kaikki kaverit menee rippikouluun,oma poika ei kun ei kuulu kirkkoon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun serkku meni Prometheus-leirille vaikka kuuluu kirkkoon.

Protuleirin käy monikin kirkkoon kuuluva, osa heistä käy molemmat, riparin ja protun.
Protuleiri pitäisi kuulua kaikille 'pakollisena' .

Ne asiat joita siellä puhutaan ja pohdiskellaan on tuon ikäisille huomattavasti tärkeämpiä kuin vain uskonnon opiskelu riparilla.

Kyllä riparillakin puhutaan paljon mm seurustelusta, muiden kunnioittamisesta,itsensä kunnioittamisesta, seksistä , päihteistä jne. paljon muutakin kuin uskontoa, mutta toki myös sitä.

http://www.protu.fi/

Jos ei kirkkoon kuulu, en tiedä, kannattaako riparia ihan vain kavereitten takia käydä.
Siis jos ei usko, eikä aio liittyä kirkkoon jne.

Protulla taasen ollaan uskoon, politiikkaan jne sitoutumattomia ja mietitään elämän tärkeitä asioita eri kanteilta.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan ja nuoria menemään leirille!

Alkuperäinen kirjoittaja jontriplet:
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Mä kysyisin pojalta itseltään, että haluaako mennä, ja valaisisin, että jos sinne menet, niin sitten oletetaan, että liityt samalla kirkkoon ja siitä seuraa kaikenlaista (kirkollisvero, kirkollinen vihkilupa jne.)

toihan on lapselle valehtelemista! vielkä kerran riparin voi käydä, vaikka ei kuulu kirkkoon vaikka ei halua konfirmaatipta, vaikka ei koskaan haluis liittyä kirkkoon....

Voi olla, mutta en mä suosittelisi lasta menemään riparille; paitsi, jos ihan omasta halustaan olisi liittymässä kirkkoon! Muu olisi mielestäni jotenkin loisimista...

kiitos kaikille vastauksista!poika siis käy ihan normaalisti uskontotunneilla,ja käy urheilun puolesta leirillä joka kesä,mutta tuota rippileiriä on jo pohtinut vaikka ei vielä ihan ole ajankohtainen asia.ja voihan olla että prometheus leirille tuleekin tuttuja,tai poika muuttaa mieltään ja jättää leirille menemisen kokonaan...en haluaisi toisaalta että poika liittyisi kirkkoon,mutta poika saa toki tehdä päätöksensä ihan itse sitten joksus :)

Alkuperäinen kirjoittaja kirkkis:
poikani haluaisi riparille ehdottomasti kun kaveritkin menevät...prometheus leiri on hyvä vaihtoehto,mutta kun ne kaikki kaverit menee sinne riparille
Todella naurettava syy mennä riparille.

No meillä ei lapsilla ole tuota ongelmaa, sillä riparille he eivät mene, ennen kuin ovat täysi-ikäisiä. Saa tapahtua todellinen ihme, että antaisin luvan riparille menoon saati kasteeseen tai konfirmaatioon.
Protu-leirikin on pelkkää teeskentelyä. Jos nuori ei osaa ajatella itsenäisesti niin huonosti ovat hänen asiansa.