kaksosten jälkeen uusi vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaksosten äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaksosten äiti

Vieras
Moi,
meillä on 1v8kk ikäiset kaksoset ja on tässä ruvennut mietityttämään että millonkohan uskaltaisi yrittää seuraavaa... Ollaan siis jo päätetty että kolmas saa tulla, ajankohdasta ei vielä sen tarkemmin olla puhuttu. Olen aiemmin ajatellut että sitten kun vanhemmat lapset ovat 3 tai 4, jaksaisi jo hoitaa uutta vauvaa. Mutta hoitovapaa päättyy kun lapset on 3 ja aikomuksenani on ollut että löytäisin jonkun uuden työpaikan, sitten kun palaan töihin. Nykyinen työ ei siis nappaa. Jos síis saisimmekin 3.lapsen ennen kuin hoitovapaa loppuu, ei tarvitsisi miettiä sitä työnhakua vielä vähään aikaan eikä viedä vielä lapsia muualle hoitoon. Ja eihän näitä asioita voi tietysti etukäteen suunnitella, ties vaikka ei pitkään aikaan tärppäisikään. On tässä siis pähkäiltävää...
Mutta olisiko täällä muita kaksosten äitejä, jotka ovat saaneet tuplien jälkeen vielä vauvan? Millaisella ikäerolla kaksosiin? Miten on sujunut?

Vinkki vaan niitä lapsia ei tehä niitä saadaan. vaikka kuinka päättäs että haluan sen syntyvän sinä ja sinä kuukautena niin ei se välttämättä lähe alulle heti kun haluaa! Vaikka eka tai toka tai kolmas.. olis lähtenykin helposti :(
Mutta sitten hän sitä kannattaa ruveta hommiin kun siltä tuntuu että haluaa ja jaksaa ja pärjää ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2006 klo 20:30 raputitirallaa kirjoitti:
Vinkki vaan niitä lapsia ei tehä niitä saadaan. vaikka kuinka päättäs että haluan sen syntyvän sinä ja sinä kuukautena niin ei se välttämättä lähe alulle heti kun haluaa! Vaikka eka tai toka tai kolmas.. olis lähtenykin helposti :(
Mutta sitten hän sitä kannattaa ruveta hommiin kun siltä tuntuu että haluaa ja jaksaa ja pärjää ;)

Ap taisi asiasta jo vihjasta, ei ollut aiheellinen kirjotus minun mielestä. Jokainen varmasti on tietoinen ettei kaikki saa lapsia ja ettei kaikki saa lapsia vaikka olisi jo ennestään, annetaan hänen nyt kysyä kysyttävänsä ilman typeriä kommentteja.

Ettei kellekään jäisi epäselväksi niin tiedän ettei lapsia tehdä vaan saadaan, kirjoituksessani sanoinkin että YRITETÄÄN saada uusi lapsi! Kaksosiamme yritimme lähes vuoden ennen kuin tärppäsi joten olen kyllä varautunut että ei heti tärppää, toivottavasti joskus kuitenkin. :heart: Löytyykö täältä kaksosten äitejä...?

No meillä on kaksostytöt nyt kohta 10kk.. ja kolmatta vauvaa jo kovasti itse kuumeilen..mies sentään hiukan toppuuttelee..
olen kovasti niin sanotusti "suunnitellut" että kolmas saisi tulla ennen kuin nämä täyttävät kolme..mutta saas nähä sitten miten menee..eihän niitä lapsia tosiaan omien aikataulujen mukaan tehdä vaan tulevat sitten kun ovat tullakseen jos tulevat..
Se on varmasti sun omasta jaksamisesta pitkälti kiinni miten pärjää..mutta ajattele asiaa niin että kaksoset ehtivät kasvaa ihan kivasti jo suht omatoimisiksi ennen uutta tulokasta..sitten "isoilla" on ne omat jutut ja leikkivät jo vähän enempi keskenään kun hoidat pienintä..tosin huomioon pitää ottaa myös ne kaksosten megariidat ja yhteinen uhma..joten en sitten tiedä mitä tuleman pitää joskus itsellekkin.. :whistle:
Tsemppiä sinulle..kyllä te varmaan pärjäätte..olettehan jo selvinnyt kaksosten vauva ajastakin ;)

Mulla ei ole kaksosia, mutta noi tytöt on sen verran pienellä ikäerolla (1,7 v) syntyneet, että ihan oli tuo viime vuosi kuin ois kaksoset ollut. Kaksi vaipatettavaa, kaksi syötettävää, kaksi paimennettavaa... Silloin vannoin, ettei ikinä enää lapsi ja jos tulee, niin ainakin 100 vuotta ikäeroa seuraavaan, heh... Vaan nyt kun tuo pienempi on kohta puoleen 2 vuotias ja isompi reilut kolme vuotias, niin nyt jo on elämä niin helppoa, niin että ihan hyvin tässä vielä sitä vauvaa (tai vaikka kahtakin vauvaa) jo hoitelisi... Eri asia on sitten se, että kun kuopuksen vauva-aika meni vähän siinä esikoista paimentaessa ja jäi ihan huomiotta multa, että haluaisinko uuden vauvan nyt heti kuitenkaan kun sitten se vauva-aika taas menis huomaamatta ohi. Itse kuulun siihen porukkaan, joiden mielestä just se ihan pikku-vauva-aika on kaikkein ihaninta, joten haluisin seuraavan kerran pystyä nauttimaan siitä ihan täysin mitoin ilman, että noita muita tarttee paimentaa ihan joka asiassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2006 klo 16:01 Kaksosten äiti kirjoitti:
Moi,
meillä on 1v8kk ikäiset kaksoset ja on tässä ruvennut mietityttämään että millonkohan uskaltaisi yrittää seuraavaa... Ollaan siis jo päätetty että kolmas saa tulla, ajankohdasta ei vielä sen tarkemmin olla puhuttu. Olen aiemmin ajatellut että sitten kun vanhemmat lapset ovat 3 tai 4, jaksaisi jo hoitaa uutta vauvaa. Mutta hoitovapaa päättyy kun lapset on 3 ja aikomuksenani on ollut että löytäisin jonkun uuden työpaikan, sitten kun palaan töihin. Nykyinen työ ei siis nappaa. Jos síis saisimmekin 3.lapsen ennen kuin hoitovapaa loppuu, ei tarvitsisi miettiä sitä työnhakua vielä vähään aikaan eikä viedä vielä lapsia muualle hoitoon. Ja eihän näitä asioita voi tietysti etukäteen suunnitella, ties vaikka ei pitkään aikaan tärppäisikään. On tässä siis pähkäiltävää...
Mutta olisiko täällä muita kaksosten äitejä, jotka ovat saaneet tuplien jälkeen vielä vauvan? Millaisella ikäerolla kaksosiin? Miten on sujunut?

siis tuo oli aivan kuin minun elämästäni.. mitään en voi siitä poistaa enkä mitään lisätä.. kaksosetkin on saman ikäisiä...

Kiitos asiallisista vastauksista! =) Lapset jo tosiaan leikkivät aika kivasti keskenään (välillä tulee tietty leluista tappeluja), mutta pelottaa että millanen on sitten se "tupla-uhma", jos sillon vaikka olisi jo uusi vauva... Ja minkä ikäisiksi asti lapset matkustavat rattaissa (3v ??), että miten kaikki mahtuu sitten rattaisiin jos kaksoset eivät vielä jaksa kävellä pitkiä matkoja? Seisomalauta toiselle kaksoselle olis ehkä vaihtoehto - jos pysyy siinä eikä karkaa! :p
Gemini-04, oletteko uskaltaneet vielä yrittää uutta?

Yhteistyössä