M
"mama"
Vieras
Meillä on tulossa tytön 2v synttärit. Vieraita n. 20. Juhlat jouduttiin siirtämään ja ovat olosuhteiden pakosta sunnuntaina. Ongelma on se, että olen edellisellä viikolla ma-to illat töissä. Päivät olen lasten kanssa kotona, joten on aikaa leipoa esim kakkupohjat pakkaseen. Perjantai on kokonaan vapaa, mutta lauantaina onkin sitten kahdet synttärit ja meille tulee vieraat jo puolen päivän aikaan. Tarvisin hieman suunnitteluapua että koska tekisin mitäkin, en saa oikein mistään kiinni :/
Tarjoilutkin on vielä harkinnan alla, tällä hetkellä tulossa ainakin
- täytekakku, Kinuskikissan mansikkatäyte ja joku vaniljatäyte sen seuraksi. Mietin tätä: http://karamelli2.vuodatus.net/sivut/vaniljatayte . Onko kukaan kokeillut tuota?
Täytekakun täytän lauantai-iltana ja kuorrutan su aamulla.
- pätkiskakku. Pakkaseen meillä ei oikein mahdu, mutta kai tuon parvekkeelle vois tuupata..tai sitten jos teen ja kuorrutan perjantaina, niin säilyisköhän jääkaapissa sunnuntaihin asti? Vai mitä mä tän kanssa tekisin..Toisaalta tähän ei tarvi vatkainta, eli voisi tehdä vaikka lauantai-iltana, paistuu 45min niin samalla ehtisi tekaista tuon salaatin
-pastasalaatti, johon tulee simpukka- tai kierrepastaa, punaista ja keltaista paprikaa, viinirypäleitä, pepperonisuikaleita, kurkkua, juustoa, kermaviiliä ja majoneesia. (Tästä jäi nyt kyllä joku uupumaan..)
Lisäksi popcornia ja kurkku- ja porkkanatikkuja ja paria erilaista dippiä.
Mulla haluttais tehdä porkkanamuffinsseja, mutta ehkä sitä kurkkua ja porkkanaa on sitten jo liikaa. Mokkapalatkin alkaa jo vähän kyllästyttää ja rocky road brownies oli yksi vaihtoehto mutta suklaatakin on jo. Joku juustokakku? Mustikkapiirakka vois myös olla vaihtoehto
Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan
Tarjoilutkin on vielä harkinnan alla, tällä hetkellä tulossa ainakin
- täytekakku, Kinuskikissan mansikkatäyte ja joku vaniljatäyte sen seuraksi. Mietin tätä: http://karamelli2.vuodatus.net/sivut/vaniljatayte . Onko kukaan kokeillut tuota?
Täytekakun täytän lauantai-iltana ja kuorrutan su aamulla.
- pätkiskakku. Pakkaseen meillä ei oikein mahdu, mutta kai tuon parvekkeelle vois tuupata..tai sitten jos teen ja kuorrutan perjantaina, niin säilyisköhän jääkaapissa sunnuntaihin asti? Vai mitä mä tän kanssa tekisin..Toisaalta tähän ei tarvi vatkainta, eli voisi tehdä vaikka lauantai-iltana, paistuu 45min niin samalla ehtisi tekaista tuon salaatin
-pastasalaatti, johon tulee simpukka- tai kierrepastaa, punaista ja keltaista paprikaa, viinirypäleitä, pepperonisuikaleita, kurkkua, juustoa, kermaviiliä ja majoneesia. (Tästä jäi nyt kyllä joku uupumaan..)
Lisäksi popcornia ja kurkku- ja porkkanatikkuja ja paria erilaista dippiä.
Mulla haluttais tehdä porkkanamuffinsseja, mutta ehkä sitä kurkkua ja porkkanaa on sitten jo liikaa. Mokkapalatkin alkaa jo vähän kyllästyttää ja rocky road brownies oli yksi vaihtoehto mutta suklaatakin on jo. Joku juustokakku? Mustikkapiirakka vois myös olla vaihtoehto
Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan