Kaikki vastaamaan; Millainen kännykän käyttäjä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Olivi"

Vieras
Millainen sinä olet puhelimesi kanssa, onko se aina taskussa äänet kaakossa vai onko tavoittamisesi vaikeaa? Käytätkö puhelinta johonkin muuhun kuin soittamiseen, esimerkiksi netin selaukseen? Millainen puhelin sinulla tällä hetkellä on? Olisi kiva kuulla etenkin naisten (miksei toki myös miestenkin!) kännykän käyttötarpeista ja tavoista.

Vastaan itse ensimmäisenä :) Olen monen mielestä varmasti suunnattoman rasittava puhelimen käyttäjä, puhelimeni on melkein aina äänettömällä ja nykyään suljen sen aina yöksi. Jos odotan jotain tärkeää puhelua, silloin laitan äänet päälle mutta muuten en. Katson kyllä puhelinta yleensä melko usein, välillä tosin se lojuu kassin pohjalla pitkiäkin aikoja... Olen siis tunnettu siitä, että minun kiinni saaminen on tuuri peliä, vastaan jos vastaan ja soitan takaisin kun jaksan. Saatan myös olla vastaamatta jos en vaan jaksa sillä hetkellä jutella puhelimessa ja puhelinkontaktini rajoittuu hyvinkin pieneen lähipiiriin. Minulla on puhelinvastaaja mihin voi jättää viestin tai voi laittaa vaikka tekstarin perästä jos jotain tärkeää on, tykkään siitä että en ole jatkuvasti tavoitettavissa enkä "puhelimeni orja". En juurikaan lörpöttele puhelimessa huvin vuoksi ja lähetän ehkä mielummin tekstiviestejä. En tosin tekstailekkaan muuten vaan juuri koskaan, nuorempana tuli sitä harrastettua enemmän.

En koe että tarvitsisin kännykkää edes paljoa, mutta arvostan puhelimessa kovasti nettiselainta ja karttoja, niin että bussit voi katsoa kännykästä ja tietää aina reitit ja aukioloajat! Sellaisia elämää helpottavia nykyratkaisuja :) Mailit tarkistan ja jotain turhaakin nettikäyttöä välillä, mutta lähinnä ihan hyötykäyttöä. En pelaa koskaan ja en osta mitään lisähärpäkkeitä. Musiikkia kuuntelisin mielelläni puhelimella ja puhelimen kameraa käytän. Nyt minulla on väliaikaisesti Nokia 7230 ilman nettiä, mutta tarkoitus olisi hankkia uusin iPhone sen "tietokonemaisuuden" ja hyvän kameran vuoksi. Vähän epäilyttää se, että tarvitsenko niin hienoa puhelinta, mutta edellinen älypuhelimeni oli "halpis" ja sen kyllä huomasi, puhelin oli aivan susi :P

Peruspuhelin on hyvä, sellainen missä toimii puhelut ja viestit ja mikä ei hajoa helposti. Kuvia tulee otettua, se on ihan kiva, mutta ei tarvi olla mikään huippukamera. Ja musiikin kuuntelu sekä sitä varten paikka muistikortille. Siinä ne sitten onkin. En oikein ole ihastunut mobiilinettiin tai muuhun (mielestäni) turhaan kännykän pläräämiseen. Toki joskus olisi ehkä karttapalvelu saattanut olla tarpeen.

Kännykkä on yleensä aina mukana mutta ei missään ihossa kiinni. Ja menee äänettömälle välillä.

Mulla on usein kännykkä kiinni. Olen toisinaan reissussa, eikä puhelin ole auki/mukana.
Osin siksi, että esim. sähköttömällä mökillä sitä on vähän vaikea ladata, mutta kyllä nykyään muutenkin jää kiinni. Eihän mulle kukaan koskaan soitakaan, joten miksi vaivautua.
Kotona sitten nykyään tulee yleensä nettailtua puhelimella, vaikkei tää x3-02 ihanteellinen siinä näköjään olekaan.
Periaatteessa lähimmät tietää mistä numerosta/s-postista tavoittaa jos on tärkeämpää asiaa. Tai ainakin pitäis tietää, jos vaivautuisivat joskus muistamaan.

Kännykkä on aina mukana ja päällä, äänetön paikoissa, joissa kännykkä ei saa aiheuttaa häiriötä ja kiinni paikoissa, joissa kännykkää ei saa pitää päällä.
Öisin viestit piippaavat (en herää siihen), ja puhelut äänettömiä lukuunottamatta sellaisia ystäviä, joiden tiedän saattavan tarvita mua (kuuntelijaa) yöaikaan. Lasten puhelut tulee myös aina läpi.

Mun ystävät tietävät, että mut tavoittaa aina. Yllättävän monelle tulee tilanteita, joissa tarvitsee ystävää, ja mun ystävät tietää, etten mä jätä niitä yksin.

Kännykkä on mulle puhumista ja tekstailua varten..Mitä miusta kertoo se,että prepaidliittymään lataan puheaikaa 20 e/2-3 kk...Elikkäs en ole kovin puhelias.Soitan jos on asiaa jne..
Minut tavoittaa kyllä,vastaan jos luuri on taskussa..En siis kanna puhelinta vessaan,saunaan,suihkuun,tupakalle..ei se joka sekuntti ole mukana.Mutta vastaan kyllä.
Mulla on Nokia X3,suht hyvällä kameralla - kuvia tulee otettua jonkin verran,mutta ei kauheesti..Äänet on päällä 24h/pv,tekstiviesti merkkiääni on tavallinen piipitys.

ai juu..kännykkä ajaa myös herätyskellon virkaa..

minulla on ihan perus simpukka nokia 3710 fold tai vastaava... lahjaksi saatu vuosi sitten jouluna.
yöt minulla on puhelin äänettömällä, aamulla klo 6 tulee äänet päälle ja pois menevät klo 20.
päivisin laittelen viestejä kaverini kanssa ja joskus veljieni ym sukulaisten. en yleensä soittele, vain lasten lääkäri, neuvola ym aikoja. lähetän noin 100 viestiä' kuussa.

päivisin minut yleensä tavoittaa puhelimella, mutta klo 20-6 en käytä puhelinta.

nettiä tmv en puhellimellani käytä, koska en koe sitä tarpeelliseksi. kone on sitä varten.

Kännykkä on minulle eniten kalenteri ja herätyskello, sitten sitä varten, että perhe tavoittaa minut. Muuten tykkään viestiä tekstein tai kasvotusten, sähköpostilla. En ole ollenkaan puhelimessa juttelevaa sorttia. Puhelin on kyllä yleensä lähettyvillä, taskussa tai lähipöydällä. Töissä en voi aina vastata, mutta muutoin nykyään kyllä vastaan aika kiltisti, johonkin aikaan en aina vastannut, jos olin umpimielisellä päällä. Minulla on monta vuotta vanha peruspuhelin, enkä tunne tarvivani nettiä puhelimeen enkä kuuntele musiikkia sillä. Enkä enää kuvaakaan. Olen taantuva matkapuhelimen käyttäjä, sen käyttö lähestyy entisaikaista lankapuhelimen käyttäjää. Vastaan, kun kuulen soittoäänen, en käytä vastaajaa, en soita takaisinpäin kuin erityistapauksissa.

no mulla on puhelin tossa stuvan pöydällä ja yöllä makkarissa, koska se toimii myös herätyskellona. yleensä minut saa kiinni, mutta jätän kännyn autoon esim. kauppareissun ajaksi, ja lomalla olen oppinut, että aina ei tarvii olla tavoitettavissa. kännykkä on älypuhelin ja käytän siinä nettiä päivittäin. jos olen kylässä tai vieraisilla ja kännykkä soi, niin vastaan mutta en jää siihen rupattelemaan, vaan sanon, että soitan myöhemmin. paitsi jos on kyseessä joku tärkeä asia, joka vie aikaa muutaman minuutin

Minulla on ihan peruspuhelin, jota käytän soittamiseen ja viestien laittoon. Se on minulla yleensä minulla mukana ja äänet ovat joko päällä tai eivät miten ovat sattuneet jäämään.

Harvoin soittelen ihan huvin vuoksi, vaan aina pitää olla jotain asiaa. Paitsi kerta viikkoon isälleni mitä kuuluu -puhelun. Viestiäkin laitan aika vähän, mutta kuitenkin enemmän kuin soittelen.

Pahiten ärsyttävä käyttäjäryhmä on puhelimaan huutavat. Koko lähikortteli tai junavaunu saa kuunnella tamponinvaihto-ongelmat ja kuka pettää ketä listat. Myös keski-ikäisillä on vedenjakaja vaihe: yhden tai kahdenkäden käyttäjät. Ihminen taitaa alkaa taantumaan kohti vauvaa kun enään ei kykene yhdellä kädellä operoimaan kaukosäätimiä eikä kännyjä.

Minulla on puhelin aina päällä ja soittoäänet aina päällä, paitsi esim. luennoilla tai lääkärissä. Lentokoneessa puhelin on kiinni, vaikka siinä on kyllä lento-ominaisuus. Puhelin on minulle soittamista ja tekstiviestejä varten. Jonkin verran käytän kalenteria ja herätyskelloa. Kameraa en käytä oikeastaan koskaan, sillä harrastan valokuvausta ja puhelimen kamerat ovat niin surkeita, että en jaksa vaivautua. Nettiä käytän satunnaisesti, mutta en kovin paljon. En pelaa kännykällä juuri koskaan. En myöskään käytä puhelinta kellona niin kuin aika monet muut näyttävät käyttävän, vaan minulla on vanhanaikaisesti rannekello. :) En tiedä millainen puhelin minulla on. Joku Nokian puhelin. :)

Mulla on ihan peruspuhelin, jolla soittelen jonkin verran ja lähetän paljon tekstareita. Kuvia otan lapsista, jos muuta kameraa ei ole mukana. Puhelin on arkena aina äänillä, koska haluan olla tavoitettavissa, jos lapsista soitetaan. Yöt puhelin on äänettömällä. Tekstareihin vastaan yleensä heti, kun mahdollista. Puheluihin en vastaa esim. kesken ruokailun, mutta soitan takaisin heti kuin voin.

Mulla on Samsung Galaxy Mini. Puhelinta käytän soitteluun ja viestittelyyn ja jos ei oo tietokonetta lähimaastossa niin myös netissä surffailuun.. Lähinnä kyllä vaan facebookkiin ja välillä saatan googlettaa jonkun asian.
Kun mulla on puhelin taskussa, niin on siinä nupikat kaakossa, mutta silti en aina ees kuule, että se soi..uusien puhelimien huonous. Ja aina siihen pyrin vastaamaan. Ja yleensä mulla on puhelin myös jossain ihan lähimaastossa, että varmasti kuulen kun se soi.

Mulla puhelimesta netti estetty, pyysin ihan varta vasten. Kameraa en käytä ollenkaan. Puhelin on päällä koko aika takin taskussa, minut saa useimmiten aina kiinni. Tekstailen enemmän kuin soittelen.
Ainut ongelma mulla tuntuu olevan, jos otan pois kännykän taskusta niin se on sitten sen jälkeen kateissa päivä tolkulla koska en jaksa etsiä sitä :D
Joten en ole varsinaisesti riippuvainen kännykästä, mutta silti jollain asteella olen.
Mulla on nokian C6

Käytän luuria vaan soittamiseen ja tekstaamiseen. Kuvia otan harvoin, kerran pari vuodessa. Nettiin ei mun luurilla pääse enkä haluakaan. Niin ja herätyskellona käytän myös.

Puhelin pyörii aina ties missä laukun tai taskun pohjalla, en aina kuule tulevia viestejä tai puheluita. Äänettömällä/kiinni pidän yleensä vaan öisin ja tietty paikoissa, joissa täytyykin pitää. Puhelin on joku mikälie Noksun simpukka, en muista mallia.

Mulla iPhone 3. On aina äänet päällä, mutta lojuu milloin missäkin. Varsinkin viikonloppuisin saattaa unohtua jonnekin laukunpohjalle, joten mua ei välttämättä saa heti kiinni. Mä olen laiska tekstaamaan, enkä paljon soittele. Surffailen kyllä ja pelaan.

Varakännynä on Nokian X3.

Yhteistyössä