Kiero kaverini sai taas minut raivon partaalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija82

Vieras
Olen 33v mieshenkilö, ja olen tapaillut nyt piitkän sinkkuajan jälkeen erästä naista. Minulla on myös yksi samanikäinen miespuolinen kaveri, jonka olen tuntenut jo peruskoulusta lähtien. Hän taas sitten on kotona asuva, mökkiytynyt aikamiespoika joka todennäköisesti melko toivoton tapaus parisuhdemarkkinoilla, ja varmaan sellaisena pysyykin kun ei yhtään mitään tee sen eteen edes. Hänellä on sellainen ikävä asenne, eli mitä hänellä ei ole, niin ei hän sitä suo muillekaan, ja sen hän taas viimeisen kuluneen kuukauden aikana näytti.

Tämä kaverini on yhden kerran tavannut tämän uuden naisystäväni (sanotaan häntä vaikka Miiaksi) ja tiennyt koko ajan että tapailen häntä melko tiheään. Yhtenä päivänä noin vähän yli kuukausi sitten kun tekstailin kaverini kanssa ja mainitsin jotain tästä Miiasta, ja kaverini sitten kysyi että oletteko tosissaan Miian kanssa, että kun hänen synttärit lähestyy, niin kutsunko teidät molemmat synttäreille. Sanoin että vaikea sanoa vielä, ja saat itse päättää että kutsutko meidät molemmat vai vain minut. Laittoi sitten että saatte tulla molemmat. Olin tietysti iloinen yhteiskutsusta, ja kerroin tästä sitten tapailemalleni naiselle ja hänkin innostui asiasta.

Sitten yksi päivä tuossa syyskuun aikana näin sattumalta kaveriani, niin hän sanoikin että jos tuletkin hänen synttäreille yksin. Olin tietysti pettynyt kun olin jo ehtinyt luvata naisystävälleni että menemme kaverini synttäreille. Kysyin perusteluja ja hän sanoi että kun eihän minullakaan ole ketään, niin miltä se minusta tuntuu sitten, ja taas saan kuulla kyselyjä että miksi minulla ei ole ketään, ja kysyi vieläkin että oletteko tosissaan, johon vastasin että sen aika näyttää. Kysyin myös että miksi et tee sen eteen mitään että sinullakin joku olisi? Vastasi vain että kun ei niitä sopivia ole löytynyt. No eihän niitä löydy jos vain kotona vanhempien helmoissa pyörii, ja eihän se minun syy ole jos hän ei ketään löydä, eli turha sitä minulle on kostaa. Tietysti hän itse saa päättää ketä omille synttäreilleen kutsuu, mutta tuollainen että ensin lupaa tulla minun tapailemani naisen kanssa ja sitten peruu, että tuletkin yksin, niin on jo aika törkeää. Asia jäi sitten vähän auki, että saanko tulla tämän naisen kanssa vai yksin ja synttäreiden tarkka ajankohta myös. Hän lupasi ilmoitella lähempänä. Oli siinä kuitenkin melko nolo uudelle naisystävälleni kertoa että et ehkä saakaan tulla. Ajattelin että jätän itsekin väliin kun kerran kaverini noin menettelee.

Kului sitten viikkoja eikä kaveristani kuulunut mitään muuta kuin joitain satunnaisia tekstareita jotka eivät hänen synttäreitä koskeneet. Kuun viimeinen viikonloppu sitten alkoi lähestyä eikä edelleenkän kuulunut tarkempaa tietoa niistä synttäreistä. Oli jo perjantai eikä vieläkään kuulunut mitään, ja ajattelin että hän on änkyränä miehenä tahallaan pulijauttanut minut pois kutsuttujen listoilta, kun ei kerran kelpaa yksin tulla. Perjantai-ilta oli sitten pitkällä jo, kunnes hän tekstaria laittoi, että täällä ollaan jo synttäreitäni viettämässä ja että mitä touhuat kun et ole täällä? Vastasin että mistä olisin tiennyt kumpana päivänä sinun synttärit on, kun et ole mitään ilmoitellut. Hän kivenkovaan väitti että olen laittanut mutta et vastannut, mutta tosiaankaan hän ei ollut laittanut vaikka niin väitti. Hän sanoi että olisit saanut tulla jos olisit tullut yksin, eikä enää pyytänyt minua sinne.Tuotakaan hän ei sitten ollut ilmoittanut että saanko tulla yksin vai tämän Miian kanssa. Väitti myös että alusta lähtien sanoin että tuut yksin. Näin ei myöskään ollut, ja sanoin että minulla on tallessa ne viestit joissa sanoit että saatte tulla molemmat. Ei uskonut vieläkään, ja sanoin että ei ollut yhtään kiva että ensin lupaat tulla kahdestaan ja sitten perut. Ei meinannut mennä perille tämäkään ja vastaukseksi sain mm että miksi aina moitit minua ja että älä jauha paskaa! Oli taas seuraavana päivänä melko nolo sanoa naisystävälleni että ne synttärit olivat eilen ja ne nyt menivät sivu suun, kun ei voinut ilmoitella tarkempaa ajankohtaa ja että saadaanko me molemmat sinne mennä. Eihän siellä hänen synttäreillä ole ollut muita kuin hänen vanhemmat ja kaksi sukulaispariskuntaa eli veli ja serkkupoika vaimoineen ja ne hän varmaan hyväksyi kun ne olivat sukulaisia.

Eli tiivistettynä: Kaverini kutsui aluksi synttäreilleen minut ja tapailemani naisen ja sitten myöhemmin perui sen ja perusteena ne jotka jo kerroin. Sitten hän itse vaikenee niihin synttäreihin asti ja kun synttärit jo täydessä vauhdissa menossa niin laittelee viestiä ihan kuin kiusatakseen ja väittää täysin omaksi edukseen eli niin kuin se, että alusta lähtien sanoin että tulet yksin ja että laitoin viestiä tarkemmasta ajankohdasta ja siitä että saanko ottaa naisystävääni mukaan, ja nämähän eivät pidä paikkansa.

Näin siis tämä kaverini oli taas tosi raivostuttava ja sai minulta mielen matalaksi taasen. Taitaa olla näin, että tuollaisen elämäänsä turhautuneen peräkamarinpojan elämän ainoa sisältö on muiden pompottelu ja määräily sekä niskanpäällä oleminen, ja niin kuin tuossakin tapauksessa hän inttää vaikka mustan valkoiseksi eikä ikinä myönnä itse tehneensä väärin.

Tama nullity ei millaan vuotoa kuulosta 33-vuotiaan kirjoittamalta, ei niin mitaan osin. Tälläistä odottaisi noin 15v tytolta eika aikuiselta miehelta.

Itse ongelmaan, jos kaverisi kaytossa hairitsee, etsia uusia kavereita. Turha se on puhkua raivoa asiasta, kun ihan hyvin olisit itse voinut synttareita edeltavalla viiva soittaa kaverillesi ja kysya kutsun tilannetta.

Pakko kompata edellisiä. Yleensä 5-6-vuotiailla on tapana pelata noilla synttäreillä, "et pääse mun synttäreille, ellet anna karkkia" -tyyppisesti.

Mitä ihmeen väliä yksillä synttäreillä ja miten jaksat vatvoa asiaa noin kamalasti. Anna olla,synttärit tulevat joka vuosi. Ensi vuonna juhlitte sitten paremmalla menestyksellä.

Yhteistyössä