Kaksi vai kolme lasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minulla:
Mulla on kolme ja ajattelen, että kahden kanssa on helpompaa.

Sama juttu.

tottakai on helpompaa. Minusta työmäärä jo yhdestä lapsesta kahteen 10-kertaistui. tai siis yhdessä on vielä niin vähän passaamista, että ei tunnu työltä.
Ei tulisi mieleenkään tehdä kolmea.
Ainoa mikä voi olla vähän helpompaa kolmen kanssa (kertkaa jos olen väärässä) on se vauva-aika. Kun kakkonen syntyy, esikoisella ei ole ketään kaveria jos äiti hoitaa vauvaa. Sen sijaan kolmosen syntyessä esikoinen ja kakkonen voivat tapella keskenään, joten ehkä joku ei ole tulossa sinne vessaan mukaan, kun vauvaa hoitaa...

Koin raskaaksi sen, että koko ajan oli 2 ihmistä suunnilleen ihossa kiinni.

Meillä on kolme koska kahden jälkeen oli vielä kamala vauvakuume. Nyt jälkeenpäin mietittynä tuli kyllä haukattua liian iso pala... Kolmessa on niin paljon enemmän työtä kun kahdessa ja tuntuu siltä että tää "vauva-taapero-uhmis-ikä" ei lopu koskaan. Kovasti jo odotan sitä että helpottuisi elämä, tämä vaihe on jo niin nähty.

Kolmessa on paljon enemmän työtä kuin kahdessa. Meillä lapset 10v, 9v ja kuopus täyttää keväällä 5v . Kotihommia, kuskaamista, nahistelua jne...jokaisella on jokin "kausi" tai uhma meneillään. Ihania ovat, mut välillä tää on tosi raskasta. Ainakin mulle ja mun hermoille. Jos on sellainen tosi perhekeskeinen ihminen niin kolme on varmasti hyvä määrä;) Jos kolmas ei olis tullut puolivahingossa niin lapsiluku olis jäänyt kahteen. Mutta hyvä näinkin.)

Itse olen miettinyt tätä samaista kysymystä, hankitaanko meille vielä kolmas lapsi... ei ihan vielä, mutta jossain vaiheessa. Olen myös ajatellut, että se tarkoittaa sitä että:
- rahat vähenee kun ne jaetaan kolmelle
- lapset eivät saa niin paljon vanhempien yksilöaikaa
- aikuisille ei jää yhtään omaa aikaa
- lisää pyykkiä, passaamista, valvomista
- riski siitä onko seuraava lapsi terve

mutta toisaalta olisi ihana tarjota lapsille enemmän kuin yksi sisarus. Olisi oikea sisarussarja. Itselläni on vain yksi sisarus ja ei olla läheisiä, eli olisi ihana jos lapsikatras olisi enemmän läheisiä.,,,

saa nähdä, ikä tulee jo eteen. Olen 35...

Meillä on 3. Sain elämäni ensimmäisen vauvakuumeen kun lapsi nro 2 täytti vuoden ja se vaivasi kovasti sinne asti kunnes kolmonen saatiin.
Kolmosen jälkeen on tuntunut sille että alkaa olla perhe koossa, kyllähän tämä rankkaa on verrattuna siihen mitä kahden lapsen kanssa (nykyään katson kahden pienen äitejä sillä silmällä että onpa noilla helppoa).

Sellaisen neuvon itse uskallan antaa, että jos yhtään tuntuu kahden kanssa sille että väsyttää, ei ole tukiverkkoa jne. niin se kolmas EI TODELLAKAAN mene siinä sivussa eikä se ainakaan sitä väsymystä vähennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja mon:
Meillä lapset nyt 3v ja 1 v, syyskuussa syntyy kolmonen.

Kyllä pelottaa lukea näitä juttuja :D :D

:hug: :D ..meille tulee kohta neljäs...

Onnea :)

Minkä ikäisiä kolme vanhempaa ovat uuden tulokkaan synnyttyä,jos saa udella?

Meillä siis vanhemmat lapset ovat vauvan synnyttyä 3 v8kk ja 1v10kk...

Hui ku jännittää et miten sitä pärjää.Tällä kokoonpanolla kaikki mennyt hyvin, ei ole kaaos vielä vallinnut :D

Kyllä meillä on bändi kasassa näiden kahden kanssa. Ovat sellainen parivaljakko, etten halua siihen enää kolmatta "sotkemaan" näiden systeemejä. Lisäksi itsekkyys ja käytännöllisyys ovat osasyitä päätökseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Meillä lapset nyt 3v ja 1 v, syyskuussa syntyy kolmonen.

Kyllä pelottaa lukea näitä juttuja :D :D

:hug: :D ..meille tulee kohta neljäs...

Onnea :)

Minkä ikäisiä kolme vanhempaa ovat uuden tulokkaan synnyttyä,jos saa udella?

Meillä siis vanhemmat lapset ovat vauvan synnyttyä 3 v8kk ja 1v10kk...

Hui ku jännittää et miten sitä pärjää.Tällä kokoonpanolla kaikki mennyt hyvin, ei ole kaaos vielä vallinnut :D

Kiitos. :D Vanhemmat lapset täyttävät tänä vuonna 9, 6, ja 4 . Ja elämä on melkein kuin sirkuksessa...ainakin välillä... :D

Yhteistyössä