Kakkosvaihe ja raskaana. Mitä tekisitte samassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jersa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jersa

Vieras
Eli väliaikainen kortti vanhenee 07/11. Raskaus on myös hyvin jo näkyvillä rv 26.. Onko jotain osaa mitä voi suorittaa nyt ja vaikka ne muut myöhemmin sitten heinäkuun jälkeen? Vai suostuuko autokoulu mennä näin isomahaisen kanssa liukkaan kelin ajolle? kokemuksia tänne ja mitä te tekisitte samassa tilanteessa :/

no voi herranjumala, sinne vaan!!! luuletko että sä siellä 80km/h ajat johkin tiiliseinään? turvallisempaa siellä suljetulla alueella on ajella kuin normiliikenteessä asfalttitiellä. järki käteen, vai kiertääkö sulla vaan lapsivettä päässä?

no heh heh luin vaan aikaisempia samanlaisia keskusteluja ja sieltä kyllä löytyi että eräät autokoulut eivät ota riskiä mennä raskaana olevan kanssa liukkaan kelin radalle... tämän takia lähinnä kyselin, ei niinkään että itse jotain pelkään! :D

Minä kävin autokoulun raskaana. La oli marraskuussa ja autokoulun aloitin heinäkuun alussa ja inssin ajoin syyskuun puolivälissä, että aika pitkällä oli raskaus jo siinä vaiheessa.

Porvoosta päivää taas! Ajetaanhan sitä muutenkin autolla raskaana ollessa, jopa liukkaalla kelillä! :D
Turvallisempaahan se jopa on siellä radalla. Ota nyt hyvä nainen järki käteen.

[QUOTE="...";23712393]Olin raskaana ja menin. Kyllä hiukan jänskätytti mutta tein sen silti koska halusin kakkosvaiheen alta pois.
Ei autokoulussa kielletty ainakaan.[/QUOTE]

Lisään vielä että omaa jännitystä lisäsi se, kun olin aikaisemmin joutunut olemaan supistusten vuoksi vuodelevossa ja muutenkin jännätytti se liukkaankelin ajo, raskaudesta huolimatta!
Mietin jos alkaa taas supistelee, mutta viikkojakin kyllä oli jo sen verran että ei olisi kauheasti haitannut.

Odotin esikoista, kun olin ykkösvaiheessa.. ihan viimeisillään en ajellut, mutta muuten meni ihan hyvin. Toista odotin sitten kakkosvaiheessa :) Eikä kukaan sanonut mitään negatiivista, autokoulunopettajat vitsailivat kuka pääsee kätilöksi ;)

Tämä ei ihan suoraan liity tuohon kakkosvaiheeseen, mutta

Itse olen jokaisessa raskaudessani ajellut autolla viimeiseen asti. Eli vajaa vuorokautta ennen H-hetkeä. On ollut sekä kesä että talvikeliä. Normi liikenteessä on kuitenkin enemmän noita vaaratekijöitä mitä siellä suljetulla radalla. Joillekin tuttavilleni ongelmaksi autolla ajoon on loppuraskaudessa tullut se, että ei ole tahtonut yltee hallintalaitteisiin ison vatsansa yli.

Rohkeasti vaan ajeleen. Kyl ne sit siel autokoulus kertovat mieleipiteensä.

Kakkosvaiheenhan voi käydä ajamassa tosiaan puolen vuoden kuluttua ykkösvaiheen suorittamisesta, pysyvän ajokortin saa aikaisintaan puolentoista vuoden päästä. Elikkä voit mennä jo vaikka huomenna ajamaan sen kakkosvaiheen, ei tarvi odottaa sinne heinäkuulle. Ja tuskinpa se raskaus nyt missään autokoulussa vaikeuttaa kortin saamista, eikös se menis jo syrjinnän puolelle? Ei kannata kaikkea uskoa mitä täälläki lukee :D Mutta jotta uskoisit tämän kirjoituksen, niin tuossapa linkkiä: http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/44F82BEEE8A10871C2256BC30044289E?opendocument

Yhteistyössä