Kakkuihmiset apuun! Riisikakuista juustokakkuun pohja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meade

Aktiivinen jäsen
25.02.2007
1 667
1
36
Mitä luulette onnistuisiko tuollainen? Ajattelin, että voisi tehdä suolattomista riisikakuista jäähdytettyyn juustokakkuun keksipohjan. Tulisi siis gluteeniton juustokakku. Googlettamalla ei löytynyt mitään ohjetta, jossa riisikakkuja olisi käytetty. Onko joku mahdollisesti riisikakkuja kokeillut juustokakun pohjassa?

Tälläisitä ohjetta ideoin. Meneeköhän ihan mössöksi.

6 suolatonta riisikakkua
75 g rasvaa
1 rkl kaakaota
1/2 dl sokeria
1 tl vaniliinisokeria
1 rkl vahvaa kahvia

Ehdotuksi päälikerroksiin otetaan ilolla vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä söin just gluteenitonta mangojuustokakkua. :p

Tein pohjan gluteenittomista kolakekseistä.

Olin myös ajatellut tuota mangojuustokakkua. En vain tiennyt mitkä gluteenittomat keksit siihen sopisi. Kiitos vinkistä. Täytyy käydä ostamassa noita kolakeksejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:

Olin myös ajatellut tuota mangojuustokakkua. En vain tiennyt mitkä gluteenittomat keksit siihen sopisi. Kiitos vinkistä. Täytyy käydä ostamassa noita kolakeksejä.

Paras varmaan tulee tollaisista"rasvasista" kekseistä.
Voisin kuvitella, että riisikakuista se ei onnistuisi.

Ole hyvä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:

Myös Semperin piparit käy pohjaksi.

No, kävin sitten tekemässä koepohjan tolla mun ohjeella. Ei tässä sitten muu auttanut. Tuntuisi toimivan toi ohje. Pohja pysyy kasassa ja maku on ihan ok. Tosin riisimuruset eivät pysyneet rapeina. Varmaan auttaa jos laitan vähän vähemmän rasvaa ja rasva ei saa olla sulaa vaan sellaista huoneen lämpöistä, niin silloin se ei imeydy riisimurusiin vaan jää siihen pinnalle. Sokeria voisi olla myös vähemmän ja ehkä kahvin jättää pois.

Yhteistyössä