka kanssa on vaikeat välit. Ei ehkä ihan helppoa aikuisellekaan?

Teen siis ratkaisun, että kiellän. Itku ja suru on niin suuri, sen tiedän, jos taas kaikki menee niin kuin ennen :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika vaikea on mun mielestä kieltääkään, koska lapsi kuitenkin haluaisi isänsä nähdä. Saattaisi olla myöhemmin katkera, jos kuulee sinun kieltäneen tapaamisen. Kurja tilanne.

Lapsi ei puhu isästään juurikaan. Joskus tulee halu nähdä, mutta pitkään aikaan ei ole nyt puhunut. Eikä siis tiedä tästä mitään, koska isältä tuli vain tekstari minulle.

Lapsi ei puhu isästään juurikaan. Joskus tulee halu nähdä, mutta pitkään aikaan ei ole nyt puhunut. Eikä siis tiedä tästä mitään, koska isältä tuli vain tekstari minulle.

Ratkaisusi saattaa olla hyvä, jos isä vaikka tajuaisi pitää yhteyttä ja olla pojan elämässä tasaisemmin. Mutta ajattelepa, jos isästä ei enää tämän jälkeen kuulu mitään.

Ratkaisusi saattaa olla hyvä, jos isä vaikka tajuaisi pitää yhteyttä ja olla pojan elämässä tasaisemmin. Mutta ajattelepa, jos isästä ei enää tämän jälkeen kuulu mitään.

No eihän hänestä ole kuulunut nytkään. Häntä kun ei oikeastaan enää edes ole meidän elämässä. Silloin mikään ei muuttuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kingis:
jos kiellät mies voi käyttää sitä sua vastaan et " kielsit tulemasta " jne.. ja puhua ympäri kyliä..

Niinhän tuo tekee jo nyt, vaikka en ole ennen kieltänyt.
Eli taidan ajatella kuitenkin vain lasta, niinkuin tässä kai pitäisi. Mutta kukapa sen oikeastaan varmaksi osaisi tietää mikä on tulevaisuutta ajatellen oikein.

Yhteistyössä