Kaikki menee yli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Siis tänään aivan kamala päivä. Tuntuu, että en pysy mukana tässä menossa. Vaatimukset on liiallisia. En pysy perässä.

Kotitöitä on liikaa. Mies ei omakotitaloon muuton jälkeen tee mitään niistä töistä, jotka ennen kerrostaloasunnossa jaettiin, kuten ruoanlaitot ja siivoukset. Pyykit olen halunnut aina itse hoitaa.

Tuntuu, että lapsiakin on liikaa, kun heitä on kaksi. Miksi jo ekaluokkalaisille annetaan koulusta omat kirjastokortit. Ja tottakai äitin on muistettava uusia tai palauttaa. Ja taas oli tullut maksua, kun videoilla on lainausaika 7 vuorokautta, niin enhän ole muistanut uusia enkä palauttaa. Koulusta vyöryy tiedotetta ja paperia toisensa jälkeen. Hukkaan niitä, ja sitten harmittaa. Entä kun toinenkin menee kouluun? Kuka ne kaikki jaksaa muistaa?

Miten te suurperheiden äidit jaksatte kaiken? Onko minulla dementia vai olenko jo vanha, kun kyllästyttää, ärsyttää, masentaa, ei jaksaisi tänään mitään. Vaatimuksia tuntuu olevan aivan liikaa. Eikä ne helpota kun lapset kasvaa, vaan lisääntyy.

pitäiskö opettaa huolehtimaan omista tavaroista? mutta ei taida kyllä kuulua vanhempienkaan vahvoinpiin ominaisuuksiin? täällä on ainakin koulussa tapa että ekaluokkalainen ei saa kirjastokorttia jos ei jo ole tottunut lainaaja. tai saa kortin, mutta lainakirjat pidetää/luetaan koulussa. eli ovat koulun vastuulla.
varmaan oli tosi paljon apua tästä, sorry.. :u

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:38 tuota kirjoitti:
pitäiskö opettaa huolehtimaan omista tavaroista? mutta ei taida kyllä kuulua vanhempienkaan vahvoinpiin ominaisuuksiin? täällä on ainakin koulussa tapa että ekaluokkalainen ei saa kirjastokorttia jos ei jo ole tottunut lainaaja. tai saa kortin, mutta lainakirjat pidetää/luetaan koulussa. eli ovat koulun vastuulla.
varmaan oli tosi paljon apua tästä, sorry.. :u

Niin, taidan olla vähän "boheemi". Omatkin paperit on hukassa aina. Kai tässä pitäisi alkaa tsempata noiden paperien suhteen. Koska oikeasti ei tästä näytä tulevan yhtään mitään kun lapset kasvavat ja vaatimukset lisääntyvät. Olen hukannut lapsen tärkeän paperin tällä viikolla.

Ja täällä tosiaan kaikki lapset saivat kirjastokortin. olin kyllä vähän ihmeissäni, koska mielestäni 7-vuotias on kuitenkin vähän pieni huolehtimaan omasta kortista. kun kuitenkin lapselle tuli niin monta uutta juttua kuten läksyt ym. niin tuo oli mielestäni jo vähän liikaa että heti tuli myös kirjastokortti. Vanhempien huoleksihan se jää.

Mutta kiitos kun sain edes yhden vastauksen. :flower:

Länttäät HETI kaikki koulun irtopaperit jääkaapin oveen magneetilla.
Ostat ISON seinäkalenterin, johon raapusta HETI ne "tuo 2e, palauta kirjat, uimapuku, jumppavehkeet, viilipurkkeja" jne. tiedot kyseisen päivän kohdalle.
OPETAT lapsesi itse katsomaan kalenterista, mitä pitää huomenna olla mukana, HETI läksyjen teon yhteydessä, kun pakkaa repun seuraavalle päivälle.

Kyllä se siitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:43 heips kirjoitti:
Länttäät HETI kaikki koulun irtopaperit jääkaapin oveen magneetilla.
Ostat ISON seinäkalenterin, johon raapusta HETI ne "tuo 2e, palauta kirjat, uimapuku, jumppavehkeet, viilipurkkeja" jne. tiedot kyseisen päivän kohdalle.
OPETAT lapsesi itse katsomaan kalenterista, mitä pitää huomenna olla mukana, HETI läksyjen teon yhteydessä, kun pakkaa repun seuraavalle päivälle.

Kyllä se siitä.

Näinpä juuri.
Ja sit kun sie tuohon totut, niin se menee jo rutiinilla... jopa niin, että kun lapsesi on jo "iso", kuten minun 8-luokkalaiseni (perheen esikoinen), häpeää toisinaan valtavasti kun mie painan yöhousuissa, aamutoffelit jalassa ja tukka putkella varavillasukkia kädessä vimmatusti heiluttaen pojan perään tienvarteen koulutaksin kanssa kilpaa, kysymään pojalta, että tulikos villasukat jalkaan :whistle: